Uiteindelijk is het misschien een denkfout, want eigenlijk moet ik zeggen dat voor mij zo’n horloge alleen iets zou zijn voor gelegenheidsdracht. Zeker waar het de nog klassiekere tanks betreft, denk ik dat er voldoende mensen zijn die dat dagelijks of haast dagelijks (bijvoorbeeld op een formeel kantoor) dragen. Dan kan een automaat erg fijn zijn. Hoewel ik nooit de sommen gemaakt heb, ben ik vooral voor mechanische uurwerken, met grote voorkeur voor automatisch, omdat ik niet nog meer batterij-afhankelijkheden in mijn leven ambieer. Een solar of zeer lang leven quartz zou nog kunnen (zoals de Söner of enkele Bertuccis) en ik heb dan ook een goedkope Citizen die ik draag wanneer je in feite geen juwelen om wil hebben. Mijn smaak neigt voor velen erg dressy, dus vaak vond ik het erg jammer als die dan zonder automaat worden geleverd (of met quartz). De automaat vond ik vooral fijn omdat ik meestal mijn horloges enkele dagen achtereen draag en dan nooit hoef te prutsen of het opwinden kan vergeten.
Ik vind het opwinden een fijn ritueel om de dag te starten. Ik heb mijn Nomos bijna dagelijks gedragen in de zomer en dat was fantastisch. Maar dat is misschien alleen voor mensen hier op het forum wegegelgd Dus dagelijks gebruik staat een handwinder m.i. niet in de weg. Maar de massa gaat dan eerder voor een automaat, dus dat is aantrekkelijker voor de verkoop.
Ligt het aan mij dat ik Vacheron Constantin lees in de naam van dit horloge?
Nodus & Raven (beide microbrands uit de Usa) hebben samen een horloge uitgebacht.
De Trailtrekker
*plaatjes van Nodus website.
Vind het zelf wel een gaaf horloge. Heeft wat weg van Rolex gmt met die oranje hand, maar met genoeg eigen smoel en een bijzonder coating.
Ieder z’n ding. Ik haal er zelf geen plezier uit een horloge op te winden, maar vind het zelfwind karakter van een automaat heel bevredigend. Hoe minder ik aan van alles hoef te denken op dagelijkse basis, hoe beter. Echter, bij horloges die echt vooral voor de gelegenheid zijn, is handwerk eigenlijk juist een voordeel of toch tenminste haast nooit een nadeel. Immers de eerste dag dat je een automaat pakt heb je vaak ook wat stelwerk te doen.
Hoe is de eerste indruk na een paar dagen? Ik kreeg een advertentie op 1 van de socials maar het oogt leuk in ieder geval!
Hij bevalt prima.
Lekker licht op de pols.
Heerlijk om naar te kijken met die frisse kleur en de duidelijke wijzers.
Heb hem nu 6 dagen achter elkaar om en loopt slechts 5 sec per dag voor.
Vind ik in deze prijsklasse zeer acceptabel.
Wat mij betreft een aanrader.
Die paarse is ook gaaf zeg.
Heel benieuwd hoe deze gaat bevallen, kijk er al een tijd met schuin oog naar
de felle secondewijzers
Deze kan ik het forum niet onthouden. Het design en de vele aspecten van de fijne afwerking grepen me meteen. Bovendien blijkt er ook nog enige gedachte te schuilen achter diverse elementen. Tennet heeft het allemaal, maar het prijsniveau geeft ook de ambitie aan. Jammer dat de vermeldde introductieprijs reeds verdwenen lijkt te zijn. Wat vinden jullie?
Ze hebben er de nodige energie in gestopt, wat was de introductie prijs?
De zwarte (?) met blauwe/oranje lume ziet er leuk uit.
Is ie “elektrisch”?
Nee, dat is lume
800USD naar verluidt. Dat lijkt mij een uitstekende prijs voor een kwalitatief en creatief product van een nieuw merk en nog te overzien na import. Bij 1200 begint de concurrentie toch echt te veranderen en wordt de behoefte groter om concreet te snappen waarom dit meer kost. Er zit een leuk gedecoreerd Sellita uurwerk in, maar naar ik meen kosten die toch niet zo heel veel. Bedenk maar wat je betaalt bij CW, hetgeen inmiddels toch een bekende, vertrouwde en bekende entiteit is. Mijn positie is niet dat het het niet waard kan zijn, maar dat bij de huidige prijs het moeilijk wordt om de extre kosten te rechtvaardigen zelf al issie nog zo leuk en goed bedacht.
Backer #6 meldt zich
Vandaag een drivers watch op de pols.
Van Baltany.
Geïnspireerd door de originele uit 1921 van Vacheron Constantin zullen we maar zeggen.
Maar dan wel voor een honderdste van de prijs.
Tis weer eens wat anders.
Draagt heerlijk licht.
Maar eigenlijk hoor je hem natuurlijk zo te dragen: