Michael Young: Bandentovenaar - Ervaringen?

In een andere thread werd er gelinkt naar een artikel over ene Michael Young uit Hong Kong, die op welhaast magische wijze versleten, loszittende stalen bracelets (met name Rolex maar blijkbaar ook Omega) weer strak weet te maken. Dit is zijn website: http://www.classicwatchrepair.com

Nu vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met de goede man; of iemand enig idee heeft wat hij precies doet; en of jullie het een goed idee vinden om een band zo te laten reviseren. Alvast bedankt!

3 likes

Niet persoonlijk, maar wel uit de eerste hand. Betrof vintage Rolex band. Alleen maar lof.

Weet niet wat je wil opsturen?

Not bad

Een uitgelebberde Omega 1170 bracelet. Zal straks even een fotootje plaatsen. De band is intact en 100% origineel, maar de schakels zitten wel héél losjes inmiddels. Voor de prijzen die hij op de site zet, zou ik het niet laten. Ben alleen benieuwd in hoeverre hij niet-originele onderdelen gebruikt enzo (nieuwe splitpennen en bracelet screws vind ik uiteraard geen probleem).

En als ik tevreden ben, heb ik er nog wel een paar liggen die een opknapbeurt kunnen gebruiken :wink:

Stuk of 10 bij hem gedaan. Altijd bijzonder tevreden

1 like

“Stuk of 10 bij hem gedaan”

Wow, show me the results…

1 like

Mijn 1171 zou dat wel kunnen gebruiken maar voor 350 heb je een nieuwe is het dan dat wel waard?

Lig eraan…reviseren kost “maar” de helft. Het zal er ook aan liggen of de band in kwestie inderdaad nog nieuw verkrijgbaar is. Bij de 1171 is dat het geval, maar bij de 1170 niet.

Overigens zou ook in mijn geval reviseren nauwelijks waarde toevoegen aan het horloge, denk ik. Maar daar gaat het me niet om: ik wil 'm dragen, niet verkopen :wink:

Tja idem. Qua draagbaarheid dan.

Staan genoeg draadjes op de diverse Rolex fora

Deze zou ik willen laten fixen. Op de site geeft hij aan dat hij ook Omega doet.

Zijn werk is absoluut top!!!

Is de moeite waard imho

Eigenlijk twijfel ik alleen nog of ik de eindlinks mee zal sturen. Die vind ik nóóit meer als ze kwijtraken.

Bedankt voor de tip!

Mijn pa heeft een kapotte staalgouden band aan zijn Datejust en ik had geen idee waar aan te kloppen.
Bij de servicebeurt kreeg hij te horen dat er niets meer aan te doen was.

Ben benieuwd!

Waarom zou je je endlinks meesturen? Nergens voor nodig!

1 like

Inderdaad. Aan de end links hoeft niets te gebeuren, dan vooral niet meesturen.

1 like

Kweenie…omdat al die voorbeeld bandjes het ook hebben. Misschien zijn ze een integraal onderdeel van zijn magische ritueel :stuck_out_tongue:

Ok, the decision is made: m’n band gaat solo naar Hong Kong.

Ben benieuwd naar je ervaringen. Ik heb op WUS veel positieve reviews gelezen. Schijnt wel lang te duren.