Microbrand only

Ja, terecht op gewezen, maar tegelijkertijd hoe moet je dat dan noemen als het aflezen van de tijd tomeloos wordt gecompliceerd? Ik snap bij Ressence (zonder uitleg) nog altijd niet hoe ik dat wordt geacht af te lezen en dan schiet het toch zijn doel voorbij? Ik geloof dat waar het mij om gaat is dat het leven echt al complex genoeg is. Creativiteit vind ik heel leuk, maar wil ook wel graag dat ik een horloge grotendeels conventioneel kan aflezen. Zelfs een jump hour geeft mij te denken, hoewel sommigen heel goed af te lezen zijn, net als enkele retrogades van Genta.

Veel succes en plezier gewenst natuurlijk. Ben hoe dan ook benieuwd naar je ervaringen tzt.

1 like

Haha ja, ook een goede definitie van een complicatie! Ik ga met je mee, want ik kom alleen op ‘alternatieve manier van aflezen’ en dat is te lang.

We wachten af tot hij binnen is. Het is denk ik ook een zoethoudertje tot de Y Sowgt er is in het najaar, daar kijk ik echt naar uit. Hieronder de twee prototypes, ik ga zelf voor de lapis lazuli/ blauwe.

8 likes

Ook een leuke en Jan overtuigt steeds meer. Ik voelde de klik niet helemaal.

1 like

E.C. Andersson gaat zijn Mytilus opfrissen. Alleen verkrijgbaar via een wachtlijst.

15 likes

2 likes

Dennison is having a moment. Ik zou mijn emotionele positie op (dure) quartzhorloges moeten gaan overwegen… Dit is spannender dan de (meeste) stenen wijzerplaten in mijn ogen:

4 likes

Nieuw model van Ubiq. Leuk ding!

4 verschillende uitvoeringen, zie hier meer info:

7 likes

Wel gelijk de leukste

Lekker zomers :sunny:

2 likes

Ik vind deze wel heel gaaf voor €1,470. Voor mij alleen iets te duur en een wachtlijst.

2 likes

Heb me toch op de lijst laten zetten (is vrijblijvend). Ik vind hem ook gaaf en uniek!

2 likes

Ik ben trouwens wel benieuwd wat voor uurwerk erin zit? Wordt op de website nergens specifiek vermeld en ook in reviews van onder andere. Worn&wind wordt er niets over de basis van het uurwerk verteld.

1 like
3 likes

Aision heeft nieuwe wijzerplaten aangekondigd, waaronder een meteoriet en deze ietswat bruin aandoende zwart met goudbladspikkels. De datum aanduiding is verwijderd. Als inderdaad zo het lijkt de basis niet echt zwart is maar een soort mottled brownish black, Dan is dat een goede keuze. Hard zwart in persoon zou mij niet erg aanspreken geloof ik.

6 likes

Ik weet het ook niet. In het verleden hebben ze Miyotas 9s gebruikt, maar ook Zwitsers, meen ik, en toen ze begonnen waren er ook Seiko uurwerken in sommige projecten, zoals met een exposed datewheel. Alles is mogelijk, maar ik zou aan de andere kant hiet niet minder dan Miyota 9 verwachten gezien de kwaliteit/prijspunt waar duidelijk naar wordt gestreefd. Ik zag dat enkele jaren terug ze ook al eens een Miyota 9 hadden aangepast.

Farer denkt de dress categorie opnieuw te hebben uitgevonden. Dat vind ik nogal een hyperbool. Wat vinden we van de Lissom? Ik voel zelf nogal wat reserve. Hoewel ik vergevingsgezinder ben dan @Fate_Amenable_To_Change is nou juist hier, waarschijnlijk door de contrastkleur, die kleine seconde echt te dicht op de centrale as. Verder is het gewoon een horloge gebouwd als gekleed die het niet zo nauw neemt met de regeltjes en lume en gekke kleurtjes toe laat, maar zich dan wel gedwongen voelt om een handwinder erin te hebben. Ik kan de flauwe opmerking plaatsen dat daarom ik misschien de achterkant op eerste gezicht beter geslaagd vind. Misschien doet Farer hier gewoon teveel opvallend zijn best er een verhaal omheen te verzinnen. Kleuren die zouden verwijzen naar naturalisten/botanisten. Tuurlijk. Kan best. Maar heeft toch nergens wat mee te maken? En dan komt de special launch editie en puur stilistisch gesproken, en daar zullen de meningen vast op uiteenlopen: wat is nou de zin van een handgeschilderde wijzerplaat in een stijl die doet denken aan een slechte print?

Nu ja, heb ik misschien jullie visie hierop al vergalt als je niet eerst je inbox checkte, wat plaatjes:

5 likes

Hee, is dat nou een rip off van een Baltic? :slight_smile:

Wat op zijn beurt weer een hommage is op een JLC sector dial, overigens. Wat op zijn beurt weer een hommage is op alle sector dials ooit.

Erg leuk. Typisch Farer. Ik vergeef hem de positie van de kleine seconde omdat hij zo lekker groot is, die subdial.

Typisch Farer. Het is in mijn optiek een sporthorloge, maar ik zie dat veel mensen 'm als dressy zouden kunnen zien.

Jawel. Met naturalisten en botanisten. Ik vind het een leuke inspiratiebron.

Waarom doet dat denken aan een slechte print? Ik vind 'm super cool. Hij is fleurig, terwijl hij heel, heel erg dicht op de kleur- en vorm-taal van typische Farer blijft zitten.

Ik vind het 99% geslaagd, behalve dan dat iedereen blijkbaar een zes op de negen-positie neer zet. Die orientatie van die negen klopt nooit. Ik kan dat niet uitstaan.

Zijn niet alle baltics sterk geinspireerd?

6 likes

Ja. Maar nooit een directe kopie / hommage. Het blijft altijd bij sterke inspiraties en invloeden.

Is die JLC erger dan? Kan me niet alle details voor de geest halen.
Dacht dat GroteO ook zo’n model had.

1 like

Een van de absolute pioniers: Longines. Dat wil zeggen, voor polshorloges. De sector dial was er al in de tijd van zakhorloges, vanaf 1910 werd het populair.

De Longines is een kopie van een Longines. Oorspronkelijk met centrale seconde, in 1938.

3 likes