Microbrand only (Deel 1)

17 likes

Opgefrist klassiek, maar wel mooi. Verkoopt volgens mij telkens uit. Hoe is de ervaring in persoon?

1 like

In ieder geval is het handgeschilderd (in Zweden, niet NY, voor de duidelijkheid), maar graffiti op een horloge… niet voor mij. De seconde/seconde versie van de Manhattan zag ik graag.

Fijn horloge :ok_hand: misschien wel mijn meest gedragen horloge

1 like

Screenshot_20241120-132515.png

Ben benieuwd

5 likes

Ik heb m al in mijn handen gehad op de beurs in Düsseldorf. Ik weet niet of het mijn smaak is maar speciaal is het zeker. Alles is volledig nieuw!
Ik ben ook erg benieuwd naar de introductie!

4 likes

Dan ben toch heel benieuwd. Volgens mij volgt de introductie volgende week.
Hebben leuke modellen.

1 like

Zeker leuke modellen! En gewoon echt goed, no nonsense. De naam “Facet” verklapt al genoeg over de case en de band (en de dial) Er is volgens Cornelius heeel veel werk in gaan zitten om tot dit eindproduct te komen en dat geloof ik ook wel :+1:

3 likes

ik zie nu een duidelijkere foto, inderdaad bijzonder.

1 like

10 likes

Ik had al in de kortingenthread gepost, maar ik denk dat hier misschien meer gegadigden rondhangen. Montmartre Watch works heeft bovenop al geldende kortingen nog een black Friday code: BF24. Daarmee kan je al een Landeron 24 versie van de fraaie MW3 op de kop tikken voor 255Eur. Er is veel keus in varianten en kleuren over alle modellen. Voor een indruk:

10 likes

Oog voor detail of gelukkigmakend toeval?
Oog in coloursync met watch.
Nice

8 likes

Dit komt van de FB van Montmartre Watchworks. Ben vrij zeker dat het geen toeval is

1 like

……. :ok_hand:t3:

4 likes

Het is de tweede keer in korte tijd dat een micro waar ik weinig mee had en bovendien een heel anders gefocuste indruk van koesterde me totaal verrast: zie de Serica Parade. (De vorige verrassing was de echo/neutra Rivanera.)

Die komt wel binnen bij me. Doorgaans heb ik liever een secondewijzer, maar hier is het zo overduidelijk een sierlijk gekleed horloge, in traditionele zin hoewel onconventioneel van vorm, dat ik het volgens mij direct beter vind zo. Onder de 9mm dik met automatisch uurwerk en toch 10atm in dit genre mag bijzonder heten en de robuustheid die dit geeft is welkom. De Rivenera deed mijn handen al kriebelen, maar er was telkens een stemmetje in m’n hoofd dat aangaf dat het misschien toch niet echt voor mij was. Heel mooi en bijzonder, maar misschien niet iets waar ik voldoende naar zou reiken in de horlogedoos. Dit moet ik ook nog even laten bezinken, maar volgens mij past het uiteindelijk meer bij mijn persoonlijke stijl. De prijs van 1500Eur valt desondanks toch nog een beetje tegen, maar is volgens mij in lijn met het merk (en de populariteit daarvan). De kastvorm doet me aan de 1970s denken en roept ook associaties op met de Piaget Polo.

16 likes

Hele mooie, maar ik vraag me dan altijd af hoeveel van die mms er nog af kunnen met een handwinder.

Wat van mijn laatste microbrands

4 likes

Zelf vind ik het dan weer fijn dat het geen handwinder is. Voor een horloge dat ik waarschijnlijk veel zou dragen heb ik een sterke voorkeur voor automatisch. Dat winden is aan mij niet besteedt, tenzij er een gangreserve-indicator aanwezig is.

Is die Raven toevallig nummer 299/300?

Zo ja, leuk om te weten waar mijn oude horloge terecht is gekomen :sweat_smile: heeft een mooie omzwerving gemaakt volgens mij.

5 likes

Persoonlijke voorkeur, heb ik al gemorken.

Sommigen worden bijna kwaad als ik zeg dat ik handwinders verkies.

1 like