Mezelf voorstellen en voorstellen gevraagd

Hallo. Ik ben nieuw hier en dus vind ik het wel netjes om mezelf even voor te stellen.
Mijn naam is Dave, veertiger en een echte Brabander. Getrouwd, 2 kinderen (m8+j5).
Liefhebber van de mooie dingen in het leven, maar beschouw tijd en geld alsnog als een bottleneck.

Al enige tijd opzoek naar een nieuw horloge en in mijn zoektocht kwam ik regelmatig dit forum voorbij komen. Nadat ik me erin verdiepte ben ik positief geschrokken (kan dat?) van de inhoud, maar met name de activiteit binnen dit Forum. Wat zijn er veel enthousiastelingen, wat zit er een hoop kennis hier en wat een fraaie verzameling hebben veel leden! Zo ver ben ik nog lang niet, maar het is nooit te laat om nieuwe kennis op te doen en om een verzameling te beginnen.

Na mezelf kort te hebben voorgesteld, zou ik graag wat voorstellen van jullie willen ontvangen. Of advies. Als dat al mogelijk is, want zoveel mensen zoveel wensen.

Ik ben op zoek naar een horloge,

  • richtprijs €2.000 - €2.500.
  • dresser, maar wel redelijk groot formaat, polsomtrek ±185mm.
  • rond
  • Witte plaat (of iets wat op wit lijkt), redelijk rustig
  • blauwe wijzers
  • lederen band, voorkeur bruin
  • mechanisch (in ieder geval geen batterijtje)
  • nice to have: open achterkant/ zicht op mechanisme + datumaanduiding

Ik was zelf tot de volgende opties gekomen, maar heb inmiddels wel gemerkt dat ik lang niet alles ken of voorbij heb zien komen. En ik ben een onwetend in de prijs/kwaliteit verhouding.

  • Raymond Weil Maestro 2237-STC-05658
  • Baume & Mercier Classima classima 10214
  • Louis Erard Excellence Petite seconde (of de email grand feu, voor de looks ben ik wel bereid het budget op te rekken)
  • Nomos Tangomat
  • Longines Record L2.821.4.11.2 of Master L2.628.4.78.3

En nu ga ik misschien vloeken in de kerk, geen Seiko en geen Hamilton. Ik heb nu, naar alle tevredenheid, een Seiko Sportura kinetic perpetual. Maar wil een ander merk. En Hamilton is een F1 dingetje.

Ik hoor graag jullie voorstellen en adviezen. Alvast bedankt!

25 likes

Welkom bij de club Dave.

1 like

Welkom!

Geen blauwe wijzers, maar wel echt een vet horloge dat veel van je wensen aantikt, de Heuer cal. 6:

13 likes

Welkom bij het leuke HF.
Keuzes voldoende lijkt me. Ik moet het horloge eerst altijd tegenkomen voordat ik mijn zinnen erop zet.

1 like

Mijn beste,

Dave, van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Geen Hamilton willen om Lewis. Dat moet wel diep zitten dan :smirk:

Welkom! Leuk weer een enthousiast erbij te hebben :+1:

2 likes

Welkom op het forum.
Keuze voldoende. Zou me eens oriënteren bij een AD.

1 like

Klopt. Misschien, als we een paar kampioenschappen van Verstappen verder zijn, dat het wat weggezakt is. :slight_smile:

1 like

DoOr sPAreN eN eEn RoLeX KOpEn

Zonder gekkigheid, misschien iets van Grand Seiko?

Welkom in ieder geval!

1 like

uhm: AD?

Welkom hier bij HF !

Welkom,

Ok deze is iets duurder met 2900€ maar moet vermeld worden.

Nomos tangente automaat. 39mm draagt erg groot.

Edit: je hebt te tangomat zelf al voorgesteld. :sweat_smile: Goede keuze.

Ook zeker mooi inderdaad. Snel googlen levert mij een prijs van boven de €3.500,- of zoek ik dan niet goed genoeg?

1 like

Nee joh, die zijn iets boven de 2k wel te vinden.

Welkom bij de club :smile:

Moet het echt met blauwe wijzers ? Dat beperkt de keuze sterk natuurlijk. :wink:

Misschien trouwens Staudt uit Twente proberen?
image

6 likes

Niet echt naar gekeken, daar ik eigenlijk alleen horloges boven budget zag van Grand Seiko

Klopt. Ook gezien en ook al om mijn pols gehad. Staat ook op het lijstje inderdaad.

Welkom hier!

Met “redelijk groot formaat” bedoel je dus gewoon 37-40mm diameter? Want op een 18,5 cm pols moet je niet met een 41mm of grotere dress watch aan komen. Neem dan gewoon een duiker. :slight_smile:

Hittegeblauwde wijzers. Alles wat geverfd / gelakt is is natuurlijk kut.

Die voor je. Of, om aan jouw vraag van een zilver/ lichte wijzerplaat te beantwoorden:

Da’s “met een batterijtje”. Voor 2600 ballen. Ik zou m’n eigen niks nie voor die onderste schamen. Voor de duidelijkheid: Ik word een beetje kriegel wanneer mensen High Accuracy Quartz kunstwerkjes op de hoop “met een batterijtje” flikkeren. :slight_smile: Ook Longines, Grand Seiko, Citizen… Sterker nog, hier even een foto van m’n ex:

Met een batterijtje…

:man_facepalming: :woman_facepalming:

Tja, dat zou mijn voorstel geweest zijn, of de Nomos Ahoi in Signalweiss, 36mm. Dat draagt groter dan je denkt.


Super cool.


Ook supercool, en 200m WR. Te vinden voor rond 2500 als je rond gaat neuzen. :+1:

Wat zeg je van de Clifton 10518? Geen blauwe wijzers, wel erg mooi.

Gelukkig is Grand Seiko een losstaand merk. Ik moet wel zeggen dat Seiko helemaal niet kan, want ik vind de manier waarop Seiko wijzers blauw maakt echt kut.

Hoe dan ook, deze verkoop ik niet:

Maar je kunt ze, als je een beetje zoekt wel voor rond de 2750 vinden, nieuw. In mijn ogen een serieuze concurrent voor alles wat je daar opnoemde.

Hamilton maakt de mooiste geblauwde wijzers voor onder de 1000 Euro met de Navy Pioneer. Ik heb de mijne net verkocht, maar je koopt ze nieuw voor 800 ballen.

Enneh:

  • richtprijs €2.000 - €2.500. :white_check_mark: 3 maal lager budget
  • dresser, maar wel redelijk groot formaat, polsomtrek ±185mm. :white_check_mark: 40mm
  • rond :white_check_mark:
  • Witte plaat (of iets wat op wit lijkt), redelijk rustig :white_check_mark:
  • blauwe wijzers :white_check_mark:
  • lederen band, voorkeur bruin :white_check_mark:
  • mechanisch (in ieder geval geen batterijtje) :white_check_mark:
  • nice to have: open achterkant/ zicht op mechanisme + datumaanduiding :white_check_mark:

En nog honderd meter waterdicht ook. Hamilton for the win, baby.



In datzelfde kader, als je mooie geblauwde wijzers in een dressy deckwatch formaat zou willen hebben: Stowa doet 36, 40 en 41mm varianten die ook geweldig zijn voor tussen de 750 en 1500 Euro.

Ik zit deze net te bestellen:

@Mipnick en @flowert doen ook erg mooie voorstellen.

8 likes

Hallo en welkom op het forum!

Ik ben (als ik het goed heb samen met slechts 1 of 2 anderen op dit forum) eigenaar van een Longines Master L2.628.4.78.3 en ik kan niets anders dan blij ermee zijn. Ja, het is inderdaad een tikje duurder dan bijvoorbeeld een Hamilton of een Stowa met geblauwde wijzers, maar voor mij valt de prijs in het niet bij het plezier wat ik eraan beleef. Al 5 jaar kijk ik er vrijwel iedere dag nog met geluk en bewondering naar.

4 likes