En vandaag weer even iets heel anders dan anders, voor mij dan:
2016, al weer acht jaar geleden. Nog steeds een favoriet vakantiehorloge voor mij. Kanjer van jewelste.
Toch even de Héron Marinor tonen, al twijfel ik of het een blijver is ondanks dat ik er lovend over ben! Wat wil je ook met dit uiterlijk, beter uitgedacht dan Blancpain mijn inziens en niet met die lelijke tekst op de zijkant.
Paar features:
Ronde saffieren bezel
Bezel met lume
Gehard staal tot 1200 Vickers, nagenoeg kras proof
Boxed saffier glas
Prachtige fumé dial, zonder sunburst
Prachtige afmetingen (39mm bezel, 47mm lug to lug 12,9mm dik, 20mm bandaanzet)
Quick adjust clasp
Fijn dat ie op een goede plek beland is ![]()
![]()
Voor de liefhebber
Brew Metric retro weer op voorraad:
Heb je wat besloten? Ken geeft hoog op over de kwaliteit.
Heel mooi effect zo, die combinatie van Tungsten en donker parelmoer. Het merk doet interessante dingen recentelijk, maar hun marketingaanpak geeft me regelmatig verkeerde kriebels. Hoewel dat aan het verbeteren is, vragen ze ook echt veel te veel voor horloges met een basic Seiko uurwerk, hetgeen de horloges ook de fors hield. En ze zijn ook zeker niet goedkoop wanneer ze nu de beter passen Miyotas gebruiken. Als de balans (en het genre, what ik ben niet zo van de duikers) een keer feilloos raken dan word ik misschien klant. Deze variant met tungsten bezel is echter fraai gelukt.
Ligt om de pols veel eleganter dan de marketing shots
Exotisch in Duitsland
Ik moest ook gelijk aan de Raymond Weil denken. Die vind ik persoonlijker een sterkere visie neerzetten. Wat dat betreft gooit Arcange het over een meer conservatieve boeg. Ik heb zelf liever automatics, en zowel qua dikte als rust prefereer ik daarom de central seconds. Ik hoop een keer op een mooie korting op zo’n RW, maar misschien zijn met hun succes met deze lijn die dagen voorbij.
Deden ze die niet recentelijk met riante korting? Het is niet wat ik zou dragen, maar kan het wel waarderen
Klopt inderdaad, ik had hem al in het vizier dus de korting kwam goed van pas. ![]()