Microbrand only

Montoir gaat vandaag live op Kickstarter met nieuwe kleuren.

13 likes

Wise: Cool… Ben benieuwd hoe dat werkt in de praktijk…

4 likes

8 likes

Dat kwam ik pas bij een video over een Ali merk ook tegen. De reviewer gaf het the benefit of the doubt

1 like

Toch leuk, die innovaties bij de microbrands.

1 like

Deze had ik nog niet eerder gehoord of gezien. Moest ernaar zoeken, want een ‘about’ sectie oftewel een merkverhaal lijken ze nog niet aan toegekomen te zijn. In mijn ogen een wat eenvoudig en generiek ogende versie in het Integrated bracelet genre, waardoor juist nog het meest opvalt dat ze de wijzerplaat van de ingenieur hebben gekopieerd. Dat vind ik dan week vreemd, want was het dan niet mogelijk om met een eigen gezicht te komen? Ik vermoed dat het idee is om een Swiss Made amalgamatiehomage aan te bieden, maar het voelt een beetje alsof er erg veel inspiratie uit fabrieksinput en bestaande onderdelen is gehaald.

1 like

Manilone is ook nieuw voor mij en doet aan grand feu emaillering. Dit keer op machinaal gemaakt guillochégepatroneerd zilver. Heeft natuurlijk wel impact, hoewel het voor mij toch ook een beetje karakter mist na die onmiddellijke impact. De kast heeft wel wat sterkere punten. Er wordt niet vermeld waar het uurwerk vandaan komt (kan eigenlijk alleen China zijn), maar volgens mij ook niet waar het merk vandaan komt. Op hun eigen website staat een eerder model.

https://www.kickstarter.com/projects/1823133384/manilone-g2-watch-guilloche-transparent-grand-feu-enamel

Voor iemand die deze technieken wil tegen een zachtere prijs misschien een leuk project?

15 likes

19 likes

Is dit het merk van die man uit Wales?

I like :+1:t2:

1 like

Denemarken :slightly_smiling_face:

Henrik lijkt soms steeds wilder te worden

Pitzmann heeft twee nieuwe Ouverture modellen aangekondigd met datum. Hoewel het volgens mij ook prima zonder datum kon, vind ik ze er enorm strak en wellicht beter uitzien dan de kleurrijke abstracte platen op de originele.

2 likes

Visitor Duneshore.

10 likes

Iconisch ontwerp te noemen. Heel veel bling. Draag je 'm vaak?

1 like

Ik weet nou niet of het niet te druk wordt allemaal: gouden accenten, meteoriet, en de toch al gedetailleerde last en indices. Dat gezegd, die gouden accenten werken verrassend goed en dus ook met groen.

12 likes

Fijn horloge dit :grinning:

2 likes