Dat heeft betreking op de foto van post 9 dat is aan het einde van de spindel bij 25 mm.
Nu gaat het om het gat bij het begin van de spindel bij de “meetkop” daarmee zou de vaste schaal gedraaid kunnen worden zoals Harry @lassale aangeeft in zijn post met het filmpje erbij waar dat uitgelegd wordt,
Maar die vaste schaal draait niet, meer kracht durf ik daar niet op uit te oefenen.
Hmm, dat is jammer.
Steinmeyer levert nog steeds meetmiddelen. Misschien dat ze je kunnen helpen, als je een mailtje stuurt. Mijn ervaring is dat veel bedrijven je wel willen helpen en de juiste info kunnen geven.
Dit soort schroef-micrometertjes zet je op “0” door het hulsje met de indicatorstreep (rode pijltje) met het sleuteltje te verdraaien zodat hij (in dichtgeschroefde stand) in lijn staat met de 0-streep (blauwe pijltje). Dat kan wat stroef gaan. Meestal zit er een haaksleuteltje bij wat in een gaatje valt.
Dat is een hele andere!
Daar zit het probleem
Zie mijn foto.
Ik heb de spindel eruit gehaald
De moer is conisch en kan alleen de speling uit het schroefdraad halen.
Dus ?
Dat begijp ik, maar dat gaatje zit er niet voor de sier of de ventilatie. Dat busje kan behoorlijk vast zitten, maar het is wel de bedoeling om hem te kunnen verdraaien.