Microbrand only (Deel 1)

Als je met de looks overweg kunt is dit hoe dan ook een koopje. Voor mij biedt dit niets waar ik blij van wordt.

Foto’sssss!!!

1 like

Dit was met FedEx, misschien dat dat verschil maakt. Maar wie weet. Zal toch rond de 100 euro schelen!

2 likes

Haha ok ok!

20 likes

Mijn god, dit is echt een voltreffer!!! Ik kan er niet over hoe goed dit horloge is eigenlijk toch op foto! Er is werkelijk niets mis mee. Ik vind de grote kroon ook niet erg. Is net iets onderscheidend.
Ivm de band, scherpe hoekjes gaan er sowieso af door te dragen ;). Maar hopelijk niet te scherp :slight_smile:
En joepie, vandaag ontvangen: Good news! Your Astra pre-order will soon be making its way home to you.

We plan to ship your Astra next week (April 1-5). Please check that the shipping address you gave us at time of purchase (on your pre-order confirmation email) is still valid.
Heb zo’n 14 dagen geleden gepreordered toen ik las dat ze begonnen uitleveren :stuck_out_tongue:

1 like

Oh dan heb ik misschien te snel gesproken, met FedEx heb ik geen ervaring. Al mijn buitenland zendingen komen bij mij altijd het land binnen via DHL of PostNL. Afwachten dus :smile:

1 like

Klopt wel hoor! Ik vind het knap dat hij in het echt net zo goed is als op foto’s. Het is echt een heel sterk ontwerp. Zowel qua looks als draagbaarheid.

De puntjes die ik noem zijn echt details, waarvan je in deze prijsklasse ook echt niet op moet kijken.

Ik heb voor mijn trouwen net een nieuw horloge gekocht. De Lorier wil ik al vanaf het moment dat hij aan werd gekondigd, bijna een jaar terug. En nu komt hij binnen terwijl een ander horloge nog in de wittebroodsweken zit. Het is lastig concurreren met een Cartier Santos, maar ik voel aan alles dat dit een blijver wordt.

2 likes

6 likes

Dit is lang niet gek!
Maar deze is mooier!

image

Iemand die dit gaat doen?
Ik denk er sterk aan: €300,- is niet zo veel voor een regulator, Miyota ook niks mis mee, Iers ook leuk!

8 likes

Ik vind 'm prachtig maar het kost m’n hersenen geloof ik net iets te veel stapjes om de tijd af te lezen. Is dit de standaard indeling voor een regulator?

:joy::joy::joy: ik zit ook net te kijken : Hoe lees ik dit af ?
Wel mooi, maar handig :person_shrugging:

Zo uit mijn hoofd, de Farer en een paar representors van @Brunmontagne. Zal er vast nog wel meer hebben :wink:

Om e.v.t vragen voor te zijn, nee heb geen aandelen in Brunmontagne :stuck_out_tongue_winking_eye:

6 likes

De groene met mesh is ook bijzonder
Fred. :sweat_smile:

1 like

Wauw tof! Wat een heerlijke frisse verschijning zeg!

1 like

Wat vinden jullie hiervan?

5 likes

Ik heb inmiddels al zo’n half jaar mijn Vario 1945 D12 bijna 24/7 aan mijn pols. Voor mij is dit een voltreffer. :smile: Deze heeft eigenlijk alles in zich wat ik in een horloge zoek. Fieldwatch, automaat, rust, stevigheid, goede lume en vooral legibility. ( ik kan in bijna elke hoek in een “100e van een seconde” zien hoe laat het is )
Een GADA voor mij. Een horloge gebruik ik ook waarvoor het bedoeld is, zien hoe laat het is. (Mijn telefoon hou ik het liefst gewoon in mijn broekzak) Deze met zijn Myota 82S5 uurwerk heeft een afwijking van -2 seconden per dag… dus ook nog eens lekker accuraat.

Zoals gezegd 24/7, dus slapen, douchen, zwemmen, magazijnwerkzaamheden, hout klieven voor de kachel, uitjes zoals uiteten, sporten. En hij blijft maar gaan…:hugs::pray:t3:

15 likes

Een paar dagen terug kocht ik deze Traska GMT op het forum. Ik kan nu al zeggen dat dit één van mijn favoriete horloges is.

De bouwkwaliteit is hoog; geen rammelband en een krasbestendige coating op het staal. De dial is goed ontworpen: interessant zonder druk of poespas.
Het hoger gelegde saffier benadrukt het ‘boxy’ gevoel wat het horloge heeft dankzij de combinatie diameter, hoogte en bezel.
Het instellen van de tijd en datum is wel bewerkelijk, iets wat lastig is in het geval van een automaat. Hoe vervelend dat in de praktijk is ondervind ik vanzelf als ie een paar dagen stil ligt.

Ook is me nu écht duidelijk dat 38mm met een 46mm L2L mijn sweet spot is.

Plaatje bij dit gezwam:

21 likes

https://www.kickstarter.com/projects/emgwatches/emg-watches-horizon-v2

image

4 likes

Ooit stuurde een voormalig, roemrucht HF lid mij het volgende bericht ( na wat tegenvallende kwaliteit van een HF limited): xxx weg ermee.
Ik kon er wel om lachen.
Welk uurwerk zit er in deze horloges?
Een Seagull werkpaard. Hopelijk een goede batch deze keer!

De Revelot Hexmariner met aventurijn wijzerplaat.

7 likes