De Delft Watchworks.
Lekker model Fred! Ziet er heel fris uit.
Crosspost:
Frisse aankomende release van Nodus! Gepresenteerd op op de Windup Watch Fair in Chicago dit weekend:
Wel een beauty hoor! Hoe is je indruk? Prijs/kwaliteit verhouding?
Okay, ben niet overdonderd. Maar daar is de stijl ook niet naar. Draagt heel makkelijk, zit netjes om de pols. Denk dat dit wel een blijvertje is voor de komende tijd.
Mooie plaat!
Dankjewel
Had nog nooit een rode gezien
Heb je hier ervaring mee?
Zo jammer dat die roze Manhattan zeer gelimiteerd was. Dat is dé kleur voor dit model, nu ik het gezien heb. Vond de aangepaste secondewijzer ook erg goed gedaan. De gepixelde kers… tja, dat hoeft van mij niet.
Ik zou meer horloges willen zien met dergelijke datum indicatie (exposed date wheel, pointer date, etc.). De ECA North Sea was ook een goed voorbeeld, maar al lang niet meer te krijgen.
Ook heel leuk. Voor de aard van het horloge had een hardness coating niet misstaan. Zelf had ik iets meer finesse in het proportioneel afstemmen van de handset op de indices geapprecieerd.
Kwam ik recent pas op het spoor. Leeft het merk nog? Er bestaat een prachtige rode versie (en ik ben meestal niet zo van het rood). Ik vind het een zeer overtuigende contemporaine versie van vintage design.
Jammer van de kaarsrechte horizontale pootjes. Anders had het misschien een gooig waard geweest tegen vroege inschrijving. De vormgeving van de wijzers en indices lijkt direct overgenomen van Grand Seiko. Dat is spijtig, want kleine aanpassingen zijn prima mogelijk. De wijzers laten duidelijk niet dezelfde finesse zien. Je krijgt voor deze prijs een vergelijkbare uitstraling maar natuurlijk nooit de afwerking van GS of King S.