In eerste instantie dacht ik iets vergelijkbaars bij mijn Opphav. Uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat de niveau verschillen en de kramming van het saffier samenspannen zodat het praktisch nooit helemaal gelijk uitgelijnd lijkt. Echter, op jouw foto vind ik de afwijking wel opvallend consistent. Ik hoop dat ze het wel hebben opgelost voor je.
Hoewel ik het staal misschien niet ideaal vind voor de stijl, past de eindlink opvallend goed tussen de lugs. Dat hebben ze goed gedaan.
Top ontwerp van Marloe. Voor mij waarschijnlijk toch iets te groot, al helemaal met de aanwezige draaiende omranding. En toch zou ik het weleens willen proberen. Ik ken Marloe al een tijd, maar het is lang niet zo overtuigend geweest naar mijn mening.
Dat was snel. Wat stond tegen?
Dit vond ik ook leuk, maar niet leuk genoeg. In deze informele stijl had hij ideaal geweest met een uurwerk op zonne-energie en een hardness coating. Dat zou het een bijna perfect ‘zorgeloos’ horloge maken.
Nog wijzer geworden?
Dus er zijn twee Argos horlogemerken in korte tijd begonnen? Dit in India en de andere in de Filipijnen? Dat zal een van de twee waarschijnlijk uiteindelijk bezuren. De Filipijnse heeft enkele maanden terug zijn eerste model uitgebracht de Odyssey.
De Pitzmann II ben ik ook nog niet tegengekomen hier. Werkelijk een indrukwekkend horloge onder de microbrands en volgens velen daarbuiten evenzeer. Er schijnt een Pitzmann 3 aan te komen. Ben erg benieuwd wat ze daarmee van plan zijn. Tot nu toe was de eerste een perfectionistische kijk op zeer traditionele (zak)horloges en deze een verfijnde Koreaanse versie van het geliefde luxury steel sports (dressy sports) watch genre. Beiden overtuigen met subtiel oog voor detail en enkele zeer geconcentreerde ontwerpkeuzes die uiteindelijk uitstekend worden uitgevoerd.
Mooi! Hoe bevalt ze Argos qua kwaliteit? Toch wel nieuwsgierig. Wat was je uiteindelijk kwijt inclusief invoer? Vind de lugs ook erg mooi.
De website is gewoon actief, ze bestaan dus nog.
De rode versie is niet meer te koop bij hen, maar ziet er idd geweldig uit.
Het is de HFLE 2020.
Excuus voor ed verwarring, maar de Argos heb ik zelf niet. Uiteindelijk is het sowieso plus 21% denk ik zo, maar weet niet wat het vervoer zal doen.
Weet niet waarom, maar ondanks dat er nog een en ander online bestaat, lijkt het zo stil rondom Vapaus dat ik zo mn twijfels krijg. Het gebeurde Richardt Mejer ook en Firle. Van die laatste weet ik niet eens of de website nu nog up is. Richardt Mejer verdween op een gegeven moment gewoon. Ik vraag me af wat er gebeurd zou zijn als je de dag daarvoor nog een bestelling plaatste.
Had ik geen idee van. Gaan ze nog wat nieuws doen bij Delft Watch Works?
Geen idee eerlijk gezegd.