Mag een NS wachtruimte klok die 1x per minuut een minuut verder springt wel?
Absoluut niet, maar het stock management van de batterijen wordt wel een ding als de collectie wat groter is hahaha.
Oeii, dat weet ik niet! Als 'ie verder stil is, is het waarschijnlijk beter dan wat ik nu heb, maar wie weet dat ik me daar dan weer op ga focussen
Zou me kunnen voorstellen dat ik dan elke keer rond die 50 seconden ga zitten wachten op de tik.
Haha ja, dat zou zomaar kunnen.
Maar ik heb dus zo’n oud stationsklokje uit een oude wachtruimte CS Utrecht in de woonkamer en die tikt dus niet per seconde maar per minuut, en hard!
Dus dat zou dus niks voor jou zijn, vrees ik.
M’n grote stationsklok staat in de tuin, en die secondewijzer gaat per seconde maar dan héél smooth zonder geluid te maken en zonder echt helemaal stil te staan tussen de seconden. Als deze bovenaan staat, springt na eventjes de minutenwijzer (hoorbaar) verder.
Er zijn nog wel leuke oude Smith electronic klokken te vinden, die secondewijzers gaan helemaal smooth en in 1 lijn.
Oehh, leuk! Plaatjes voor de sfeer?
Ga ik eens onderzoeken! oa Seiko maakt ze ook maar ik wil eigenlijk een hele grote, >40cm diameter… Die heb ik nog niet gevonden
Douglas had ik nog nooit van gehoord. Die Aigí had ik eerder aleens op het forum geplaatst. Nu met korting overigens. Erg mooi. Maar helaas (voor mij) niet mechanisch. Poor man’s Chopard LUC 1860.
Zelfde merk als wolbrook
Oh, daar issie dan. Ik was erg afgeleid door Serica afgelopen dag en een beetje. Circula is niet echt mijn merk, zogezegd, maar deze dial is wel geinig. Zou ik een gefragmenteerde spiegel om mijn pols willen? Ik weet het niet. De integratie is mooi gedaan. De brede facetten doen mij denken aan de recente Aision, maar het concept van Aision vind ik geloof ik sterker.
Op ‘n Zuludiver Endurance Extreme (aanrader, en in de uitverkoop:
Endurance Extreme Rubber Watch Strap - Terra Nova - ZULUDIVER)
Ik heb even bij Circula only gespiekt en moet mijn positie iets aanpassen. De facetten op de dial hebben kennelijk microgrooves. Dus het zijn geen spiegeltjes. Dat is mogelijk al ietsje beter en ook dynamischer. Bovendien op de echter lijkende foto’s ziet die zilveren met groene lume en gouden accenten er eigenlijk best aantrekkelijk uit. Misschien niet direct voor mij, maar dat vind ik goed gelukt.
Dat ziet er eigenlijk best goed uit!
Deze vind ik best mooi als object, maar de polsfoto’s vallen wat tegen.
Misschien is het wennen aan het zien van die andere vorm.
Er is helaas nog niet zo heel veel kwaliteitsvideo en nog minder van de zwarte. Alleen Fratello heeft enkele redelijke wrist shots. Vooral de pocket shots overtuigen mij wel:
Overigens was de 35x41mm een best gangbaar in de 1970s onder bijvoorbeeld tonneaukasten. En welbeschouwd is door de vleugels van de Parade de algemene vorm relatief dichtbij de tonneau. De stadiumvorm (grappig dat als we deze vorm in indices tegenkomen we het vaak hebben over de pilvorm) wordt vooral door de bezel benadrukt.
Bijvoorbeeld deze MW3 van Montmartre Watchworks put eigenlijk uit dezelfde vijver en is 35x42mm.
Ha, die ‘Outrider’. Leuk!
Gaaf! Zat daar ook naar te kijken. Hoe bevalt die?
Sympatiek merk ook Farer