Microbrand only (Deel 1)

Gelukkig te groot voor mij anders had ik wéér keuzestress :wink:

1 like

Ik ken dit merk niet maar de prijzen zijn best stevig. Ik vind die wandering hours wel gaaf, maar die is > 2K.

3 likes

Exclusiviteit kost nou eenmaal meer dan doorsnee . :blush:

Ik begrijp dat je het uur afleest van 1 van de 3 schijven? Maar is de 3 dan tweemaal aanwezig op de onderste schijf en ontbreekt de 12? Of sla ik de plank helemaal is?

Nee, heb je goed gezien :slight_smile: . Die tweede 3 moet een 12 zijn, dus de render klopt niet in dit geval.

In het verleden wel een aantal microbrands gehad zoals Kemmner, Obris, Deep Blue en Armida.

Sommige, zoals de Obris Morgan en de Kemmner zijn me bij gebleven en zou ik voor de juiste prijs zo weer kopen.

Via het forum kon ik de Erebus Origin aanschaffen. Misschien niet het meest spannende model en niet het meest originele ontwerp, maar voor mij vodoet hij aan veel eisen.

Robuuste toolwatch, betrouwbaar uurwerk, keramische bezel, snelverstelling én quick release op de stalen band én; ik vindt hem gewoon mooi! Voor mij veel bang for the buck.

Met zijn matte wijzerplaat, vierkante indexen en (deels) zwarte wijzers doet hij mij aan de Tudor Pelagos denken. Die heb ik al een tijdje op de radar en zo kan ik gelijk kijken of dat echt wat voor mij is.

Met zijn 41 mm en grote wijzerplaat oogt hij best fors, maar niet té.

Komende tijd wil ik ook nog eens een maatje kleiner proberen, daar ben ik nog niet helemaal uit.

Hier op de flat H-link

14 likes

Prachtig. Maar ketst voor mij weer af op 39mm. Te klein :cry:

Hier ook mijn Knot maar eens posten, deze gelimiteerde uitgave (100 stuks wereldwijd) met de parelmoer schelpen blijft een genot om te dragen en naar te kijken. Ook de specs zijn meer dan prima en als je bekijkt hoeveel ambacht en speciale technieken in het ontwerpen van deze horloges kruipt, dat zijn dingen die je niet meteen verwacht van een microbrand. En al zeker niet in deze prijsklasse. Kortom: ik ben er nog steeds verliefd op!

24 likes

Dat is goed nieuws. Zet je hieronder even 3 gelijkwaardige horloges met zelfde look & feel? Dan heb ik wat te kiezen. :+1:t3:

Voor mij is de ‘look and feel’ heel vergelijkbaar bij bijvoordeeld de Argos Odyssey en de Mido Baroncelli (met verelijkbaar datumprobleem). Ook Atlantic heeft vergelijkbare horloges in het gamma (net als Trematics andere model trouwens). Waarschijnlijk in vintage zijn er nog wel veel meer opties. De last is, dat wat voor de een vergelijkbaar en bijna inwisselbaar wordt, kan voor een ander in detail nu net het verschil maken. Ik vind dit soort vintage gestijlde horloges over het algemeen best aantrekkelijk, maar heb wel echt verfijning en een persoonlijke klik nodig om een voorbeeld te kunnen heugen. Hier is de datum voor mij echt storend. Ik vind ook het herontwerp van de polerouter van Charles Berret in deze hoek zitten, maar wel veel aantrekkelijker.

Volgens mij kan je ook bij Certina in de buurt komen, overigens.

Enige overeenkomsten. Maar met Seiko NH35 geen match. Ook wat dikker.

Ik zie niet waar je op doelt. Totaal anders.

Idem.

Best fraai van voren, maar flanken kast vind ik niet mooi en heel andere prijscategorie.

Dit is toch een redelijk standaard tuxedo dial opmaak met een leuke texture in de binnenste ring?

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een mooi ding met een keurige prijs met een robuuste sellita erin. Maar niet one of a kind of revolutionair toch?

Doe mij trouwens maar deze :wink:

5 likes

Dat is min of meer de te verwachten reactie. Prijs heb ik zeker niet mee laten wegen. Het ging voor mij meer over ‘hebben andere horloges me regelmatig eenzelfde indruk gegeven’. Let op dat er bij zowel de de Baroncelli en Atlantic (Seagold geloof ik) diverse versie bestaan, ook bijvoorbeeld met kortere opgelegde indices. Zoals reeds aangegeven, ik denk dat voor eenieder binnen een schamel gedefinieerd ontwerpgenre de details vaak het enthousiasme aanwakkeren (of zorgen voor het uitblijven daarvan).

Inderdaad, de Charles Berret is een tikkeltje aan de prijs. Was bij lancering waarschijnlijk beter.

Prachtige dial.:ok_hand:
Wel echt vorm voor functie, de tijd is wat lastig af te lezen.

Wat ben ik toch blij om samen met jullie lid te zijn van dit forum en dat ik dit draadje kan volgen. :smile:

Iedere dag word ik weer op nieuwe ideeën gebracht en ontdek ik merken waar ik nog nooit van had gehoord :pray:

3 likes

Absoluut niet! Dan had ik 'm al besteld. Heb ik ook nergens beweerd. Helpt verder ook niet om het dan weer in het extreme te trekken.

Ik snap je felle reactie niet helemaal.

Je zegt:

Waarop ik aangeef dat het volgens mij een tuxedo dial design is. Een behoorlijke golden oldie in watch design. Volgens mij ben jij degene die zegt dat je nauwelijks 3 gelijkende horloges kan vinden, toch? Of ben ik gek? Kan ook allebei hoor.

Anyway, ik heb je op tenen getrap ofzo. Behoorlijke lange tenen blijkbaar maar prima. I’m out.

waarom lijkt dat ding zoveel op een Nivada?
Of is het andersom?

C’est un hommage.

1 like