Leuk. Vooral die linkse. Maar inderdaad wel wat Farer vibes.
Ik vind het oprecht een betere zet dan de CW, bijvoorbeeld. Maar desondanks heb ik tot nu toe de zet niet gemaakt. Ik zou het zeker wel waarderen, maar hunker uiteindelijk niet naar een Moonphase en dan zijn er kleine dingetjes in het design die in mijn beleving beter zouden kunnen, zoals het logo en de seconde wijzer. De gouden versie vind ik wellicht nog het mooist, maar dat zou mooier zijn met eveneens gouden secondewijzer. Dat blauw lijkt in geen enkele foto echt te passen, hoewel misschien slechts een detail. Dus je krijgt bij de wijzerset gunmetal dat kind ofm eer wegvalt, maar niet het donkerblauw is van de achtergrond, en een blauwe lak die dat eveneens niet is. Is dat nou het gewenste effect, vraag ik me af? De 39.5mm is ietwat groot, maar niet per se een struikelblok. De krokodilgeperste band vind ik ook geen briljante match. Het goud wordt ook niet aangetekend als PVD of gold filled, hetgeen tot dd aanbeveling zou strekken. Geen van deze aspecten lijken te worden aangepakt in de veranderingen of addons gepland (nu is een bracelet en Zwitsers uurwerk). Details, details, maar uiteindelijk voor mij tot nu toe reden om te denken dat ik het meer zou doen om een aantrekkelijk geprijsde moonphase toe te voegen dan dat ik helemaal van het horloge overtuigd ben. Bij bijvoorbeeld de Farer Burbidge was ik meer overtuigd van het design, dat enorm in het oog sprong en echt een statement was. Alleen toch wel wat duurder, zeker met import. Hielp dit?
Ja.
Het goud is ip-coating, wat volgens mij (wat ik heb kunnen vinden) gelijk staat aan PVD. De zwarte vind ik de mooiste (met zwart Avonturijn). Lost ook het issue met verschillende kleuren wijzers op. Die heeft DLC-coating wat sterker zou moeten zijn dan PVD.
Mijn grootste manco met het ontwerp is dat ik een treurige/huilende mond van een clownsgezicht zie in de vorm van de moonphase.
Hebben jullie gezien dat de maan ook lume heeft?
Kurk moest er een keer van komen met Cabernet. Die van mij ligt vooralsnog op groen
Ja, lumed moon. Ik weet nou niet of ik dat waardeer of gewoon accepteer.
Ik ben niet zo van zwart, al helemaal niet zo van zwarte kasten. Is het aventurine ook zwart op het zwarte model? Inderdaad lost dat dan wel de wijzerkleuren op. Ik zag ook al dat ze bij de zwarte wel de secondewijzer anders hadden gekleurd. Dus het kan wel.
Fijn dat je het even hebt nagezocht van de verhouding. Ik ben niet bekend met ip-coating en kan me die term niet herinneren te hebben gezien. Het is op z’n minst onnodig vraag dat niet goed uit te leggen. Voor mij blijft die gouden geloof ik toch het mooist, toch dankzij de duidelijke congruentie met de wijzers. Dat hadden ze dan toch ook met de secondewijzer kunnen doen?
Die huilende clown heb ik nooit gezien. Ik zal nog eens kijken. De vorm is redelijk typisch voor klassieke moonphases, toch?
Eens, en ik moest het ook even google’n. Bron is Wiki (en anderen), maar IP is dus een soort van PVD-coating:
- Ion plating (IP) is a physical vapor deposition (PVD) process
Absoluut en ik had de associatie nog nooit gelegd. Misschien omdat deze contrast-omlijnd is? Het doet me hoe dan ook enorm hieraan denken:
*The BLACK version comes with black aventurine
Plaatjes (bron Kickstarter) waar we het over hebben mis ik nog in dit topic:

Dank voor de illustraties. Ik had er geloof ik maar een geplaatst tot nog toe.
