Microbrand only (Deel 1)

:joy::kissing_heart:

1 like

icegif-727

4 likes

Thierry Stern, is that you?

Uiteraard de Ridgeline! Ik wil nu wel eens een kleurenbommetje erbij.

Gewoon doen! Zie het NA stukje wel verschijnen! :sunglasses:

1 like

Ik doe ook weer mee in m’n eigen topic.

10 likes

11 maart komt de Munro terug inclusief nieuwe kleuren;

6 likes

Ik zag het, moet zeggen dat ik wel gecharmeerd ben van de Cairn. Maar ben toch erg blij met de originele Ridgeline.
Zou er graag een tweede kleur bij willen, maar het budget laat maar beperkt toe, en mijn oog is al op iets anders gevallen :joy:

1 like

Vertel :smile:?
Verder wel tevreden nog? Clasp kijkt wel lang, of in de praktijk geen last van?

Hoi Stefan, heb je mijn topic themaweken horloges gezien. Is nu het thema microbrand, voor 1 week maar hoor. Maar was dus benieuwd naar de discussies wat men onder een microbrand verstaat. En dat dit volgens mij niet iets is van de laatste 20 jaar. Neem er eens een kijkje als je wilt en misschien wil jij je mening geven en ook nog wat horloges posten en dan niet alleen nieuwe maar ook vintage
:+1:

2 likes

Ik hoop dat er wat meer kopers zijn misschien kunnen we dan een meet doen of fifferen onderling.

Die blauwe en die cairn zien er echt heel lekker uit!

1 like

Haha, ik zou heel graag een Oris Big Crown Pointer Date 40mm in het blauw willen :grin:

Maar verder echt heel erg tevreden, de clasp is inderdaad best wel lang. Langer dan dat ik gewend ben. Doordat de band best smal eindigt (begint bij 20mm en eindigt op 16mm) heeft dit als voordeel denk ik dan, dat de clasp ook smal is. Alleen het nadeel is wel dat de band lekker subtiel is, maar de clasp is dan weer best dik.
Voordeel is dan wel weer de “on the fly” microadjust.
Eerlijk, had graag de clasp wat kleiner (vooral iets minder dik) gezien, maar hij zit zeker niet in de weg, zit goed en de microadjust is fijn.

8 likes

Tot dusver kreeg Isotope wel mijn interesse, maar niet echt mijn voorkeur. Met deze metier d’art veranderd dat. Grappig genoeg vind ik het geheel juist zeer coherent, terwijl men terecht zou kunnen verwachten dat een metier d’art wijzerplaat juist een wat eigen leven ten opzicht van de rest van het horloge zou kunnen leiden. De wijzers passen uitstekend bij deze strooien maqueterie. De kleur vind ik ook nog eens treffend. Doch met het prijskaartje zal ik het moeten laten passeren. Dat spijt mij altijd enorm omdat ik graag echt kunstig handwerk zou ondersteunen. Soms denk ik dan weleens: meer verkopen en minder terugkopen, maar de vraag blijft toch: wanneer houdt dat op en is 2000+ niet gewoon teveel om mijn pols? Die grens heb ik nog niet getest en voel daar ook enige weerstand tegen, net als alsmaar door verzamelen, hetgeen al een wezenlijk risico is gebleken.

11 likes

Erg mooi horloge. Het lastige van dit soort horloges blijft voor mij toch dat je ze niet echt kan passen / zien voordat je overgaat tot koop. Bij dit soort prijzen is dat voor mij toch wel een must.

1 like

Crosspost

13 likes

Taranis. Strakke kast. Beetje skin diver vibes…

Edit: lees nu dat de kast van San Martin af komt.
Grappig.

3 likes

Ik had de Makina Mephisto_III al eens gepost hier, maar nu is er de Mephisto_III GMT. En wonderbaarlijk genoeg – want knappen de meeste designs nou echt op als je er een complicatie aan toevoegt? – is deze minstens zo interessant. Misschien door de extra kleuraccenten komt het ontwerp nog meer naar voren. Dat geldt zeker voor de haast fluweel aandoende gefaceteerde wijzerplaat. De contrasten zijn gewoon heel erg goed.

Aanvankelijk dacht ik dat de rehaut een glad romig gelakt wit was. Toen bij nader inzien bleek dat dit geborsteld staal is, kan ik niet ontkennen dat het dan wel goed overkomt, maar laat het idee dat dit wit zou moeten wezen me niet mee los. Zit vast is mijn hoofd. En ja, het is evident dat de GMT hand natuurlijk kort is en daarmee een grotere afstand tot de 24-uurschaal behoudt. Dat is minder makkelijk afleesbaar. Dat gezegd, ik vind een GMT juist plezieriger als de GMT functie niet te opdringerig is. Immers is de lokale tijd in het leven meestal toch nog leidend en de extra tijdzone moet alleen faciliteren wanneer nodig. Dan voldoet deze dus prima. Desondanks zou ik met dezelfde logica denken dat een caller GMT ook prima geweest zou zijn, maar dat hangt wellicht af van je levensstijl en dus de gebruiksscenarios.

De kleurstelling maakt deze Mephisto beduidend sportiever dan het origineel. Gelukkig blijft het blauw stemmig en het rood binnen de perken. Daarbovenop biedt de Mephisto een behoorlijk eigenzinnige versie van een integrated bracelet ontwerp. Die doorlopende inkeping, eenvoudig als het idee ook moge zijn, voegt een interessante dimensie aan het bekende patroon toe. Ik zou deze zowaar overwegen, maar was totaal niet van plan 850+ import aan een traveller’s GMT uit te geven. Iemand hier wel?

Plaatjes met dank aan Fratello en Monochrome

18 likes

Ik zou deze wel eens IRL willen zien voor ik over ga tot aanschaf

19 likes

Wow, dit vind ik echt wel bijzonder! Prachtige uitvoering en zeker is de gmt wijzer niet storend. 38mm bij L2L van 45 en een dikte van 11.55, lijkt de perfecte maat ook. (Echt heel) jammer van die glimmende delen in de bracelet, maar verder echt een geweldige verschijning. Prima geprijsd met 850 maar door die bracelet (en de onmogelijkheid tot vervangen voor iets anders) ga ik deze niet overwegen.

Brengt me meteen op het (onrealistische) idee: hoe zou hij zijn als de 24-uurschaal als ring draait en je tov de 12-uur marker de GMT tijd kan lezen. Kan er een wijzertje weg… In dit ontwerp kan dit niet, of de randjes moeten wat hoger gebogen worden tov de uurmarkers (of de ring splitsen), maar mogelijk is het ooit wel een idee ooit voor een of andere ontwerper…

1 like

Wat gepolijste accenten in een bracelet vind ik geen reden op een horloge te laten. Wel zou ik het dan extra op prijs stellen als er een hardening techniek op was toegepast. Dat is helaas hier niet zo (en te vaak nog niet). Ik vraag me af of zonder die centre links het een even aantrekkelijk geheel zou zijn.