De Trafford GMT is weer zo’n model dat ik al een hele tijd geleden voorbij zag komen, toen de eigenaar het concept voor het eerst op facebook deelde. Ik vond 'm meteen gaaf en heb verschillende keren ook mijn steun ervoor uitgesproken. De ellende is dat ik dan haast een soort van verplichting voel om 'm aan te schaffen uiteindelijk. De realiteit echter is dat ik -met nu 2 GMT’s in bezit- niks met die complicatie heb en me waarschijnlijk eerder ga ergeren aan het feit dat de kast onnodig dik is door die complicatie. Dus ik hoop van harte dat Nathan Trafford het design van de GMT gaat gebruiken voor een normale three-hander. Dan meld ik me waarschijnlijk wel. Voor de rest maakt dit merk en z’n eigenaar namelijk een uitstekende indruk op me.
Ik heb de quantra gebacked op Kickstarter, en de nieuwe kleuren kwamen voor mij ook als verrassing. Ik hou het echter bij de zilverkleurig sector-wijzerplaatversie.
Je hebt gelijk:
Diameter: 39mm
Thickness: 12mm
Lug to lug: 46
Water Resistance: 10 ATM
Miyota 9075, regulated to +/- 10 secs
====================================
Op staal ook best oke overigens:
- On-the-fly, tool-free micro-adjustment mechanism
- Tapers from 20mm to 16mm
Oh ja en leuke Lume:
Toch een tof horloge. Ben benieuwd of iemand een bestelling plaatst.
Wel eerst je horloge spaarpot tellen.
Ik vind 'm heel cool maar ben bang dat ik 'm te flaky vind uiteindelijk.
Te “geinig” om helemaal serieus te nemen ofzo.
Ik ben bang dat ik dit ook al ga hebben bij m’n incoming
Erg mooi, nauwelijks te vergelijken met de eerste versie (qua dial dan).
Ook dat onderschrijf ik. Niet alleen met complicaties, maar als je engageert dan voel je je steeds meer ook moreel betrokken. Feit is dat je nu eenmaal niet alles kunt kopen en niet alles dat goed is, of zelfs exceptioneel, ook naar tevredenheid zult bezitten, want niet alles dat goed is past ook goed bij jou. Ik heb erg veel sympathie voor Trafford’s laatste twee. De eerste is eigenlijk een tikkeltje te groot, maar door het rustigere uiterlijk past het een stuk beter in mijn dagelijkse ritme. Deze tweede zou inderdaad in competitie komen met de enige andere GMT in mijn collectie die bovendien als eenvoudigere caller’s GMT een streepje voor heeft, maar ik mij ook dagelijks meer zie dragen. Ik vind dat mijn collectie relatief snel is gegroeid, en afscheid nemen is lastig (en rompslomp), dus nu voel is steeds meer de neiging om me behoudend te gedragen, maar kijk getergd naar ieder prachtig ontwerp dat ik dan toch maar laat gaan. Als ik nou een curator was met een flink budget…
Selten watch heeft ook weer een gave Kickstarter campagne!
https://www.kickstarter.com/projects/seltenwatch/m1-moonphase-automatic-watch-by-selten
Meerdere modellen, maar de geheel zwarte vind ik het gaafst.
Dit valt bij mij ook zeer in de smaak. ik had niet verwacht dat Monbrey dressier zou gaan voor nummer 2. kennelijk cnc parelmoer of gerextureer jewel steel. Indices met microgrooves.
Die is echt heel mooi! Die blauwe plaat springt er voor mij uit
Ook op staal
Die kastvorm en lugs lijken ook goed geslaagd
En nu ook met gebogen lugs. Hele verbetering lijkt mij. En een dopje op de secondewijzer…
De kat heeft veel weg van de Halios Fairwind.
Ik vond die vorige mooi maar toch ook wel een beetje KS homage, wat vind jij?
Prachtig horloge! Bruine vind ik t mooist. Kleiner dan 38mm ga ik echter niet.
Not my cup of tea.
Die blauwe zie ik wel zitten!
NEOTYPE is a French independent brand. We design and develop watches for you to wear no matter what the situation you have in mind. Because we believe in timeless design beyond yesterdays, todays and tomorrows standards, attention to detail and quality over quantity, we aim to create the ultimate watch combining function and design.