Microbrand only (Deel 1)

Mooi he?

Goed! Mooie maat, hele goede afwerking, leuk dat goudkleur met een funky kast. Ik ben er blij mee.

Eens. Dit is mijn tweede van het merk. De eerste is wel vertrokken, maar dat had niets te maken met het merk of de kwaliteit…

Zeker

3 likes

Nieuw Von Doren model en een nieuw lid van de rectangular club die dit jaar fors is gegroeid. Het geeft zeker een authentieke indruk met zeer verzorgd design, maar met een SW200 is 1590EUR toch flink aan de prijs in mijn beleving. Anders dan onyx in de kroon en het designwerk zelf zie ik even niet waar die prijs vandaan komt (vergelijk dat je voor nog geen 1000 bij Direnzo origineel ontwerp met eigen stalen band een elaboré en Swiss Made krijgt). Als daar nog goed van te boeren is, zit een prijs als deze me toch een beetje dwars. Maar het is wel een leuk horloge op eerste gezicht. Het heeft een zekere charme die ik eerder voelde bij de Trafford Crossroads.

Pre-order met 100 euro korting vanaf 5 december

5 likes

Vast al bij jullie bekend…

Het merk kende ik wel. Ook wel eens kunnen bepotelen…
Mooi

En nu dit…lijkt in de Verte op Verte…
Neeeee johhh

Wel mooi dus

Ook met arabische cijfers

14 likes

Arabische cijfers is de standaard die we nu kennen en gebruiken.
De afgebeelde cijfers in de dial zijn officieel Arabische - Indische cijfers.

7 likes

38mm :smiling_face_with_three_hearts:

16 likes

Nieuwe Satellite release van het Noorse microbrand Aigi overmorgen met een review hier.

Best indrukwekkend wat je voor $359 (ex vat) pre order krijgt. Quick release bracelet, on the fly adjustment, roestvrij staal met chemische verharding tot 1.200 Vickers (bijna even hard als keramiek), Miyota 9039.

Leuk design en voor ons geen import kosten.

11 likes

Idd indrukwekkend voor het geld. De 1e was een stuk dikker en had een vlindersluiting. Ben benieuwd naar de eerste echte foto’s ipv de renders.

1 like

KSAT versie II dus… Interessant. Had ik niet verwacht. Ik heb nog altijd een volledig nieuw en ongedragen KSAT. Ik denk er erg aan om hem te laten passeren, omdat ik inmiddels al enige dingen verder ben en ik het geheel toch wat te flink lijk te vinden voor mijn pols. Maar de indruk en afwerking voor het geld zijn zeker mooi. Mocht iemand het concept willen proberen voor een nog zachter prijsje… :wink: (Ik heb nog altijd geen verkoopsprivileges. Geen idee wat voor TL2 tegenwoordig nodig is.)

Klopt. Was flinker en dikker, ook 20atm. Dit is wat betreft features en prijs misschien beter in balans, maar het is ook een behoorlijk andere indruk betreft bracelet en kast. Veel hoekiger en platter. De originele KSAT voelde ronder en organischer, misschien zelfs een beetje meer vintage. Overigens staat in het artikel ‘domed crystal’ maar als ik dat zo zie, lijkt het eerder een ‘faceted flat’. Dat past ook beter bij deze versie. De dome op de eerste was best dramatisch. Het geheel oogde toen zachter. Voornamelijk de forsheid en 20atm maakte dat meer sport, waardoor de vlindersluiting een opmerkelijker keus was. Bij de nieuwe versie zou ik zelf eerder een vlindersluiting verwachten.

1 like

Atelier Cadarant; echt een kunststukje

18 likes

Schitterend! Ik kan deze afgebeelde zo snel niet vinden. Is het maatwerk?

Pièce unique. Stond op Instagram gepost

Geïntroduceerd door @jeronimo in het wat had je willen dragen vandaag topic

15 likes

zien er goed uit, mooie prijs ook.

6 likes

Ow wow, deze doet me wel wat. Had ‘m alleen graag onder de 10mm dikte gezien.

2 likes

Wat mooi lijkt wel glas in lood echt heel apart… :heart_eyes: :+1:

1 like

Caradant :rofl:
Ik kon 'm al niet vinden op Insta. Wat een fantastische ontwerpen, met degene die jij hier toont met stip op 1. Helaas ook maar 1 gemaakt…

1 like

Excuus. Eerder dacht ik zelfs dat het merk Cadrant was!

1 like

Echt heel leuk! Wel aan de grote kant, maatje minder en I’d be all over it

1 like