Waar kijken we hier naar? ![]()
Niet voor alle dag, maar het heeft wat
Op een all black nato is het zeker een apart ding ![]()
Die is hier al eens voorbijgekomen, maar toen in het paars met Arabische cijfers. Leuk om te zien dat er nu ook een versie is met gewone markers.
Op youtube staat inmiddels een review van de paarse.
Ik vind het ook wel een leuk ding. Maar 849.- vind ik wat veel… San Martin en Sugess, vergelijkbaar wat mij betreft, zijn toch een stuk beter geprijsd.
Vervelend zeg. Hopelijk wordt het wederom goed en vlot opgelost. Laat vooral weten hoe het straks is gegaan. Ik heb nog steeds de Averau in mijn hoofd…
Dank je. Over hun service, tot nu toe, niets dan lof. En als ik weer een microbrand zou aanschaffen dan zou ik gerust weer een Echo/Neutra kopen hoor.
Was ook het eerste wat ik dacht ![]()
Ik zie het inderdaad. Bij nader inzien vindt ik de band veel te grof. Ook de enorm brede band aanzet is te veel te breed en maakt het meer een armband dan een horloge. Op de pols vindt ik hem geen mooie verhoudingen hebben. Ik skip m ![]()
Ik heb dat nu al bij 2 SW200 modules gehad.
Een keer in een Doxa en de andere keer in een Microbrand.
De Doxa werd onder garantie verholpen. Het andere horloge heb ik zo verkocht (was nog in garantie).
Het schijnt dat de SW200 overgevoelig is voor manueel overwinden, wat gek is omdat er een mechanisme in moet zitten om dat te voorkomen.
Ik heb nu nog een SW200 in de collectie die super netjes loopt. Die wind ik 10 tot 15 keer op vanuit stilstand.
Hmm, dat is best balen zeg. Ik draag mijn horloge ongeveer 1x per week.
Maar met mijn andere SW200 uurwerken dit nog nooit eerder gehad.
Benieuwd hie het wordt opgelost, zal vast goedkomen.
Zo dan. Ik zit naar redenen te zoeken waarom ik dit niet zou doen. Echt heel tof!

Leuk. Vooral die linkse. Maar inderdaad wel wat Farer vibes.
Ik vind het oprecht een betere zet dan de CW, bijvoorbeeld. Maar desondanks heb ik tot nu toe de zet niet gemaakt. Ik zou het zeker wel waarderen, maar hunker uiteindelijk niet naar een Moonphase en dan zijn er kleine dingetjes in het design die in mijn beleving beter zouden kunnen, zoals het logo en de seconde wijzer. De gouden versie vind ik wellicht nog het mooist, maar dat zou mooier zijn met eveneens gouden secondewijzer. Dat blauw lijkt in geen enkele foto echt te passen, hoewel misschien slechts een detail. Dus je krijgt bij de wijzerset gunmetal dat kind ofm eer wegvalt, maar niet het donkerblauw is van de achtergrond, en een blauwe lak die dat eveneens niet is. Is dat nou het gewenste effect, vraag ik me af? De 39.5mm is ietwat groot, maar niet per se een struikelblok. De krokodilgeperste band vind ik ook geen briljante match. Het goud wordt ook niet aangetekend als PVD of gold filled, hetgeen tot dd aanbeveling zou strekken. Geen van deze aspecten lijken te worden aangepakt in de veranderingen of addons gepland (nu is een bracelet en Zwitsers uurwerk). Details, details, maar uiteindelijk voor mij tot nu toe reden om te denken dat ik het meer zou doen om een aantrekkelijk geprijsde moonphase toe te voegen dan dat ik helemaal van het horloge overtuigd ben. Bij bijvoorbeeld de Farer Burbidge was ik meer overtuigd van het design, dat enorm in het oog sprong en echt een statement was. Alleen toch wel wat duurder, zeker met import. Hielp dit?
Ja.
Het goud is ip-coating, wat volgens mij (wat ik heb kunnen vinden) gelijk staat aan PVD. De zwarte vind ik de mooiste (met zwart Avonturijn). Lost ook het issue met verschillende kleuren wijzers op. Die heeft DLC-coating wat sterker zou moeten zijn dan PVD.
Mijn grootste manco met het ontwerp is dat ik een treurige/huilende mond van een clownsgezicht zie in de vorm van de moonphase.
Hebben jullie gezien dat de maan ook lume heeft?

Kurk moest er een keer van komen met Cabernet. Die van mij ligt vooralsnog op groen