Manilone is ook nieuw voor mij en doet aan grand feu emaillering. Dit keer op machinaal gemaakt guillochégepatroneerd zilver. Heeft natuurlijk wel impact, hoewel het voor mij toch ook een beetje karakter mist na die onmiddellijke impact. De kast heeft wel wat sterkere punten. Er wordt niet vermeld waar het uurwerk vandaan komt (kan eigenlijk alleen China zijn), maar volgens mij ook niet waar het merk vandaan komt. Op hun eigen website staat een eerder model.
Pitzmann heeft twee nieuwe Ouverture modellen aangekondigd met datum. Hoewel het volgens mij ook prima zonder datum kon, vind ik ze er enorm strak en wellicht beter uitzien dan de kleurrijke abstracte platen op de originele.
Ik weet nou niet of het niet te druk wordt allemaal: gouden accenten, meteoriet, en de toch al gedetailleerde last en indices. Dat gezegd, die gouden accenten werken verrassend goed en dus ook met groen.
Naamassociaties zijn heel specifiek en persoonlijk. Wise is gelukkig een heel eenvoudige naam. Ik zou willen dat ze hun goed geslaagde logo meer zouden gebruiken, want alleen het logotype is wat basic. Verder geloof ik dat er bewijs te over is dat Wise niet voor AliE aangezien moet worden en zich kan meten met de beste micros van elders