Mickey krijgt een beurt

Leuk verslag en heel leuk om te lezen! Bedankt voor het delen, ik houd je voortgang graag in de gaten! :smile:

Prachtig topic en project! (En niets is moeilijker dan slechte kwaliteit, goed krijgen.) bedankt voor het delen! :+1:

1 like

Fantastisch om te zien. Ben benieuwd of je dit oudje weer als een hinde kunt laten lopen. :ok_hand::+1:
Succes met het project!

Het is een muis hoor geen hinde. :wink:

1 like

Het is wel begrijpelijk dat de balansveer verbogen was er zat namelijk een grote brug-schroef tussen bij demontage. Inmiddels heb ik een paar avonden aan de balansveer zitten werken. Steeds wat verbuigen en weer proberen hoe het wil lopen.
Uiteindelijk moest ik de veer waar deze aan de brug zit naar de wijzerplaat kant duwen, waardoor de rest van de veer meer horizontaal kwam te liggen. Toen raakte de eerste winding van de veer nog de tweede waardoor te kort en te snel werd gelopen. De eerste winding heb ik voorzichtig aan de centrale kant wijder gemaakt.
Gisteravond liep het uurwerkje door en nu loopt het nog steeds, zelfs min of meer op tijd.

Dus Mickey juicht

En rent vrolijk zijn rondjes

Het loopt, maar of het een bruikbaar horloge is daar twijfel ik nog aan.
Blijft de vraag is dit nu een horloge of een stuk speelgoed.
In ieder geval is Mickey blij zoals altijd en gaat hij binnenkort naar huis.

23 likes

Mickey krijgt een warm onthaal en bij thuiskomst ook zijn originele metalen band uit 1934 . Klasse gedaan AndrƩ :grinning:

3 likes

Een leuk verslag van deze restauratie, ik weet maar al te goed wat een ongelooflijk kā€¦ karwij dit is om ze op te knappen.
Je vergeet bij deze vraag toch nog een belangrijke reden.
Horloge, speelgoed, wat denk je van nostalgische collectors item.
Ik verzamelde deze horloges al ongeveer 40 jaar geleden.
Ik heb onlangs een hele partij van deze horloges overgedaan aan een antiek-brocante zaak in Amsterdam.
En ja hoor, voornamelijk de instromende toeristen en met name de Chineesjes en Japannertjes kopen ze allemaal op. Ben nu de rest nog aan het uitverkopen vanwege leeftijd en ruimte.
Hulde, voor dit topic
ut dixi

3 likes

Zeker, dit is meer werk als het repareren van een kwaliteitsuurwerk :slight_smile:
Het is wel een uitdaging en extra spannend.
Bovendien leerzaam en een oefening in praktische vaardigheid.

Maar ik hoop niet dat het hele forum nu penanker klussen naar mij gaat sturen.

1 like

Dan kan je direct jouw naam veranderen in penneklusser i.p.v. vouwfietser

3 likes

Heeft Robert Langdon niet zoā€™n horloge?

Robert Langdon heeft een Pie Eyed Bradley uit begin 70er jaren en daar betaal je tegenwoordig ook al de hoofdprijs voor

1 like

Jullie zijn knettergek ik vind ze ongeveer ā‚¬15,- waard :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Dank je wel voor dit mooie verslag AndrƩ en :clap::clap::clap::+1:

1 like

2 likes

Mickey is weer thuis en tikt weer vrolijk zijn rondjes zoals in 1934. Met grote dank aan @vouwfietser voor zijn voortreffelijke werk. AndrƩ heeft van 2 defecte uurwerken weer een werkend geheel weten te krijgen.
Bij thuiskomst is Mickey weer voorzien van zijn originele en unieke band.

De vraag is natuurlijk wat moet je nu met zoā€™n horloge? Niks natuurlijk maar soms iets gewoon leuk om te hebben. Het blijft bijzonder dat een kinderhorloge van 84 jaar oud wat indertijd slechts 1 dollar heeft gekost na al die jaren weer een tweede leven krijgt.

22 likes

Ik dacht hetzelfdeā€¦
Gelukkig heeft deze, jouw Mickey, zn make-over beter doorstaan, @chronospace ā€¦

Mickey-Rourke-886714

4 likes

@chronospace, bedankt voor het vertrouwen. Het was een rotklus maar iets heel anders als wat ik normaal doe en daarom erg interessant.

1 like

Zijn leuke priel-dingen idd!

7 likes

een heel nest! :sunglasses:

1 like

Mickey heeft vandaag trouwens een vriendje gekregen : Bradley Pie-eyed " Slim Boy" uit 1970 :grinning:
Hier hoeft niets aan te gebeuren, verkeert in perfecte staat.

11 likes