Doet me ineens denken aan de meer gedetailleerde constellar
Die gold fleck werkt bijzonder wel
Voor mij raakt dit kant noch wal
Nog een sterk minimalistisch designconcept: Maurice de Mauriac. Groot en ook voor de groote portomonnaie
Gaaf idd. Mooi strak. Heb ook een horloge zonder secondewijzer, maar is toch een gemis. Ben nog opzoek naar een mooie subsecond.
Ja dat ben ik met je eens. Weet niet of ik zonder zou willen. Ik gebruik het ook en het geeft leven in de brouwerij. Vaak is het zo dat het me in eerste instantie niet opvalt aan een model: mooi schoon, nietwaar? Maar functioneel zou het direct een gemis opleveren.
In z’n soort vind ik Montoir erg goed geslaagd
Vanaf vandaag live. Kennelijk is de gouden kleur ook echt goud(plated 18k). Recentelijk met Fears, Wise, Formex, en Venezianico, opeens heel wat micros met echt goud op de wijzerplaat.
Ik zag verlede week vor het eerst de Hvlina Nombro, een
een horlogemerk uit Polen
preorder voor 299€ en beschikbaar vanaf December
https://hvilina.com/collections/for-man-1/products/nombro-hybrid-post-industrial
Is dat beter dan pvd?
8 maanden geduld moeten hebben, maar dan heb je ook wat. Kan wel zeggen dat Tuseno een echte bang for buck is.
Nee. Zoals ik het begrijp is de hechting van PVD sterker dan electroplating, terwijl bijvoorbeeld gold filling (zoals bij de Wise AD15) dan weer een stuk dikker dus meer goud gebruikt.
Punt is echter dat dit niet uitmaakt als het onder het cristal plaatsvindt. Immer is de gouden laag dan beschermd tegen slijtage. Alleen als er iets mis zou zijn met de wijzerplaat komt dat in het geding. Bij Wise denk dat de productie van de textuur de dikkere laag gold filling misschien nodig had, anders lijkt ook dat eigenlijk zonde.
Hele mooie plaat man! Gefeliciteerd.
Bedankt, die kleur en de sandwich dial is wel echt heel gaaf. Speelt lekker met het licht en goeie lume.
De ceramische bezel die een schuin afloopt, heerlijk.
Al met al zeer tevreden
Het datumvenster is ook goed geïntegreerd!
Pitzmann Overture. Sneller dan verwacht een vierde model van dit jonge Koreaanse merk waar ik veel sympathie voor heb. Wederom iets dat behoorlijk geraffineerd overkomt. Misschien wat te sportief voor mijn smaak en high precision quartz, terwijl ik het liever bij mechanisch houdt. Geen idee of dit uurwerk ook de 500USD prijs voldoende valideert, maar gelukkig is het met 8.35mm lekker dun en toch 120m WR. 39mm diameter en 46mm lug to lug. En voor het eerst, geloof ik voor Pitzmann, een microadjustable clasp (en mooi compact gehouden met eenvoudige drukknop) en quick release. De wijzerplaat vind ik een plezierig artistieke interpretatie van stadslichten gezien door een beregende ruit. Zoals gezegd, misschien voor mij (ook met de field watch en dive watch elementen) iets te informeel, maar wel leuk om te zien en herkenbaar. Ben iets minder weg van drie regels uitgebreide tekst onderin.
De plaat is het net niet voor mij en ik vind de wijzers er echt niet bij passen. Maar de afwerking is echt heel netjes! Echt hele mooie horloges maken ze! Die kast en die band. Echt top!