Microbrand only (Deel 1)

Erg toffe looks van de wijzers en wijzerplaat. Maar die kleine GMT-wijzer zou me toch wat tegenhouden als ik deze echt als GMT zou gebruiken.
Zou ik eens in het echt willen zien. Op foto is het wat uitvergroot natuurlijk, maar in het echt moet je toch 2 keer kijken denk ik.

1 like

Ik ben het met je eens, maar esthetisch werk het zo goed dat ik het toch zou vergeven.

1 like

Orion. Hun laatste werk toont zeker vooruitgang. De typografie van de Hellcat never agreed with me. Here hebben we wel dezelfde wijzers, maar komen te prachtig uit, misschien omdat de wijzerplaat verder praktisch leeg if gelaten. Het naamplaatje oogt chique. Er is kennelijk wat hand finishing involved in de productie. The plaat zelf is CNC machined. Wel duidelijk met precisie, maar volgens mij his dat nu juist het punt van CNC machining. Dat in Amerika doen linkt me niet noodzakelijkerwijs veel duurder, dus helemaal snappen doe ik het prijskaartje niet… Jammer, want hier had ik er graag meer van gezien meer binnen bereik.

5 likes

Gaaf! Mooie kast ook. Vooral de versie zonder small second met avonturine wijzerplaat trekt mijn aandacht. Micro rotor uurwerk met glazen kastbodem is ook chique. Alleen de prijs icm import houd me wat tegen.

Ik dacht, die zoek ik even op…
Zijn die in Europa te verkrijgen?

Er is ook een leuke paarse.

9 likes

Wat ik terug kan vinden niet. Komen uit Maleisië en zoals ik op de website lees wordt ook alles verscheept vanuit Maleisië.

5 likes

Leuk om die weer eens te zien!

Lang geleden hier :sunglasses:

035

2 likes

Yep. Weer lekker om de pols. Uurwerkje liep om eoa reden niet goed, toen heeft @Inca me geholpen door er een nieuw uurwerkje in te zetten. Loopt weer als een zonnetje :+1:
Wist niet dat jij deze nog had!

Helgray heeft er overigens nog een aantal te koop staan (refurbished). Geen geld, €199,-.

2 likes

De microbrand-horloges blijven niet zo lang plakken bij mij. De Traska Commuter GMT heb ik niet lang gehad, de Brunmontagne HFLE uiteindelijk bijna een jaar gehad maar amper gedragen en dus weer verkocht.

Nu even kijken of deze een langere tijd mag blijven, hij draagt in ieder geval al ontzettend lekker en bang-for-buck is enorm!
Schroefkroon, 10atm, saffier, 36mm, 2 bandjes.

De Vaer field watch S3:

6 likes

Heel erg benieuwd naar de nieuwe Arcange…

Sinds ik mijn huidige arcange in bezit heb zeer blij mee. Wordt veel gedragen :ok_hand:

21 likes

Lekker :yum:

17 likes

Draagt in ieder geval super en keurige prijs. Hand winder overigens. Lekker slanke kast daardoor :ok_hand:

1 like

Mooie sector dial.

1 like

Erg mooi horloge, was deze 40mm dan had ik deze zeker besteld. 38 mm voelt zo klein om te gokken…

1 like

Tja, kwestie van wennen denk ik. En de lugtolug is niet perse klein…

Op een 18,5 / 19cm pols

15 likes

Zal inderdaad een kwestie van wennen zijn.

Mooie band bij het horloge. Deze is niet origineel toch?

1 like

Nee, origineel op leer. Ik wissel nogal eens :sweat_smile:

1 like

Groter moet ie niet zijn voor het type. Hij is heel erg geslaagd.

1 like

Ik ben ook heel benieuwd naar de nieuwe Arcange!

De sector dial vind ik meer dan geslaagd, maar ik draag hem eigenlijk zelden. Net iets te dressy misschien. Ik moet even fatsoenlijke foto’s maken en dan ga ik hem verkopen.

Dit is het model dat ik heb, inmiddels uitverkocht.

Over een paar maanden komt deze uit en daar heb ik mijn zinnen op gezet. Het prototype is bijna klaar, vooralsnog zijn er alleen renders.

Van de plaat zijn al wel beelden!

10 likes