Zie wel overeenkomsten met Venecianico Nereide serie.
Mooi horloge Jesus
Leuke Kickstarter van uit Nieuw Zeeland van het merk Zealandic Watches . Omgerekend zo’n €392 ex import.
Tsja, zag deze voor het eerst jaaaren geleden, was er toen al gecharmeerd van. Leuk om te zien dat het dan toch werkelijkheid kan gaan worden. Alleen ben ik intussen een stuk of 20 horloges verder in de collectie en gaat deze niet echt meer een nieuwe “behoefte” vervullen ofzo. Lastig… Die groene vind ik geloof ik het mooiste maar ik heb al heel veel groene wijzerplaten. Burgundy zou dan wel weer iets nieuws zijn voor mij, maar ja ga ik dat dragen…? Collectieproblematiek.
Mijn oog viel vandaag op de Forteller Engineer Diver. Wat vinden we hier van? Bizarre specificaties voor de prijs. Ontwerp misschien niet voor iedereen. Ik ben echter al voor de bijl gegaan
Is die al onderweg ?
Ben reuze benieuwd naar de echte foto en ervaringen van diegene die hem al hebben / dragen.
Hij is onderweg en komt vermoedelijk maandag al aan, ik plaats wel wat foto’s als hij binnen is. Ik las via de DHL track and trace ook iets over het gestarte douane-inklaringsproces. Wellicht toch import kosten betalen, dat had ik mij nooit gerealiseerd bij een aankoop uit Noorwegen
Is logisch want Noorwegen is niet lid van de E.U.
Reken maar op ongeveer 25% bijtelling.
Wow wat een prijs! Echt heel eigen ook. Alleen dat ‘Diver’s’ op de plaat, mijn god konden ze niets beters verzinnen?
Ik heb het echt even te veel gekocht de laatste tijd, dus ik pas.
Vandaag terug van vakantie en eindelijk de band van @Ko-Banden aan de Merci kunnen zetten.
Top combinatie!
Tja, die Carnelian is toch wel echt anders en echt passend bij dit model. Daarvoor hulde. Ik vond de buzz saw al redelijk succesvol, maar misschien net niet. In carnelian vind ik het misschien overtuigender, het is alleen voor mij nog verder richting sportief en dat draag ik toch minder. Venezianico propt momenteel gewoon ieder materiaal waar ze wat mee kunnen onder het crystal. Lang niet alles is even succesvol in mijn ogen. Bijvoorbeeld de parelmoer met tungsten weet mij toch meer te bekoren dan het recente goud of lapis lazuli en past gewoon beter bij het karakter van de Nereide. Volgens mij kunnen ze lapis lazuli beter op de Redentore proberen.
Daar ben ik met je eens.
Maar het zijn toch wel 2 verschillende horloges geworden.
Nereide goud en Lapis azuli zijn 42 mm met datum en dikker dan de parelmoer uitvoering in 39mm zonder datum en aanzienlijk slanker.
Ja ja ja… Ik was niet enorm onder de indruk toen maanden geleden dit voor het eerst opdook, maar ook niet anti. En eigenlijk vind ik het telkens als het me onder ogen komt toch ook wel weer sympathiek. Waarom dan niet? Dat zit 't 'm meer in de wat ielige indices naast de prominente cardinale cijfers, het feit dat ik al wat textuurwijzerplaten bezit, en dat het me misschien toch net niet voldoende spanning biedt. Dat is, hoe dan ook, een zeer persoonlijk perspectief. Onder sluiks licht vind ik vooral het groen en rood mooi gekozen kleuren. Het helle blauw is me teveel voor dit horloge. Wie weet dat ik er nog eens naar op zoek ga als ik over een jaar er nog aa terugdenk.
Weet je, eigenlijk doet het me denken (hoewel totaal andere stijl!) aan J&Berg’s B2. Over dat horloge heb ik hier op het forum niets kunnen vinden. Zou leuk zijn van eigenaren te horen. Dat doet iets vergelijkbaars met me. Heel spannend is het niet, maar hier vind ik alle details en verhoudingen dan wel weer kloppen. Het geeft mij echt de indruk van een luxe versie van een stevig gebouwd, basic, alledaags horloge. Grade 5 Ti is mooi meegenomen in zo’n voorstel. Wel heb ik moeite om kleur te kiezen. Van deze B2 vind ik koper, turquoise, en bruin allemaal erg goed. Soms wil ik meer contrast en soms vind ik het stemmige bruin weer beter passen.
Wat heeft me daar tegengehouden? Bijna hetzelfde. Als ik een echt alledaags horloge wil hebben, waar zogezegd een krasje acceptabel zou zijn, moet ik daar dan zoveel aan uitgeven? Ik draag voornamelijk horloges die toch wat formeler/dress ogen en daar kan ik dan ook meer spanning, bling, kleur en karakter in hebben, en eigenlijk, behalve echt in de natuur op pad ofzo, draag ik die rain or shine. Dus is er nu echt een reden om zoiets aan te schaffen? En wat dan? Tegen welke prijs? (In feit zou ik dan mijn spotgoedkope solar Citizen beater vervangen (heb ik puur voor praktische omstandigheden), en dat is een latent project van een aantal jaar… Voor zoiets vind ik deze Zealandic en de J&Berg nou echt geschikt.
Ja dat klopt. Ik had het maatverschil en de datum eigenlijk over het hoofd gezien. Op al die vlakken bekoort de parelmoeren versie me echt beter.
Eerste indruk van de Forteller Engineer Diver is goed. Lekkere taper op de band, plus mooi laag op de pols en perfecte maat voor mijn 19 cm polske.
De Diver’s tekst oogt op de close up foto’s wat groot maar stoort mij niet met eigen ogen gezien. Snap wel dat het er op staat, het horloge schijnt daadwerkelijk ISO 6425 gecertificeerd te zijn en dat maakt de maker trots
Nice!!!
Gisterenavond had ik 'm ook op het scherm staan. Uiteindelijk niet gedaan. Erg benieuwd naar jouw foto’s straks.