Micro brand en horloges met aparte designs liefhebber stelt zich voor

Renders komen eerst, dan een prototype, gevolgd door mooie foto’s van @malus65. Duurt nog wel even, ik schat in tot Q3.

4 likes

[quote=“Geen, post:1, topic:13

8813”]
rondkijken voor een mooi micro brand horloge van Nederlandse bodem dus tips zijn welkom!
[/quote]
Aevig Balaur aanrader!

4 likes

Allereerst welkom,

See you on the dark side of the moon :slightly_smiling_face:

Mag ik zo brutaal zijn mijn eigen werk te “pluggen”?

DUMET, Nederlands fabrikaat, Zwitsers STP1-11 uurwerk, en da’s met het glas en de band het enige wat ik inkoop, de Titanium kast, achterdeksel en gesp worden “in house” vervaardigd.
Ook de wijzers en wijzerplaten komen uit eigen werkplaats, tot de naafjes waar de wijzers op geklonken worden:

Sommigen vinden dat mijn Secondenwijzer op een roerstaafje lijkt, maar dat zal wel komen doordat ik een enorme koffieliefhebber ben :wink:

rest me nog je te complimenteren met je smaak, met name die Boldr is een “lekker eigenzinnig ding” met die gele wijzers.

7 likes

Welkom hier en alvast veel plezier!

Ik heb heel veel Citizen en nu ook aan de Seiko vintage :upside_down_face:

En 2 dagen geleden mijn eerste microbrand ontvangen (Phoibos) en nu al tevreden ermee, keramische bezel en AR Saffierglas en solid band en endlinks, BGW9 lume en sinds 2 dagen loopt hij nu 2 seconden voor :blush:

6 likes

Welkom en veel plezier op dit forum👍🏻
Ik vind zelf de Leyden Velox wel een tof horloge. Zoals je waarschijnlijk al opmerkt, komt dit merk uit Leiden.

3 likes

Welkom,

Naast alle bovengenoemde horloges is de Pellikaan Flying Dutchman II een dikke aanbeveling waard!

@JTrapman : je had gelijk toen je zei dat ik hem nooit weg moest doen.

5 likes

Vind je? Ik heb hem een keer in onderdelen omdat onze @motoskooly (uiteraard) blauw saffierglas erin wilde, maar de kwaliteit van die kast vond ik verschrikkelijk goedkoop.

Het deed mij denken aan een Chinees AliExpress horloge. Geen grapje btw, ik stond er echt van te kijken, allemaal zo fragiel.

1 like

Echt? Ik vind het een van de beste horloges die ik in die prijsklasse ooit kocht … Ik laat al mijn horloges trouwens dicht,… dus over de details binnenin kan ik alleen zeggen dat het uurwerk er lekker uitziet door de zichtbodem. Hoe een AliExpress horloge, of ie nou uit China komt of van elders, gebouwd is daar heb ik geen weet van en dat blijft ook zo :yum:.

Edit: ik kocht ooit een Marina Militare uit het oosten en dat vond ik ook een fantastisch horloge.

2 likes

Wat is het toch een mooie klok; het is niet voor niets dat ik hem graag draag.

Ik sta neutraal tov Pelikaan, ik zal er niet snel een kopen maar vind het altijd wel leuk als er iets in NL gemaakt wordt. Maar kun je nog wat specifieker zijn? Afwerking als in design? Afwerking als in finishing (ik neem aan dat je snapt wat ik bedoel met het verschil daartussen)? Dikte van het kastmateriaal?
Was het er een met een Unitas of met een Soprod? Die Unitas is natuurlijk erg groot, misschien hebben ze het formaat willen beperken en de kast niet te veel “vlees” gegeven?
Die horloges zitten toch tussen de 1600-2600 MRSP

Welkom! Mooi dial heeft die Amphion.
Besef wel, je aanmelding hier is een ramp voor je portemonnee :wink:.

2 likes

:point_up:

Het was de Unitas 6497, een prachtig uurwerk om te zien.

:point_up:
Dat denk ik dan. Benieuwd of er nog meer met dezelfde waarneming hier zijn.

1 like

De unitas versie kost slechts €890,-

Je hebt gelijk, dus 890-2600

Voor mij is dat natuurlijk ook slechts een fooi idd. Voor de kapper dan, in een restaurant geef ik echt meer. :rofl::money_mouth_face: Not

1 like

Sorry, ik ben een grote fan! €890 is een hoop geld voor een horloge natuurlijk, maar voor de Pellikaan had ik het zonder meer over.

3 likes

Ahh, ik zie dat je de NTH en BOLDR al gevonden hebt. Zelf was ik gister toevallig ook op zoek naar micro brands. Het design van Elliot Brown (Brits) sprak mij mij wel aan. Ook Mercer (U.S) Melbourne (Australisch) voorbij zien komen. Ik weet niet of dit micro genoeg voor je is maar misschien zie je er iets leuks tussen!

1 like

Sinds anderen ook foto’s van hun modellen posten, wil ik niet achterblijven. Dit is mijn 3e model, de stalen 42mm Ace, en bevat een gemodificeerde ETA 6497 met o.a. centrale hacking secondenwijzer.

Foto’s door @malus65

Bedankt voor het podium :wink:

10 likes

Welkom en veel plezier op dit forum!

Thanks iedereen voor alle reacties! Ik kon even niet meer reageren omdat ik blijkbaar gisteren te enthousiast was… :joy::wink:
Beetje jammer haha

3 likes