Micro adjustment op Omega Speedmaster 1958 bracelet (ref. STZ004195)

Zo! Wat een bedrag! Daar klopt iets niet of Omega heeft dit jaar flink de prijzen omhoog geschroefd (en dat klopt ook voor veel modellen). Heb je de grote clasp (met 7 verstellingen) besteld?

Is het niet beter om het nog even bij Punte te checken en een keertje naar Utrecht te rijden? Ze kunnen bij een juwelier ook een horloge verprutsen hoor, daar kan ik een boek over schrijven. Maar dit is niet echt een bijzondere ingreep, het is een systeem met mini boutjes dus je hoeft niks door te drukken.

Ik heb niet over de 3 of 7 traps verstelbare clasp gesproken.

Heb de indruk dat zij er wel érg veel toeslag opleggen eerlijk gezegd! Vindt dat niét heel sportief maar goed… :thinking:

Vind het ook wel weer stom om af te zeggen (ze zijn altijd wel zo aardig gratis mijn banden te verkorten enzo) en weer helemaal naar Utrecht centrum te gaan!? :roll_eyes:

Wellicht dan sowieso even checken welke zij gaan leveren? Alhoewel je waarschijnlijk het referentienummer 117STZ004666 hebt doorgeven? Dat is de drie traps.
En inderdaad, als je verder tevreden bent met de service, dan zal het wel. Het bellen naar Punte was meer om een duidelijker beeld te krijgen van de daadwerkelijke kosten anno 2019.

Misschien een idee om nog ff te bellen met Punte ja; zit tóch wel met dat prijsverschil in mijn maag! :face_with_raised_eyebrow:

Kunt ze in nijmegen op z’n minst fijntjes ‘confronteren’ met het prijsverschil…

En Utrecht is ook geen wereldreis toch? :wink:

1 like

Ik heb Punte al even gemaild met de artikel nummers.

Punte zit in hartje centrum Utrecht; als autorijder niet écht optimaal maargoed…voor €120 verschil wél de moeite.

Ga er dan toch iets van zeggen in Nijmegen! :thinking:
(Van Baal)

1 like

Ok maar wacht dan eerst even de prijzen van 2019 af! Straks stoot je tegen de verkeerde schenen :wink:
Heb me dit jaar al vaker verbaasd over de prijsverhogingen bij Omega. En anders neem je die van mij over haha, ik doe er toch niks mee (nooit gedragen), ik vind de band te zwaar en te dik. Maar dan moet je nog steeds in de auto klimmen.

Ja ik wacht even af maar weet wel zeker dat dit niét klopt! :thinking:

Die van jou is óók een optie! :smiley:

Ik heb een soortgelijk ‘probleem’ met de 1564/975 band van mijn Speedmaster date. Iemand enig idee of hier ook een dergelijke oplossing voor is?

Plaatje puur voor het plaatje :slight_smile:

1 like

Kosten bij punte: (gemaild begin april)

117STZ004666 (sluiting met 3 micro verstel mogelijkheden) €96.60

• 2x 118ST1589 inc de pinnen en schroefjes per stuk €43.91

• evt 117STZ001154 (sluiting met 7 micro verstel mogelijkheden) €96,90

Wat voor band en sluiting heb jij dan die je weg wil doen?

Ik was éérst. :smiley:

1 like

Ik heb vanavond al een sluiting gekocht en net punte gemaild voor:
2x 118ST1589 inc de pinnen en schroefjes

Dus binnenkort dat gekut met net niet passende speedmaster band voorbij :slight_smile:

Hm.
Er gróót prijsverschil…dat zit mij niét lekker!

Ik vind het echt belachelijk om eerlijk te zijn.
Gewoon hun eens bellen en de prijs van punte noemen?

Ja ga dan doen ondanks het feit dat ik dat wel lullig vind!

Maar ik vind prijsverschil óók lullig; morgen meer! :cowboy_hat_face:

Jij gaat em er zelf opzetten?

Absurd :slight_smile:

Yeah. Ik doe eigenlijk alles zelf. Is een kwestie van schroefjes los draaien en weer vast draaien. Hoef je geen expert voor te zijn toch? :wink:

1 like

Ik heb hetzelfde gedaan met 3 staps adjustment in december 2017. Destijds was Ruud van Punte nog niet op de hoogte dat dit kon en hij wist me te vertellen dat ik de eerste was met dit verzoek.

Heb destijds dit betaald:

“ 1 x 0117STZ004666 / kan besteld worden met een levertijd van 3 a 4 weken kost € 65 ,-
2 x 011st1589/kan besteld worden met een levertij van 5 /7 werkdagen kost € 45 ,-“

De 7 staps sluiting was inderdaad iets van 96 euro

1 like

Zie bovenaan dit topic :wink:

1 like

Geen idee maar dat ziet eruit als een Seamaster band en daarvoor zijn dus ook schakels te vinden. Mogelijk zelfs deze, wellicht staat het op Omega Forums?

1 like