Vandaag mijn Echo/Neutra om gedaan, Italiaanse schoonheid.
Mooi hoe diep dat font in de bezel ligt, vooral bij ‘heures’ zie je dat goed. Blijft een gaaf merk!
Moet zeggen dat ik ook positief verrast ben.
Ik ben dit voorstel geloof ik al eens tegengekomen, maar weer vergeten. Gaat het nu echt door? De vorige release van de man was ook niet verkeerd, maar miste in mijn beleving wel wat finesse. Het mocht wat mij betreft net een tandje beter. Dit is totaal anders en ben benieuwd hoe het gaat worden. Echter, amethyst als wijzerplaat… Niet direct waar ik warm voor loop geloof ik. Sowieso voelt dat natuursteen inmiddels als een iets te lang aanhoudende storm. Zo af en toe luister ik nog van iets op, zoals die schitterende Heinrich Carneool die Peter Kotsa reviewed. Zo’n horloge is eigenlijk neit voor mij, maar toch kijk ik regelmatig met plezier ernaar terug.
Hij is echt mooi Dan. Dit is toch de 5303?
Klopt, het laatste model met het M100 uurwerk.
Bij de naam Heinrich moet ik altijd aan een bepaalde Scouting leider van een fanclubje de SS genaamd denken. Zal wel aan mij liggen.
Tja… Waarom niet Heinrich Schliemann of Heinrich Hertz?
De Vaer D4 Meridian zag er altijd al best goed uit. Een van de leukere solar watches zolang je een duiker wil natuurlijk. Deze LE maakt 'm misschien niet iets aantrekkelijker. Mat staat goed en zilveren wijzers en indices ook.
Agelocer is een van de merken op AE die toch ook duidelijk zich daarbuiten profileren met een eigen website. Net iets volwassener, zullen we maar zeggen, en toch geen totale copy-jobbers. Bij onderstaande moon phase heb ik ook niet gelijk een associatie met een origineel, maar correct me if I’m wrong! Eerste indruk is zo belabberd nog niet en ook anders naar ik meen dan doorgaans op AE vind je dit project op Kickstarter: https://www.kickstarter.com/projects/agelocerwatch/agelocer-2951-day-precision-moon-phase-watch?fbclid=PAY2xjawH49TRleHRuA2FlbQIxMQABpumMowWMDRstSqQpzd2R1GKf6F1ANrWqMB7AARfWYxa6taabSmJ6Et-2wg_aem_LEwSm9IXcs06_ysp76bmRQ
Wat me wel zorgen baart is het noemen van de 80hr power reserve. Dat doet me denken aan de fake moon phase van Borman (en andere varianten, volgens mij Wancher en Paul Hausmann als ik ze me goed herinner, en zeker die laatste is een waarschuwing waard omdat zie zeer expliciet een andere waarheid over zichzelf probeerden te creëren…) die volgens mij gebruik maken van een aantrekkelijk ogend Hangzhou uurwerk (misschien verwar ik het met een ander Chinees uurwerkmerk) waarop ze een maan koppelen aan de datumaanduiding. Goed opletten als het project opent.
Kijk ook eens hier: zijn al die beweringen gebakken lucht en die awards vanity (betaalde) awards? Ik zag dat Heinrich zojuist aangaf ook zo’n German Design Award te hebben gewonnen. Ook logischer dat Duitsers een Duitse award winnen, en hun microbrand wekt meer vertrouwen. Er wordt nogal wat beweerd, hetgeen ik dan weer totaal niet waarschijnlijk acht:
https://www.agelocershop.com/products/agelocer-astronomer-male-series-automatic-mechanical-watches-wq5i