Microbrand only (Deel 1)

Tja het komt bij veel microbrands niet verder dan een sub 40mm integrated bracelet stijl 3 hander met een stone-achtige dial.

Toegegeven het is ook een leuk concept maar inmiddels flink uitgemolken

2 likes

Nou inderdaad. Gaap.

Veel van die kasten, banden en wijzerplaten lijken ook uit dezelfde bak onderdelen van alibaba te komen. Geen zak aan.

Zo, weer klaar met haten voor vandaag.

1 like

Zoals ik in maart ook al opmerkte.

Ook de hele constructie (bracelet en aanzet) doet mij eigenlijk erg denken aan de Aision, maar dan in getemperde vorm.

1 like

4 likes

Redelijk prijzen en zeer retro looks.

10 likes

Je maakt me crazy met je mooi Minases. :crazy_face:

1 like

Mooi spul :laughing::+1:

11 likes

Onze jonge kat probeert hem af te pikken

16 likes

Echt cool, gewaagde ontwerpen

2 likes

Dat vind ik bij Pedral wel beduidend beter. Natuurlijk is ook te zien dat er diverse bekende elementen zijn gecombineerd, maar er zit wel visie, verfijning in proportie, en een duidelijk doel en flow in the constructie:

5 likes

Dit ziet er veelbelovend uit!

4 likes

Zien er idd op grijs allemaal goed uit. Eens grasduinen of het wat is. Heb geen idee

2 likes

Specs zien er goed uit.
39 mm
9 mm dik
Saffier
Miyota gereguleerd tot +/- 10 sec
Goede lume
Prachtige kleurvarianten

1 like

Dit is wel echt een mengelmoesje zeg.
VC band
Fluted bezel
Aquanaut-ish kastvorm

Pindakaas, kokosbrood en ham zijn lekker maar niet als je het over elkaar smeert :poop:

1 like

Daar zullen de meningen natuurlijk over uiteenlopen. Het is in de horlogerie ook vaak afhankelijk van waar je denkt te zien dat de mosterd gehaald is.

Over smaak valt niet te twisten zullen we dan maar zeggen :ok_hand:

1 like

Jody heeft zijn fans en critici, maar ik vond deze review van de Monceau enorm raak en behulpzaam (ok, natuurlijk dropt die z’n eigen merk er ook in, maar hij is er tenminste redelijk eerlijk over en het past bij de context van dit revivalmerk).

Het moet gezegd dat de bouw en vorm van de kast en band behoorlijk overtuigend zijn. De wijzerplaat kon misschien iets scherper en dieper, zeker met die lume blocks. Met dat laatste heb ik dan weer weinig. Een handwinder met deze dikte zou ook niet mijn keus zijn, en zelfs dunner met minder WR zou ik nog een automatisch uurwerk verwachten en wensen. Tenslotte vind ik een butterfly sluiting veel beter passen bij deze stijl en ben ik het met Jody eens dat het raar is om een Zwitsers merk nieuw leven in te blazen en in Zwitserland toch tenminste te laten assembleren (ik weet niet hoeveel er daar gemaakt wordt) en dan geen Swiss Made label te gebruiken. De hexagonale lume pip op de secondewijzer is misschien grappig, maar eigenlijk minder passend dan een cirkel zou zijn geweest in mijn optiek. Om al die redenen is dit er niet een voor mij en dankzij CW (en Ali E.) voelt het ook nog eens een beetje als een afgeleid concept. Daar zal de ontwerper vast van balen. En toch kreeg ik van de bouw in prototype een goed gevoel voor de kwaliteit die wordt nagestreefd en vind ik het ook geen onaantrekkelijke versie op het thema. Onterecht?

1 like

Ziet er wel leuk uit. Maar de hele integrated bracelet hype wordt wel een beetje eentonig.

Tja, zo kan je het zien. Maar zo kan je alles wat een gevestigd genre is ook een hype gaan noemen. Leren bandjes, stalen sporthorloges, getextureerde wijzerplaten. Ik vind het feit dat iets een blijvend ontwerpgenre blijkt te zijn geen betekenisvol punt van kritiek. Je kunt ook nog aankaarten dat er beduidend minder tijd geweest is om in dit genre horloges te ontwerpen.

1 like