Microbrand only (Deel 1)

Zijn de uren wijzers niet erg aan de korte kant?

2 likes

Zooo, een paar maandjes later dan oorspronkelijk verwacht is-ie daar dan eindelijk. Het aanzetten van de bandjes was ff een kleine nachtmerrie en heeft gelijk een flinke kras op de (titanium “anti-scratch treated”) kastbodem opgeleverd. Hoe de GMT-functie nou precies werkt, en of ik er ooit iets aan ga hebben, valt nog te bezien, maar al met een tof horloge dat comfortabel draagt en dankzij de module op de 9015 een paar leuke extra complicaties biedt, die ik nog niet in mijn collectie had. Blij mee!

11 likes

Vindt zelf de wijzers et rechtsonder mooi staan . Past wat meer bij het robuuste van het horloge Charles.

De NA hier ook maar even showen :wink:

Past prima in mijn collectie van titanium duikers zonder datum.

Wel deze op een MN gezet niet dat er iets mis is met de titanium band maar MN draagt zo lekker. Vooral in de zomermaanden.

20 likes

Zou het niet beter zijn om zwarte wijzers te gebruiken? Dit kan moeilijk leesbaar zijn.

1 like

US999.99, zeg maar €930.

7 likes

I like

5 likes

Heel leuk horloge. Toffe wijzers :grinning: Staat goed op die MN, maar de band mag er ook wezen.

2 likes

Ja die band is verder prima, mis alleen die snel verstelling . Bij warm weer is mijn pols gelijk een stuk dikker.
En daar heb je met die MN geen last van.

#metoo.

1 like

8 likes

17 likes

Een buitengewoon ontwerp, waar ik veel sympathie voor heb, zelfs als ik rationeel moet passeren, want het is m’n ding niet echt.

1 like

Iemand hier ervaring met dit stuk ontwerpgenie (of het merk Estonia 1918)? In het internationale heb ik er positieve dingen over gehoord, maar het is toch bovenal deze Arhitekt die blijft fascineren. Doe kast is een klein fenomeen. Of het ook echt goed draagt en past op een bescheiden pols… Er zou een lichtjes geupdate versie aan moeten komen. Ik zag vooralsnog een plaatje van een zwarte wijzerplaat als een vinyl LP. Dat leek redelijk sympathiek ook. Net iets speelser dan de satijnen vlakken van het origineel. Maar verder nog niets vernomen. Voor wie het belangrijk vindt: Estonia 1918 belooft zaratsu afwerking.

14 likes

Het is ook niet per se mijn ding, normaliter val ik meer op retro-achtige horloges, en een kleurtje/textuurtje op de wijzerplaat wordt ook nog wel gewaardeerd. Met name de dikte van de kast vond ik bij deze Arken nog wel een twijfelpunt. Maar in praktijk draagt-ie prima. En er zit een aardige scheut VC Dualtime Overseas in het ontwerp, en laat ik dat nou een heel gaaf (en onbereikbaar) horloge vinden.

Maar het is vooral het uurwerk waar de merkeigenaar zijn best op heeft gedaan. Als het ooit stuk gaat of geserviced moet worden, vermoed ik dat niet snel ergens terechtkan, maar het functioneert tot dusver perfect en lijkt niet of nauwelijks afwijking te hebben.

1 like

15 likes

Ik wilde net deze posten :grin:

8 likes

Ziet er niet verkeerd uit !
Iemand al bekend hiermee qua merk?

Toch weer gevallen voor een microbrand. Deze is nu onderweg dankzij de kekke typografie :sunglasses:

17 likes

Wsl dinsdag binnen! :heart_eyes:

16 likes