Ben blij dat ik niet de enige ben die denkt dat hier iets in zit!
Alto is nieuw voor mij. Wel fascinerend, maar niet gelijk voor mij een enorm aantrekkelijke stijl. Leuk hoe ‘open’ en constructivistisch het ontwerp voelt. Geen idee van de prijzen. Er lijken een drietal varianten beschikbaar (te komen).
Oan Gio kwam voor mij onverwachts en ik vind het leuk te zien dat ze bijzonder handwerk blijven combineren voor toch nog enigszins droombare prijzen (i.e. er valt voor te sparen). Vervelender is dat ze nogal snel lijken te verkopen, dus eigenlijk moet je misschien dan van tevoren sparen en alsnog snel beslissen als er een editie komt die je aanstaat. Onderstaande kwam uit een reel. Volgens mij was dit regulier nog niet beschikbaar.
Gelimiteerde versie van 12 stuks, kun je er 1 reserveren voor € 61500.
Dacht dat ze 20k waren maar dat waren misschien andere materialen.
Hm mooi kende ik nog niet bijzonder merk.
Ik had een tiende hiervan behoorlijk ambitieus gevonden!
Zeker
Heinrich heeft zijn dress watch Radiance onthuld. Ik wist dat het eraan zat komen en keek ernaar uit. Het resultaat heeft zeker zo zijn sterke punten en interessante details, maar op eerste gezicht bereikt het niet de hoogtes van de Helicoprion Carnelian en Lapis Lazuli. Voor mij gold dat dd voornaamste zakte van die serie het formaat was. Ik had een gekledere, dunnere versie van dat model met open armen ontvangen. Ik heb er waardering voor dat ze opnieuw een origineel pad zijn ingeslagen, maar voel voor de Radiance niet gelijk hetzelfde enthousiasme. De indices vind ik leuk, maar de dial in zijn geheel voelt druk, waarbij de kleine seconde eigenlijk niet helpt. 8mm dik is prachtig, maar die duur verkochte versierde 7001 zou ik makkelijk inruilen voor een dunne automatische Miyota 9 met 1.5mm dikkere opbouw en enkele honderdjes beter te betalen. De Radiance kost 1150EUR in de voorverkoop. Ik ben wel benieuwd naar eventuele reviews, maar verwacht dat het de Carnelian zal blijven die in mijn gedachten rondspookt, hoewel die voor mij toch echt te fors is uitgevoerd.
Ik vind hem wat te eclectisch, dat vorige model vond ik veel beter in balans.
Wel mooi dat ze voor uitgesproken elementen kiezen, maar die zijn in dit model wat mij betreft ook minder geslaagd.
Iemand deze gezien? De Zeel Gyrovant
Ik kijk de laatste tijd vaker naar dit soort bijzondere horloges. Het zijn vaak independents of dure, gedecoreerde uurwerken, maar deze is heel betaalbaar!
Leuk om een keer te kijken of ik het wat vind. De minutenaanduiding slingert over het hele horloge. Heel benieuwd hoe het horloge draagt. Het is geen hele dikke kast, maar dun is hij ook niet.
Waarschijnlijk is de uitlevering al in de zomer! 200 dollar exclusief importkosten.
Ja, ik heb dit wel langs zien komen, maar wist niet zo goed wat ervan te denken. Vooralsnog beschouw ik (nodeloze) complicaties als niet echt mijn ding. Bij klassieken elegante complicaties zoals een pointer date of maan fase wil ik nog weleens twijfelen. Een Ressence is fascinerend, maar zelfs voor en pakakrk honderd weet ik niet of ik dat dan zoveel zou dragen of evenzeer zou waarderen.
Ik snap wel wat je bedoelt, maar zoals je het opschrijft klopt het niet helemaal natuurlijk. Tenzij je een maanfase belangrijker vindt dan de tijd aflezen.
De zeel heeft namelijk niet echt een complicatie, het is een time only horloge. Alleen de manier van aflezen is anders door een niet gangbare manier van lopen. Maar ik snap dat je dat met complicatie bedoelt.
Moet zeggen dat ik dit wel een leuke twist vind! Een geinige jump hour zie ik er ook nog wel eens komen.
Moet ook nog maar zien of ik dit wat vind, maar daar ga ik achterkomen!