Heel mooi effect zo, die combinatie van Tungsten en donker parelmoer. Het merk doet interessante dingen recentelijk, maar hun marketingaanpak geeft me regelmatig verkeerde kriebels. Hoewel dat aan het verbeteren is, vragen ze ook echt veel te veel voor horloges met een basic Seiko uurwerk, hetgeen de horloges ook de fors hield. En ze zijn ook zeker niet goedkoop wanneer ze nu de beter passen Miyotas gebruiken. Als de balans (en het genre, what ik ben niet zo van de duikers) een keer feilloos raken dan word ik misschien klant. Deze variant met tungsten bezel is echter fraai gelukt.
Ligt om de pols veel eleganter dan de marketing shots
Exotisch in Duitsland
Ik moest ook gelijk aan de Raymond Weil denken. Die vind ik persoonlijker een sterkere visie neerzetten. Wat dat betreft gooit Arcange het over een meer conservatieve boeg. Ik heb zelf liever automatics, en zowel qua dikte als rust prefereer ik daarom de central seconds. Ik hoop een keer op een mooie korting op zo’n RW, maar misschien zijn met hun succes met deze lijn die dagen voorbij.
Deden ze die niet recentelijk met riante korting? Het is niet wat ik zou dragen, maar kan het wel waarderen
Klopt inderdaad, ik had hem al in het vizier dus de korting kwam goed van pas.
Nee…heb ondertussen deze gekocht. …wel een ander prijskaartje maar dan blijft er nog wat in de spaarpot voor een nieuwe dress watch
Die is wel heel verleidelijk. Wat een mooi horloge.
Ik vind 'm ook prachtig. Én geen 13 in een dozijn ontwerp.
Oogst altijd veel lof, maar ik zie het niet zo. Het is natuurlijk niet lelijk, hoewel, die bezel zit daar toch te dicht tegenaan voor mij. Hoewel het het vast niet is, geeft het font mij een TNR indruk. Ook niet fraai op het datumwiel. De rest van de wijzerplaat is gewoon plezierig retro.
In deze nereide zit geen Seiko maar een miyota uurwerkje. Referentie even kwijt maar het is de 9015 zonder datum. Daardoor hebben ze het horloge relatief dun kunnen houden met pakweg 10.5mm dik met 200m wr. Naast alle duiker-modellen hebben ze ook een GMT (wel dik door het Seiko uurwerkje en diens hoge pinion), een 40mm chronograaf en een 36 / 40mm redentore welke meer aan de dressy kant zit.
En ze zijn uitverkocht met de zogenaamde ‘Season Two’ van de Crossroads. Ze hebben door de enorme aandacht grote plannen met o.a. nieuwe kleuren voor een volgende serie van de Crossroads.
Ik had mezelf verteld dat als er ooit een groene Noble op de markt kwam, dat ik deze zou kopen. Oei…
Gave baltic. Welke is dit? En wat is je polsmaat?
Bicompax van de eerste generatie, ik was een van de eerste kopers denk ik.
19 cm pols.