Microbrand only (Deel 1)

16 likes

16 likes

Ja gaaf. Merk uit Nieuw-zeeland. Houd ze ook al een tijdje in de gaten.

6 likes

Eenmaal onder ogen gehad vergeet je het niet meer. Ik ben enorm onder de indruk, niet alleen van het technisch vernuft en de absolute toewijding, maar ook het prachtige esthetische effect van de verfijnde titanium metaalbewerking van Nicholas Hacko. Hier de Mark II om de kleur waar ik momenteel de meeste verbintenis mee voel vanwege de mooie toon en precieze contrasten.

13 likes

Nog een detail voor de duidelijkheid:

8 likes

Mijn custom-made MB verwacht ik over 2 weken.
Hier nog een plaatje van een andere ErrediBi MonoBlocco met titanium dial.
M’n horlogevriend Guido stuurde me de foto:

10 likes
7 likes

Mooi hoor, jammer dat zij geen 37mm horloges hebben. Lijkt me heel mooie afwerking.

Brrr…die kroon… :face_with_raised_eyebrow:

Die kroon is hier niet om vrienden te maken. Ik mag 'm wel, maar dat had vast ook nog anders gekund. Grootste nadeel van een conische kroon die uitloopt is that we weleens iets (textiel) achter kan blijven haken. De vorm past redelijk goed bij het thema van scherpe vouwen.

Ja, ik wil wel, maar doe het waarschijnlijk toch niet… Die Sienna heeft mee een tikkeltje te pakken, vooral ook omdat ik doorgaans niet voor two-tone kasten ga. Ik vind het enorm sympathiek en HA wordt alsmaar beter. De Vesterhav bleek een schot in de roos. De GMT past bij mijn situatie, en ik heb er toch maar een (want zo moeilijk is het nou ook weer niet). Ik zou graag wat footage zien. Dit lijken bijna allemaal toch renders. Feit is ook, volgens mij zou ik andere op mijn lijstje prioriteiten toch liever en vaker dragen, zelf al vind ik HA nog zo tof ontwerpen.

Voor de liefhebber van schroefjes.

6 likes

Die schroefjes zijn wel leuk. Dat ze allemaal andere kanten op staan ga ik van op error.
Wel leuk horloge.

1 like

Dat kan niet anders. Als ze wel allemaal dezelfde kant op kijken zijn ze nep.

4 likes

6 likes

Dat is toch de beste kleur geloof ik. Het verbaast me dat ik vind dat het werkt, gestraald titanium met guilloché. Of het ook wat voor mij is… Bovendien vond ik het vreemd groot. Ik had neit gedacht dat dit een 11mm+ dikte zou hebben noch 40mm diameter.

Waar een wil is is een weg, toch?

Loci was een nieuw merk voor mij vandaag. Best leuk, maar ik moet aangeven dat mijn eerste indruk een relatief budget design deed vermoeden. Het is echter behoorlijk aan de prijs. Natuurlijk geen idee waarom je hier per se een SW200 in zou moeten hebben. Volgens mij dat dit prima met een Miyota gekund. En nu zeur ik niet gauw over WR ratings, maar met zo’n waterig georiënteerd thema en zo’n sportief horloge voor deze prijs vind ik 10at magertjes. Puur voor het argument zou ik al blijer geweest zijn als ze er 15atm ingestopt zouden hebben. Misschien is mijn indruk van de afwerking nodeloos negatief en de kast lijkt erg goed in elkaar te zitten.

3 likes

Mooie kast!

1 like

Dan Henry 1962 Racing Chronograph

8 likes