Dat is min of meer de te verwachten reactie. Prijs heb ik zeker niet mee laten wegen. Het ging voor mij meer over ‘hebben andere horloges me regelmatig eenzelfde indruk gegeven’. Let op dat er bij zowel de de Baroncelli en Atlantic (Seagold geloof ik) diverse versie bestaan, ook bijvoorbeeld met kortere opgelegde indices. Zoals reeds aangegeven, ik denk dat voor eenieder binnen een schamel gedefinieerd ontwerpgenre de details vaak het enthousiasme aanwakkeren (of zorgen voor het uitblijven daarvan).
Inderdaad, de Charles Berret is een tikkeltje aan de prijs. Was bij lancering waarschijnlijk beter.
Waarop ik aangeef dat het volgens mij een tuxedo dial design is. Een behoorlijke golden oldie in watch design. Volgens mij ben jij degene die zegt dat je nauwelijks 3 gelijkende horloges kan vinden, toch? Of ben ik gek? Kan ook allebei hoor.
Anyway, ik heb je op tenen getrap ofzo. Behoorlijke lange tenen blijkbaar maar prima. I’m out.
ik begrijp wat je bedoelt, en ook op vele andere foto’s lijken de handen en de indices redelijk donker te zijn dit is gelukkig te wijten aan lichtinval/slechte fotograaf
Nivada is uitverkocht en deze niet
Dit model is door heel veel merken verkocht als baby Panerai.
Google maar eens op baby Panerai.
Ik meen dat het origineel van Sandoz is.
Gaaf horloge. Ook even gekeken op de site, jammer dat er geen winkels zijn die het verkopen. Twijfel of het mij staat… op de website zie ik hem ook met een licht beige leren bandje, ziet er ook mooi uit.
ja, ze zijn érg lastig te vinden. hoewel de monochrome (AT-38SVHRBK-R), die op de website staat, kon je tot voor kort nog redelijk vinden. ik heb er namelijk aan getwijfeld om deze ook te kopen daar ik zo blij was met mijne
(mijne is de AT-38SVJRBK-L)
Mijn idee is ook dat veel mensen een foto nemen
met de wijzers voor de merknaam.
Voor een leek als ik is het dan moeilijk om te raden wat het merk is
en ik ben er al heel wat tegengekomen die ik niet ken
The Nivada Grenchen Depthmaster, introduced in 1965, was a pioneering dive watch, being the first commercially available timepiece rated for 1,000 meters of water resistance—a remarkable feat at a time when most dive watches were rated to 100 or 200 meters.
This model is often referred to as the “Pac-Man” due to the distinctive design of its 6 and 9 numerals, which resemble the iconic video game character. Interestingly, this nickname emerged in the 1980s, after the game’s release, even though the watch’s design predates the game by two decades.
In recent years, Nivada Grenchen has reissued the Depthmaster with the “Pac-Man” dial, maintaining its vintage aesthetic while incorporating modern materials and manufacturing techniques. Notably, in 2024, the brand introduced a bronze version of the Depthmaster, combining the classic design with a contemporary bronze case.
These reissues have been well-received by enthusiasts, offering a blend of historical significance and modern watchmaking. The Depthmaster’s unique design and pioneering features continue to make it a notable piece in the history of dive watches.
For a detailed review of the Nivada Grenchen Depthmaster “Pac-Man” dial, you might find the following video insightful:
De chrono secondewijzer zit normaal gesproken voor de 12. Deze is zo groot dat je 12 niet eens meer ziet. Of kun je in dit geval de chrono secondewijzer ook als gewone secondewijzer altijd aan laten staan? Dan zal de levensduur van de batterij uiteraard aanmerkelijk minder zijn, maar ik ben dan wel benieuwd hoelang de batterij het dan volhoudt.