Heerlijk horloge. Begin maart ga ik er ook eentje scoren, ten minste, als ik op tijd ben…
Ligt er aan hoe vet of slank je pols is…
Ook een Ridgeline? Of een andere kleur?
Zag dat de nieuwe Ridgeline iets subtieler is qua kleur. Minder blauw, meer zwart.
Wat is jouw pols omvang als ik vragen mag?
Ik geloof 17
Eens. Prima maat
Ikzelf 18,5 / 19cm en ook dan kan 36mm prima.
Thierry Stern, is that you?
Uiteraard de Ridgeline! Ik wil nu wel eens een kleurenbommetje erbij.
Gewoon doen! Zie het NA stukje wel verschijnen!
Ik zag het, moet zeggen dat ik wel gecharmeerd ben van de Cairn. Maar ben toch erg blij met de originele Ridgeline.
Zou er graag een tweede kleur bij willen, maar het budget laat maar beperkt toe, en mijn oog is al op iets anders gevallen
Vertel ?
Verder wel tevreden nog? Clasp kijkt wel lang, of in de praktijk geen last van?
Hoi Stefan, heb je mijn topic themaweken horloges gezien. Is nu het thema microbrand, voor 1 week maar hoor. Maar was dus benieuwd naar de discussies wat men onder een microbrand verstaat. En dat dit volgens mij niet iets is van de laatste 20 jaar. Neem er eens een kijkje als je wilt en misschien wil jij je mening geven en ook nog wat horloges posten en dan niet alleen nieuwe maar ook vintage
Ik hoop dat er wat meer kopers zijn misschien kunnen we dan een meet doen of fifferen onderling.
Die blauwe en die cairn zien er echt heel lekker uit!
Haha, ik zou heel graag een Oris Big Crown Pointer Date 40mm in het blauw willen
Maar verder echt heel erg tevreden, de clasp is inderdaad best wel lang. Langer dan dat ik gewend ben. Doordat de band best smal eindigt (begint bij 20mm en eindigt op 16mm) heeft dit als voordeel denk ik dan, dat de clasp ook smal is. Alleen het nadeel is wel dat de band lekker subtiel is, maar de clasp is dan weer best dik.
Voordeel is dan wel weer de “on the fly” microadjust.
Eerlijk, had graag de clasp wat kleiner (vooral iets minder dik) gezien, maar hij zit zeker niet in de weg, zit goed en de microadjust is fijn.
Tot dusver kreeg Isotope wel mijn interesse, maar niet echt mijn voorkeur. Met deze metier d’art veranderd dat. Grappig genoeg vind ik het geheel juist zeer coherent, terwijl men terecht zou kunnen verwachten dat een metier d’art wijzerplaat juist een wat eigen leven ten opzicht van de rest van het horloge zou kunnen leiden. De wijzers passen uitstekend bij deze strooien maqueterie. De kleur vind ik ook nog eens treffend. Doch met het prijskaartje zal ik het moeten laten passeren. Dat spijt mij altijd enorm omdat ik graag echt kunstig handwerk zou ondersteunen. Soms denk ik dan weleens: meer verkopen en minder terugkopen, maar de vraag blijft toch: wanneer houdt dat op en is 2000+ niet gewoon teveel om mijn pols? Die grens heb ik nog niet getest en voel daar ook enige weerstand tegen, net als alsmaar door verzamelen, hetgeen al een wezenlijk risico is gebleken.