Microbrand only

Net als Yema eigenlijk dus. In-house is in veel gevallen niet zo’n voordeel en een off-the-shelf kan je ook mooi maken. Als het voor speciale functies of kunst is, snap ik een eigen uurwerk beter. Anders si het mijns inziens vooral mooi dat je makkelijk onderhoud of vervangmogelijkheden hebt. Mij gaat het zelden om het uurwerk, hoewel ik het dan wel goed bij deze tijd vind passen iets te hebben waarbij geen batterij nodig is, maar toch heel lang mee kan.

NA:

Direnzo 02R

7 likes

29 mei komt een zwarte Galo Super:

22 likes

Oké, bruut, mijn interesse is gewekt

2 likes

Jij bent fan van die duiker toch?

Cool :sunglasses:

1 like

Absoluut. Die blijft voorlopig. Ik verwacht dat de BoR bracelet dan ook bestelbaar is.

Zwarte:

11 likes

Is er al dacht ik!

Zit er zelf ook nog over te twijfelen.

2 likes

:laughing: Eergisteren nog over gemaild, want 1,5mnd terug kreeg ik nog medio april te horen. Op Insta zijn ze ook sinds 7 maart niet meer actief.

Dank!

1 like

Ik heb ook een wat mindere ervaring met ze qua customer service. Horloge bevalt me nog steeds zeer, maar ben wel wat skeptischer geworden.

Iemand bekend met Hera Watches?
Hebben nu een kickstarter campagne en gaan hun eigen movement maken.

[Hera watches](ATLANTICO — The first mechanical Caliber by HERA Watches, via @Kickstarter https://www.kickstarter.com/projects/hera-watches/atlantico-the-first-mechanical-caliber-by-hera-watches?ref=android_project_share)

Op hun website is al een model te zien, welke al te koop is. Dezeis echter met een miyota movement

2 likes

Nieuwe releases van About Vintage

11 likes

Zo die is lekker. :ok_hand:

1 like

Erg mooi. Jammer dat de onderste sub dial niet de datum is maar dat deze in het losse venstertje zit. Ik snap een 24 uurs subdial niet zo goed, heb vaak wel door of het 3 uur ‘s middags is of ‘s ochtends.

1 like

Stijlvol genoeg. Onder 9mm zeggen ze (dikte was nooit hun sterkste punt), échte guilloché, (onnodigin mijn ogen, behalve als brand statement dan) eigen uurwerk, maar nog altijd, zo te zien, die uitwat uit de toon vallende finish op de kroon. Het is een interessante ontwikkeling en fraai op conservatieve wijze, maar is het ook echt 4,500EUR fraai? Handwerk wordt steeds vaker door micros aangeboden. De laatste 1500-2000 zit toch vooral in dat uurwerk, en ik ben het vooralsnog omwille van mijn plezier en portemonnee de mening toegedaan dag het zorgelozer genieten is met een beproefd en ruim beschikbaar uurwerk. Wie weet wil Venezianico net als Horage proberen dat ervan te maken, maar die Horage uurwerken zijn nog maar sporadisch elders te vinden en toch ook nog niet voor heel toegankelijke prijzen. Anyhow:

5 likes

Alweer bijna 2 jaar oud, deze prachtige Nodus limited edition.
En nog steeds ongeveer 8-10 sec afwijking.
Blijvertje.

7 likes

Sinds de naamswijziging naar Venezianico had ik wel compassie met het merk. Leuke horloges, leuke prijzen, goede service. Prima. Maar zoals ik wel eens eerder heb gezegd vind ik het zonde dat ze een model zo uitmelken als de Nereide. Er worden nog meer specials, limited en kleurtjes uitgebracht dan omega en Rolex bij elkaar. Maar wat mij betreft zijn ze nu het spoor bijster. Leuk dat je je eigen uurwerk wil maken, maar ze gaan van budget micro ineens naar 4500 euro. Ze zijn de focus wel kwijt daar :smiling_face_with_tear:

Het geheel ziet er best tof uit, dat terzijde. Maar crownguards en die kroon passen echt niet op dit horloge. Weliswaar een afgeleide van de eerdere redentore modellen maar deze is weer een tandje sjieker met smallere bezel, guilloce wijzerplaat, etc.

Mij zijn ze voorlopig kwijt daar in Venetië :face_with_hand_over_mouth:

3 likes

Uit het blauw (morgen dan, wanneer ik weer mag reageren) en om de pols. Zelfs de stalen band besteld, dus het is serieus… :wink:

9 likes

Nice :ok_hand:

1 like

Op zwart leer ook sjiek

4 likes