Ik ben michiel, 19 jaar en woon in Brugge, België. Ik kijk nu al een paar dagen rond op dit forum en heb ondertussen al heel wat bijgeleerd (qua terminologie).
Ik was al een hele tijd van plan om een horloge te kopen. Eerst had ik een Fossil op het oog maar tegenwoordig zie je veel mensen met een Fossil en ik zocht iets stijlvollers.
Toen zag ik op dit forum heel wat topics over de Seagull 1963 (19 en 21 jewels versie). Ik was direct verkocht, ik vind dit een zeer mooi en stijlvol horloge. Ik heb deze dan ook cadeau gedaan aan mijzelf als Nieuwjaarsgeschenk! Voor mij is dit toch een redelijke investering dus ik hoop dat ik er tevreden mee zal zijn.
Besteld via deze site: http://www.watchunique.com/featured/1963-air-force.html
en hopelijk krijg ik hem volgende week in mijn brievenbus. Ik vond de rode letters op de glasbodem storend dus ik heb gewoon de stalen bodem genomen.
Ik heb redelijk dunne polsen dus de 37mm diameter is voor mij eerder een pluspunt.
Waarschijnlijk zal de nato band snel vervangen worden door een leren exemplaar, zo ziet hij er nog iets stijlvoller uit. Ik had gedacht aan een licht bruin kleur.
Op dit forum zal ik met de Seagull niet uniek zijn maar bv. tijdens het uitgaan reken ik toch wel op wat positieve aandacht!
Het doet me deugd om als Hollander de zoveelste Belg in korte tijd op dit forum te mogen verwelkomen. Welkom Michiel.
Ik hoop dat je het horloge snel ontvangt en er veel plezier van mag hebben.
Even een stille hint: we zijn hier gek op foto’s van horloges, dus al je hem hebt ontvangen…
Bedankt iedereen! Er komen zeker foto’s. De status van mijn bestelling op WatchUnique.com is voorlopig nog: Processing. Nog eventjes geduld uitoefenen dus
Iemand nog tips ivm bandjes, waar ik op moet letten? Of bepaalde aanraders qua merken, stijlen, kleuren etc. Ik hoor het graag. Mijn budget is max. 50 euro.
Als je tijd hebt, ga eens kijken op de Rikketik, keuze uit ENORM veel banden, en de meesten zullen ruim onder de 50 euro liggen, en dan hou je nog over voor €4 entree.
Welkom op het forum! Ik geloof dat van dit horloge zelfs eens een inkoopactie geweest is. Grappig om te zien, aangezien het merk Seagull steeds vaker voorbij komt.
MartinB Schreef:
Hoi Michiel,
Als je tijd hebt, ga eens kijken op de Rikketik,
keuze uit ENORM veel banden, en de meesten zullen
ruim onder de 50 euro liggen, en dan hou je nog
over voor €4 entree.
De reisprijs vanuit Brugge komt alleen wel boven de €50,- te liggen en ik gok dat je deze beste jongen dat niet kan aandoen. Zou zonde zijn om hem zover te laten reizen voor een eventuele teleurstelling.
Onverwacht het pakje vandaag toch al ontvangen! Het is dan wel mijn eerste mechanische horloge maar zonder prutsen en problemen het klokje aan het draaien gekregen en de tijd goedgezet. Ook eens de chrono uitgetest om te kijken als de knopjes (pushers?) wel werkten. Alles werkt, horloge ziet er goed afgewerkt uit dus ik ben tevreden.
De foto’s (spijtig genoeg maar 2 redelijk gelukt):
De maat was voor mij de reden om van koop af te
zien, anders had deze er bij mij ook bijgelegen!
Op foto’s ziet deze Seagull er nog redelijk groot uit maar toen ik het pakje opendeed verschoot ik toch even. Maar door mijn dunne polsen valt het allemaal nog mee, eenmaal ik het horloge aanheb.
Heel mooi Michiel! Als je een andere band zoekt, zul je hier zeker slagen: www.uhrenbandversand.de Al vind ik de nato band ook super. Veel plezier van je eerste mechanische horloge…