Microbrand only

Erg mooi horloge. Het lastige van dit soort horloges blijft voor mij toch dat je ze niet echt kan passen / zien voordat je overgaat tot koop. Bij dit soort prijzen is dat voor mij toch wel een must.

1 like

Crosspost

13 likes

Taranis. Strakke kast. Beetje skin diver vibes…

Edit: lees nu dat de kast van San Martin af komt.
Grappig.

3 likes

Ik had de Makina Mephisto_III al eens gepost hier, maar nu is er de Mephisto_III GMT. En wonderbaarlijk genoeg – want knappen de meeste designs nou echt op als je er een complicatie aan toevoegt? – is deze minstens zo interessant. Misschien door de extra kleuraccenten komt het ontwerp nog meer naar voren. Dat geldt zeker voor de haast fluweel aandoende gefaceteerde wijzerplaat. De contrasten zijn gewoon heel erg goed.

Aanvankelijk dacht ik dat de rehaut een glad romig gelakt wit was. Toen bij nader inzien bleek dat dit geborsteld staal is, kan ik niet ontkennen dat het dan wel goed overkomt, maar laat het idee dat dit wit zou moeten wezen me niet mee los. Zit vast is mijn hoofd. En ja, het is evident dat de GMT hand natuurlijk kort is en daarmee een grotere afstand tot de 24-uurschaal behoudt. Dat is minder makkelijk afleesbaar. Dat gezegd, ik vind een GMT juist plezieriger als de GMT functie niet te opdringerig is. Immers is de lokale tijd in het leven meestal toch nog leidend en de extra tijdzone moet alleen faciliteren wanneer nodig. Dan voldoet deze dus prima. Desondanks zou ik met dezelfde logica denken dat een caller GMT ook prima geweest zou zijn, maar dat hangt wellicht af van je levensstijl en dus de gebruiksscenarios.

De kleurstelling maakt deze Mephisto beduidend sportiever dan het origineel. Gelukkig blijft het blauw stemmig en het rood binnen de perken. Daarbovenop biedt de Mephisto een behoorlijk eigenzinnige versie van een integrated bracelet ontwerp. Die doorlopende inkeping, eenvoudig als het idee ook moge zijn, voegt een interessante dimensie aan het bekende patroon toe. Ik zou deze zowaar overwegen, maar was totaal niet van plan 850+ import aan een traveller’s GMT uit te geven. Iemand hier wel?

Plaatjes met dank aan Fratello en Monochrome

18 likes

Ik zou deze wel eens IRL willen zien voor ik over ga tot aanschaf

19 likes

Wow, dit vind ik echt wel bijzonder! Prachtige uitvoering en zeker is de gmt wijzer niet storend. 38mm bij L2L van 45 en een dikte van 11.55, lijkt de perfecte maat ook. (Echt heel) jammer van die glimmende delen in de bracelet, maar verder echt een geweldige verschijning. Prima geprijsd met 850 maar door die bracelet (en de onmogelijkheid tot vervangen voor iets anders) ga ik deze niet overwegen.

Brengt me meteen op het (onrealistische) idee: hoe zou hij zijn als de 24-uurschaal als ring draait en je tov de 12-uur marker de GMT tijd kan lezen. Kan er een wijzertje weg… In dit ontwerp kan dit niet, of de randjes moeten wat hoger gebogen worden tov de uurmarkers (of de ring splitsen), maar mogelijk is het ooit wel een idee ooit voor een of andere ontwerper…

1 like

Wat gepolijste accenten in een bracelet vind ik geen reden op een horloge te laten. Wel zou ik het dan extra op prijs stellen als er een hardening techniek op was toegepast. Dat is helaas hier niet zo (en te vaak nog niet). Ik vraag me af of zonder die centre links het een even aantrekkelijk geheel zou zijn.

Erg toffe looks van de wijzers en wijzerplaat. Maar die kleine GMT-wijzer zou me toch wat tegenhouden als ik deze echt als GMT zou gebruiken.
Zou ik eens in het echt willen zien. Op foto is het wat uitvergroot natuurlijk, maar in het echt moet je toch 2 keer kijken denk ik.

1 like

Ik ben het met je eens, maar esthetisch werk het zo goed dat ik het toch zou vergeven.

1 like

Orion. Hun laatste werk toont zeker vooruitgang. De typografie van de Hellcat never agreed with me. Here hebben we wel dezelfde wijzers, maar komen te prachtig uit, misschien omdat de wijzerplaat verder praktisch leeg if gelaten. Het naamplaatje oogt chique. Er is kennelijk wat hand finishing involved in de productie. The plaat zelf is CNC machined. Wel duidelijk met precisie, maar volgens mij his dat nu juist het punt van CNC machining. Dat in Amerika doen linkt me niet noodzakelijkerwijs veel duurder, dus helemaal snappen doe ik het prijskaartje niet… Jammer, want hier had ik er graag meer van gezien meer binnen bereik.

5 likes

Gaaf! Mooie kast ook. Vooral de versie zonder small second met avonturine wijzerplaat trekt mijn aandacht. Micro rotor uurwerk met glazen kastbodem is ook chique. Alleen de prijs icm import houd me wat tegen.

Ik dacht, die zoek ik even op…
Zijn die in Europa te verkrijgen?

Er is ook een leuke paarse.

9 likes

Wat ik terug kan vinden niet. Komen uit Maleisië en zoals ik op de website lees wordt ook alles verscheept vanuit Maleisië.

5 likes

Leuk om die weer eens te zien!

Lang geleden hier :sunglasses:

035

2 likes

Yep. Weer lekker om de pols. Uurwerkje liep om eoa reden niet goed, toen heeft @Inca me geholpen door er een nieuw uurwerkje in te zetten. Loopt weer als een zonnetje :+1:
Wist niet dat jij deze nog had!

Helgray heeft er overigens nog een aantal te koop staan (refurbished). Geen geld, €199,-.

2 likes

De microbrand-horloges blijven niet zo lang plakken bij mij. De Traska Commuter GMT heb ik niet lang gehad, de Brunmontagne HFLE uiteindelijk bijna een jaar gehad maar amper gedragen en dus weer verkocht.

Nu even kijken of deze een langere tijd mag blijven, hij draagt in ieder geval al ontzettend lekker en bang-for-buck is enorm!
Schroefkroon, 10atm, saffier, 36mm, 2 bandjes.

De Vaer field watch S3:

6 likes

Heel erg benieuwd naar de nieuwe Arcange…

Sinds ik mijn huidige arcange in bezit heb zeer blij mee. Wordt veel gedragen :ok_hand:

21 likes

Lekker :yum:

17 likes

Draagt in ieder geval super en keurige prijs. Hand winder overigens. Lekker slanke kast daardoor :ok_hand:

1 like