Microbrand only

1 like

Ook niet mijn ding, maar wie ben ik. Zolang jij er maar blij mee bent. De rest is slechts ruis :-).

Zeer fraai! Nu niet meer vergeten te dragen, he?!

1 like

12 likes

Een familielid:

11 likes

Echt leuk, die Monbrey’s

1 like

Ik sta op het punt afscheid te nemen van deze Oak & Oscar Sandford PVD 070/100…. :roll_eyes:

Al heel wat jaartjes in bezit, en één van mijn eerste horloges.

Maar ben nu bevangen door het Sinn virus, en deze krijgt gewoon onvoldoende draagtijd.
Blijft toch wel een mooi ding (al zeg ik het zelf)!

6 likes

Binnenkort nog een Henry Archer in het paars.
Maar deze blauwe blijft ook gaaf.

13 likes

Deze week op tropical.

4 likes

Ben er ook nog steeds heel content mee. Past ook van alles op qua band, heerlijk.

Fraai horloge!

17 likes

Prachtig.
Wel een beetje jammer van die 3 verschillende lettertypes op 1 wijzerplaat.

Die zijn in mijn ogen Sierens complementair. Het is een subtiele kunst.

Vapaus moet wel een van de stilste microbrands zijn. Hoor vrijwel nooit van ze, maar toch bestaan ze al zo’n tien jaar en de Veli bestaat toch al zeker sinds 2018. Gisteren ontving ik een heads-up mailtje dat van enkele kleurvarianten, waaronder deze bloedmooie rode, een handvol exemplaren beschikbaar zijn.

Mijn voorkeur gaat uit naar de warme slate grey. Ik denk dat roest en leisteen resoneren met het Britse hoofdstuk in mijn persoonlijke geschiedenis.

Het zijn niet de meest contrastrijke of leesbare wijzerplaten, maar met een beetje lichtreflectie komt dat al gauw goed, zo lijkt het. Ik heb er weleens een gezien op het forum, maar heb zelf geen directe ervaring.

11 likes

De nieuwe mottled lacquer Awake vind ik op eerste gezicht minder sterk dan de voorgaande variant, maar het blijft een aantrekkelijk concept:

8 likes

Alato kondigt een nieuw project aan. De Kickstarter van hun vorige project is ‘one that got away’ voor mij. De uiteindelijke uitvoering door alle verbeteringen has een uitstekende koop geweest. Dit model? Mijn eerste indruk maakt me niet meteen enthousiast.

Diverse horloges nog live of aanstonds te lanceren op KS. Vandaag de beurt aan de (derde) Pedral, de Maestro. Wie is enthousiast? Mijn voorkeur in sterke mate is juist niet de driver’s dial waar het aanvankelijk om draait, maar de elegante en klassiekere conventieel georiënteerde wijzerplaat. Met een SW200 en hardening tot 1200Hv is er ook zeker sprake van een value argument.

1 like
5 likes

Voor de geïnteresseerden kan je hier alvast de Kickstarter bekijken

https://www.kickstarter.com/projects/monceau/monceau-model-01-swiss-made-mechanical-watch

1 like

Toch weinig vernieuwend

6 likes