Ja, voor wie zwart ambieert zij mee minder in het oog springende probleempjes met de details dan met de blauwe. Iedere keer als ik het horloge zie denk ik: goed gedaan, zou ik best kunnen dragen. En dan ga ik de details in en ben ik toch iedere keer teleurgesteld door die secondewijzer of het afwijkende gunmetal op de andere wijzers, of de printing van het logo (toegegeven is makkelijk gefixt in productie, but would they?). En dan zijn er nog andere kleine dingetjes zoals de erg generiek ogende kroon, of de weinig verheffende bezel, of de plichtmatig voelende krokodillen band die geen pas houdt met de stijl. Voor de prijs voor een echte moonphase is alles vergeeflijk, immers het is zelfs al redelijk goed geprijsd voor een mooie Aventurijnen wijzerplaat. Desondanks, als ik er een 23% import bij optel, vrees ik toch dat ik er niet enthousiast genoeg voor ben en dat wel had kunnen zijn met een paar kleine verfijningen. Zoals je kunt zien, is niet alle twijfel vervlogen, vooral ook omdat KS projecten nog weleens verbeteringen ontvangen in productie. Het wordt tijd dat de campagne afloopt, zodat ik er niet meer over hoef na te denken!
Overigens, die clown vind ik toch vergezocht, maar zo gaat dat met associaties. Voor de één veel duidelijker dan de ander. Ik vind die omlijsting juist een goede greep, net als de extra gelijste omlijsting van de dial, of de geribde chapter ring. Het zijn die aspecten die voor mij deze versie boven CW minimalisme verheffen.
Leuk, maar een beetje druk. Ik geloof dat ik de Maen Manhattan in dit genre nog prefereer. Iets puurder. Maar ook die nog altijd niet geprioriteerd. De Seconde/Seconde versie deed met wel kriebelen. De witte versie van de Benjamin James is mogelijk het best in mijn ogen door de kalmere indruk. Ik denk dat fumé een vergissing was voor dit design en er mooiere kleuren gekozen hadden kunnen worden
Heel gaaf!
Mooi hé. Is nog maar internet teaser, de mijne moet nog verscheept worden
Ahh, mooi vooruitzicht!
Die van mij is binnen! Vorige week een mail gekregen. Binnen een paar dagen na verzending kwam hij binnen!
Ik heb nog geen invoerkosten hoeven betalen, maar ik denk dat er nog wel een brief op de mat valt. Tot die tijd blijven hopen op een gelukje. Haha.
Het horloge zelf is top! De afwerking is netjes en de maat is top, toch leuk zo’n kleinere maat. Het plexiglas vind ik echt heel gaaf, het is zo veel helderder en het voelt ook zo zacht.
Over de band ben ik nog niet helemaal uit. Hij is wat rammelig en scherp. Als ik hem vergelijk met de oyster band op mijn Raven vind ik hem echt minder solide voelen. De kroon is ook wat groot en scherp, daar had wat meer aandacht aan besteed mogen worden. De clasp is wel fijn.
De kast is mooi, met lange lugs. Kun je wat van vinden, maar ze geven het horloge wel smoel. De plaat is echt helemaal in balans.
Er zit een schroevendraaiertje bij voor de band en ze hebben er ook een tubetje polywatch bij gedaan.
Al met al wel een lekker horloge!
Kwam deze per toeval tegen en vond hem wel het delen waard. Merk uit Singapore. $80 lijkt een koopje voor 200m waterdicht, saffier en een NH35 werkpaard. De lume schijnt ook erg goed te zijn.
Leuk zomer kleurtje:
Dat denk ik niet. PostNL krijgt het pakket pas overhandigd als de douane akkoord geeft. Bij DHL werkt het hetzelfde: eerst betalen en dan gaat het pakket pas de sortering in.
Maar goed, ik snap wel dat je de komende dagen nog even afwacht voordat je juicht, maar mijn inschatting is dat je geluk hebt.