Microbrand only (Deel 1)

Oh, daar issie dan. Ik was erg afgeleid door Serica afgelopen dag en een beetje. Circula is niet echt mijn merk, zogezegd, maar deze dial is wel geinig. Zou ik een gefragmenteerde spiegel om mijn pols willen? Ik weet het niet. De integratie is mooi gedaan. De brede facetten doen mij denken aan de recente Aision, maar het concept van Aision vind ik geloof ik sterker.

2 likes

(Sorry voor off topic)

4 likes

Op ‘n Zuludiver Endurance Extreme (aanrader, en in de uitverkoop:
Endurance Extreme Rubber Watch Strap - Terra Nova - ZULUDIVER)

4 likes

Ik heb even bij Circula only gespiekt en moet mijn positie iets aanpassen. De facetten op de dial hebben kennelijk microgrooves. Dus het zijn geen spiegeltjes. Dat is mogelijk al ietsje beter en ook dynamischer. Bovendien op de echter lijkende foto’s ziet die zilveren met groene lume en gouden accenten er eigenlijk best aantrekkelijk uit. Misschien niet direct voor mij, maar dat vind ik goed gelukt.

1 like

Geckota Chronotimer…

14 likes

Dat ziet er eigenlijk best goed uit!

1 like

Deze vind ik best mooi als object, maar de polsfoto’s vallen wat tegen.
Misschien is het wennen aan het zien van die andere vorm.

1 like

Er is helaas nog niet zo heel veel kwaliteitsvideo en nog minder van de zwarte. Alleen Fratello heeft enkele redelijke wrist shots. Vooral de pocket shots overtuigen mij wel:

Overigens was de 35x41mm een best gangbaar in de 1970s onder bijvoorbeeld tonneaukasten. En welbeschouwd is door de vleugels van de Parade de algemene vorm relatief dichtbij de tonneau. De stadiumvorm (grappig dat als we deze vorm in indices tegenkomen we het vaak hebben over de pilvorm) wordt vooral door de bezel benadrukt.

Bijvoorbeeld deze MW3 van Montmartre Watchworks put eigenlijk uit dezelfde vijver en is 35x42mm.

9 likes

Ik vind 'm leuk!!! Maar ben niet hip genoeg om zoiets te dragen.
Gaat iemand klaarzitten om 16h?

2 likes

8 likes

Ha, die ‘Outrider’. Leuk!

22 likes

Gaaf! Zat daar ook naar te kijken. Hoe bevalt die?
Sympatiek merk ook Farer

1 like

Mooi he?

Goed! Mooie maat, hele goede afwerking, leuk dat goudkleur met een funky kast. Ik ben er blij mee.

Eens. Dit is mijn tweede van het merk. De eerste is wel vertrokken, maar dat had niets te maken met het merk of de kwaliteit…

Zeker

3 likes

Nieuw Von Doren model en een nieuw lid van de rectangular club die dit jaar fors is gegroeid. Het geeft zeker een authentieke indruk met zeer verzorgd design, maar met een SW200 is 1590EUR toch flink aan de prijs in mijn beleving. Anders dan onyx in de kroon en het designwerk zelf zie ik even niet waar die prijs vandaan komt (vergelijk dat je voor nog geen 1000 bij Direnzo origineel ontwerp met eigen stalen band een elaboré en Swiss Made krijgt). Als daar nog goed van te boeren is, zit een prijs als deze me toch een beetje dwars. Maar het is wel een leuk horloge op eerste gezicht. Het heeft een zekere charme die ik eerder voelde bij de Trafford Crossroads.

Pre-order met 100 euro korting vanaf 5 december

5 likes

Vast al bij jullie bekend…

Het merk kende ik wel. Ook wel eens kunnen bepotelen…
Mooi

En nu dit…lijkt in de Verte op Verte…
Neeeee johhh

Wel mooi dus

Ook met arabische cijfers

14 likes

Arabische cijfers is de standaard die we nu kennen en gebruiken.
De afgebeelde cijfers in de dial zijn officieel Arabische - Indische cijfers.

7 likes

38mm :smiling_face_with_three_hearts:

16 likes

Nieuwe Satellite release van het Noorse microbrand Aigi overmorgen met een review hier.

Best indrukwekkend wat je voor $359 (ex vat) pre order krijgt. Quick release bracelet, on the fly adjustment, roestvrij staal met chemische verharding tot 1.200 Vickers (bijna even hard als keramiek), Miyota 9039.

Leuk design en voor ons geen import kosten.

11 likes