Microbrand only

Dat is een iets andere omschrijving dan die je er in het blauwe topic bij had staan :wink:

Volgde hem daar omdat ik het qua uiterlijk wel een erg mooi horloge vond.

1 like

Hahaha, nou moet zeggen dat ik echt een zeikerd ben daarin. Heb zelf horloge verkocht omdat de rotor te veel lawaai maakte of het te hard tikte. Dus denk dat het voor 99 van de 100 mensen geen probleem is.

Bij Hamtun (van de Kraken) komen ze nu met een Kraken GMT:

4 likes

Mijn pledge staat genoteerd 🥳

1 like

Ik heb uiteindelijk besloten het niet te doen. Ik ga toch voor een Lorier Falcon. Die zou eind mei komen.

2 likes

Ook een mooi horloge maar niet mijn smaak.

De funding loopt wel weer als speer!

Ja, ik zag het. Bizar hoeveel geld ze nu al hebben binnen gehaald zeg.

Ik zie dit merk voorbij komen op internet. Ziet er netjes uit, niet erg origineel maar toch leuk.

Vapaus
VAPAUS was founded by brothers Oliver and Rudi Laing out of a lifelong love of watches and a desire to create a legacy of magnificent timepieces.

VAPAUS design is inspired by the stunning watches of the 1940-1960s, with their textured yet minimal dials, domed crystals, slim profiles, polished metal and beautifully engineered movements. Our vision is to gently modernise this elegant aesthetic with the latest materials and movements, to create strikingly beautiful wristwatches.

A word from us:

Please feel free to join our mailing list for updates — these are infrequent and informative. We also have a private Facebook group (the VAPAUS Watch Club) — this is a very informal community, where we chat about some of our favourite watches of the past and share some prototype ideas; behind the scenes photographs and inspirations that we take from different art forms.

Thank you for all of your kind, inspiring messages. It has been wonderful to connect with so many passionate watch lovers and start putting the ideas that we have been thinking, dreaming and drawing, into the world.

Oliver & Rudi


Case diameter: 38mm
Lug width: 20mm
Height to apex of crystal: 9.65mm
Case thickness (excluding crystal): 6.85mm
Crystal: Sapphire, high-arched dome (2.80mm to apex of dome)
Case material: 316L stainless steel
Dial: Sunburst dial - Space Black
Strap: 20mm premium French calf leather
Movement: Sellita SW215-1 Elaboré (hand-wound)
Manufacture: Swiss Made

Case diameter: 38mm
Lug width: 20mm (drilled lugs)
Lug to lug: 44mm
Case depth (excluding crystal): 9.55mm
Crystal: Box Domed Sapphire
Case material: 316L stainless steel (brushed case and lugs, polished bezel)
Dial: Panda (matt)
Applied indices: brushed blades at 12 and 6, brushed triangular hour markers, with applied colour accents
Strap: 20mm premium French calf leather racing strap
Movement: Seiko VK64 mecha-quartz
Assembled in Switzerland
Two year warranty

6 likes

Ben gek op microbrands, nu vooral deze Helson en had ook een Magrette Moana Pacific…

7 likes

Vind dit een heel mooi horloge, enkel een beetje te druk. Had die 13-24u aanduiding er niet op gestaan had ik deze al lang besteld.

Welke kleur?

Mochten dezelfde kleuren als eerder beschikbaar zijn ga ik voor de gouden met groene wijzerplaat. Ik vind die structuur erg gaaf.

1 like

Ze zullen er zijn in blauw/zilver, green/gilt en zwart/gilt.

Ik overweeg voor de zwarte of de blauwe te gaan, maar blijf het toch raar vinden om een horloge te kopen zonder het ooit eerst gezien te hebben!

1 like

WatchID 007 en 008 zijn klaar!

1 like

Ik had het idee dat ze eerst nog foto’s zouden posten, voordat je kon gaan pre-orderen. Is die green/gilt er dan met gouden armband? Die zou ik erg gaaf vinden. Als die er niet is ga ik wel twijfelen…

Ik moet wel zeggen dat ik de oude wijzerplaat mooier vond.

1 like

Ik ben juist fan van de nieuwe wijzerplaat!

Nee, gouden versies komen bij de volgende batch hebben ze gezegd. Geen idee wanneer de 2e batch is natuurlijk!

Ik ben benieuwd hoe zo’n wachtlijst werkt…

1 like

Dat is flink balen. Dan ga ik maar wachten denk ik. Niets aan te doen :slight_smile:

Microbrands zijn leuk




25 likes

Hoi Eric, ik zie dat de motor al klaar staat voor nieuwe horlogeavonturen :joy:

1 like