Microbrand only (Deel 1)

19 likes

12 likes

5 likes

Deze heeft wel veel leuke elementen. Maar de naam + plaatsing en de lume wijzers storen me wel.
Ik heb de website ook even bezocht. Als je fan bent van marketing buzzwords/bull$hit dan is dat een echte aanrader.

Iemand al eens een Zentier geprobeerd. Ik vindt het een mooi design. Er is wel goed rondgespiekt hier en daar. Maar het resultaat is fraai.

12 likes

Zeker mooi ontwerp.

Ik verwacht wel wat afleesproblemen door de
“skeleton” wijzers en ook omdat de wijzers bijna dezelfde kleur lijken te hebben als de achtergrond.

Zijn er nog meer kleurstellingen?

Sinds mei ‘23 de trotse eigenaar van een Echo/Neutra Cortina 1956 Deep Black.
Het horloge heeft een Selita SW200-1 uurwerk. Doorgaans erg betrouwbaar.
Na ongeveer een half jaar problemen gekregen met het uurwerk. Bij het gebruik van de kroon gaf het problemen. Handmatig opwinden ging dusdanig zwaar. Het is dat de kroon klein is maar had eigenlijk 3 of 4 vingers nidig im de kroon rond te draaien. De rotor draaide hierbij ook mee, dat voelde en hoorde je. En bij het verstellen van de tijd ging de wijzers trillen en ging de secondewijzer soms ook meedraaien. En bij het terugdraaien van de kroon had ik haast een tang nodig.
Filmpje gemaakt en naar Echo/Neutra gestuurd. Ik mocht hem retourneren en dan werd het (uiteraard onder service/garantie) gerepareerd. Hebben ze goed en snel gedaan. In de communicatie werd de directeur ook meegenomen in de CC.
Helaas begon hetzelfde probleem zich eeer voor te doen. Melding gemaakt. En ze hebben dezelfde dag nog FedEx langsgestuutd om het horloge bij me thuis op te halen. Nu in afwachting van de reparatie.
Van Echo/Neutra kan ik alleen maar zeggen dat ze een fantastisch goede service verlenen. En ook erg vlot zijn. Uiteraard jammer dat ik weer problemen heb, maar dat kan helaas eens gebeuren.
Er is me de eerste keer niet verteld wat er aan het uurwerk scheelde, heb ik ook niet gevraagd. Benieuwd wat er nu aan de hand is en of ze het kunnen oplossen.
Zijn er hier meer mensen die met een Selita uurwerk zulke klachten hebben of hebben gehad?

Verder dus geen slechte woorden over Echo/Neutra. Ben nog steeds erg blij met het horloge an sich en met hun service.

4 likes

Waar kijken we hier naar? :thinking:

2 likes

Niet voor alle dag, maar het heeft wat :+1: Op een all black nato is het zeker een apart ding :sunglasses:

Die is hier al eens voorbijgekomen, maar toen in het paars met Arabische cijfers. Leuk om te zien dat er nu ook een versie is met gewone markers.

Op youtube staat inmiddels een review van de paarse.

Ik vind het ook wel een leuk ding. Maar 849.- vind ik wat veel… San Martin en Sugess, vergelijkbaar wat mij betreft, zijn toch een stuk beter geprijsd.

1 like

Vervelend zeg. Hopelijk wordt het wederom goed en vlot opgelost. Laat vooral weten hoe het straks is gegaan. Ik heb nog steeds de Averau in mijn hoofd…

1 like

Dank je. Over hun service, tot nu toe, niets dan lof. En als ik weer een microbrand zou aanschaffen dan zou ik gerust weer een Echo/Neutra kopen hoor.

1 like

Doet me wat aan Farer denken.

1 like

Was ook het eerste wat ik dacht :wink:

Ik zie het inderdaad. Bij nader inzien vindt ik de band veel te grof. Ook de enorm brede band aanzet is te veel te breed en maakt het meer een armband dan een horloge. Op de pols vindt ik hem geen mooie verhoudingen hebben. Ik skip m :sweat_smile:

Ik heb dat nu al bij 2 SW200 modules gehad.
Een keer in een Doxa en de andere keer in een Microbrand.

De Doxa werd onder garantie verholpen. Het andere horloge heb ik zo verkocht (was nog in garantie).

Het schijnt dat de SW200 overgevoelig is voor manueel overwinden, wat gek is omdat er een mechanisme in moet zitten om dat te voorkomen.

Ik heb nu nog een SW200 in de collectie die super netjes loopt. Die wind ik 10 tot 15 keer op vanuit stilstand.

2 likes

17 likes

Hmm, dat is best balen zeg. Ik draag mijn horloge ongeveer 1x per week.
Maar met mijn andere SW200 uurwerken dit nog nooit eerder gehad.
Benieuwd hie het wordt opgelost, zal vast goedkomen.

1 like

Zo dan. Ik zit naar redenen te zoeken waarom ik dit niet zou doen. Echt heel tof!

cbe76a84626eded46d64039d90fc6762_original

8 likes