Enkele weken geleden heb ik me hier geregistreerd. Zoals destijds aangegeven ben ik sinds een tijdje op zoek naar een nieuw horloge en kwam ik, bij verdieping, heel vaak uit op de site van HF.
Wat ik dus gemerkt heb, is dat ik een leek ben. Ik heb geen verstand van merk A t.o.v. merk B en heb ook te weinig verstand (lees: ervaring) van de verschillen tussen bijv automaat en quarz en alles wat daarom heen zit. Dit maakt mij terughoudend. Ik moet mijn weg nog vinden in horlogeland/horlogewereld. Ik wil je daarom meenemen in het verhaal van een āfirst-timerā.
Er is ongelooflijk veel keus, ik heb in ieder geval vastgehouden aan enkele wensen.
⢠Wit(tige) wijzerplaat
⢠Blauwe wijzers
⢠Nieuw (waarbij ik ongedragen ook als nieuw beschouw)
⢠Budget
⢠Automaat
Witte plaat met blauwe wijzers is voortgekomen uit het feit dat ik dit mooi vond voor mijn zoektocht. Ik heb nu een zwarte plaat met witte wijzers, dus dat was dan weer wat anders. In middels heb ik ook schitterende horloges voorbij zien komen met allerlei andere kleuren wijzerplaten, dus mijn wensenlijstje voor de toekomst neemt al vorm aan.
In mijn voorsteltopicLink hier had ik zelf reeds enkele voorstellen gedaan en daarnaast heb ik veel voorstellen mogen ontvangen. Ik heb waardering voor HF-leden welke ogenschijnlijk gewoon kopen, al dan niet van elkaar of op andere 2e hands-sites en deze na 1 maand weer doorverkopen. Dat flipperen is niets voor mij, zeg ik nu. Enerzijds is het de vraag of ik ooit +20 horloges ga hebben, anderzijds ken ik de weg niet en ga ik er waarschijnlijk ook veel geld op verliezen. Enkele voorstellen waren zonder witte plaat en/of blauwe wijzers of waren buiten budget en sommige vond ik simpelweg niet mooi of mooi genoeg.