Mezelf voorstellen

Goedemiddag HF leden,

Ik zou mezelf bij deze graag even voorstellen. Mijn naam is Erwin, 46 jaar oud en ik mag mezelf steeds meer een horloge liefhebber noemen. Ex-militair, maar ben nu luthier van beroep en muzikant. Ben zo’n twee jaar lid van dit forum, maar eigenlijk het afgelopen half jaar pas echt actief aan het lezen. Super om te zien hoe groot deze horloge wereld is, te gek om te lezen hoeveel kennis velen van jullie ervan hebben, en eigenlijk best frustrerend om nog maar aan het begin te staan van deze mooie reis in horloge land.

Al zolang als ik me kan herinneren was er altijd wel een horloge in mijn leven. Het begon als kind dat ik maar al te graag mijn opa’s horloge wilde opdraaien. Afgelopen jaar kwam ik op een veiling een oude Certina Bristol 230 tegen, die ik dan ook direct heb gekocht omdat mijn opa die ook had. Stukje nostalgie.
Naast deze Certina bestaat mijn bescheiden collectie uit een Gshock DW5600, een re-issue van mijn eerste horloge wat ik als kind had.
En verder zitten er momenteel een drietal Seiko’s in de kist. Het zijn twee Marinemaster 300 modellen, de SBDX017, en een SLA021J1. En ook nog een horloge wat ik heb mogen erven van mijn vorig jaar overleden beste vriend, een SPB147J1.
Als laatste heb ik nog een Flieger in de collectie, een Laco. Eenvoudig ding, maar loopt mooi en is als beater wel lekker voor erbij.
Door de jaren heen hebben er al best wat horloges in de collectie gezeten, oa een vintage Seamaster en een Panerai,een Sinn en wat MM200’s. En als ik mezelf ken zal dat flipperen nog wel even doorgaan.
Anyway, bedankt voor het lezen, bedankt voor de vele interessante topics, en alvast een fijn weekend.

62 likes

Nice! :ok_hand: Gitaren, luiten, of…? En welkom!

1 like

Erwin, welkom op HF!

1 like

Welkom hier!

1 like

Welkom. Veel plezier op het forum.

1 like

Dankje Peter. Ik repareer voornamelijk akoestische gitaren en mandolines, dobros, banjos . Als ik bouw zijn het akoestische gitaren. Maar wie weet wat de toekomst nog brengt.

4 likes

welkom!!

1 like

Welkom Erwin!

1 like

Welkom Erwin, mooie collectie en veel lees plezier gewenst hier op het forum! :grin: :+1:

1 like

Welkom op het forum, naamgenoot!

Uit nieuwsgierigheid, welk krijgsmachtonderdeel?

1 like

Hoi naamgenoot!! Ik was onderofficier bij de Landmacht, infanterie. Jijzelf ook iets gedaan bij Defensie?

1 like

Welkom Erwin!

1 like

Gaaf! En respect :ok_hand:t4:

Helaas niet :frowning: Was wel een ultieme droom om bij de Marine te werken maar ik was destijds te jong en ben wat anders gaan doen. Wel rijksambtenaar geworden :sweat_smile:

1 like

Welkom op het forum, veel lees en kijk plezier!:watch:

1 like

Dat is ook mooi toch:)

1 like

Welkom Erwin🙋‍♂️

1 like

Hartelijk welkom!

1 like

Welkom bij de club Erwin.

1 like

Welkom :partying_face: leuke collectie zo :+1:

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom in die fascinerende kring van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like