Microbrand only (Deel 1)

Die Vesterhav is er ook met roze gold bezel en meteorite wijzerplaat, die is ook erg sprekend!

3 likes

Ik til er verder ook niet zo zwaar aan hoor en verbied je ook zeker niks, geef slechts mijn mening :kissing_heart:

1 like

Zijn er geen eigenaren van deze alleraardigste Duckworth Prestex Verimatic bekend op het forum. Iedere keer besluit ik ertegen, maar het is ook iets waar ik telkens weer naar terugkeer. Volle prijs is relatief hoog en aan reviews wordt nauwelijks gedaan. Hier op het forum wordt niet over het merk gerept.

18 likes

Deze is wel leuk. Hoop 20mm aanzet.

Nieuw voor mij. Website bekeken. Kleurstelling soms heel tof, soms ook niet. Smaakzaak. Prijs/kwaliteit lijkt dik in orde en enkele modellen zijn best tof :ok_hand:

2 likes

Inderdaad 20mm tussen de lugs :+1:

1 like

Erg leuk ding

1 like

Ik vind het al sinds deze beschikbaar zijn erg raar hoe stil het rondom deze horloges is. Internationaal wordt het merk nu wel iets vaker genoemd in sociale media, heb ik de indruk. Het lijkt dus duidelijk een bewuste keus van het merk om niet in te zetten op reviews etc. Vanwege de kastvorm en 39mm afmeting heb ik het vermoeden dat dit te groot voor mij zal zijn en dat is misschien nog wel het voornaamste obstakel geweest tot nu toe.

1 like

Ik vind de eerste best knap.

1 like

Is Badger (geen briljante naam, als het het mij vraagt) ooit uit de startblokken gekomen?

4 likes

Nieuwe Vapaus op komst. Nieuwjaarsdag:

18 likes

Niet mijn ding maar zeker mooi.

1 like

Al meerdere keren was ik over de Loresum LS04 heen. Het is mooi, maar altijd net niet, wordt uiteindelijk toch nog duur (na import, of de fraaie onyx wijzerplaat, en nodeloze LE’s…), en moet ik nou wel aan een moon phase, hetgeen me in roulatie waarschijnlijk net wat teveel last bezorgt. Maar kijk nu toch eens naar deze prachtige editie:

Plots heeft Loresum een aantal essentiele zaken merkbaar verbeterd, met name de wijzers en dan de geplaagde secondewijzer in het bijzonder en het logo. En hoewel ik niet per se zat te wachten op gerooktglazen doorkijkjes, lijkt dat goed te werken. De bling van het aventurijnglas wordt beperkt en stom genoeg mis ik de chromen omlijsting van het maanvenster niet. Deze aanpak vaart wel bij klassieker voelende elementen, zoals de vorm van de wijzers, maar ook de maan. Een ‘realistische’ maanweergave voelt technischer. Niet alleen is een zilveren maan passend, het oogt ook artistieker. Bovendien schittert de maan nu meer, en zorgt de gepolijste omkadering van het geheel voor balans. Zowel de onyx versie als deze versimpelen het ontwerp subtiel. Door minder details in de achtergrond, komt daar de omkadering van het maanvester beter uit, en ook de modernere aggressievere wijzers werken goed tegen een minimalistischere achtergrond. Ze zijn goed bezig, bij Loresum. Als dit in de Kickstarter mogelijkheden waren geweest had ik me misschien niet meer in kunnen houden.

12 likes

Nu heb ik toch een echt precedent voor de vorm van de Parade gevonden. En, ook best een mooi horloge van Fabre Leuba (vintage):

12 likes

Heeft iemand een Retter Mistral besteld en ontvangen? Ik heb sinds de aankondiging van 6 maanden geleden niets meer gehoord dan een YT comment. De prijs was me toch wat te gortig, hoewel begrijpelijk, maar hij is wel blijven hangen. Vooral in dat diepe groen:

6 likes

Copyright manners.nl

1 like

Waarom die verschillende kleuren?

1 like

Vanmiddag een nieuwe release op Kickstarter van het Spaanse Crepas watches.

Mei vorig jaar ook al eens langsgekomen hier.

8 likes

Mooie band!

Ik ga niet zo lekker op dat datumvenster, maar voor een Crepas vind ik hem verder aangenaam rustig.

De band vind ik ook tof ja. Wel een hele lange clasp.
Lekkere lume ook!

1 like