Mid size Tudor Sub. Wie kan me meer vertellen?

Mijn vrouw is bijna jarig en ik wil haar graag een mid size Tudor Sub geven. Liefst in zo goed mogelijke staat, natuurlijk.

Maar, ik weet er niet zoveel van af. Dus hoe meer info ik heb voordat ik het geld uitgeef, hoe beter: waar op te letten, valkuilen, betrouwbare adressen enz. Alle info is welkom!

Alvast bedankt!

Menno

Ik heb er ook weinig verstand van, maar ik zag wel een heel leuk exemplaar op het verkoopgedeelte staan. Helaas was die wel heel snel weg.

Update: ik zoek dus naar een 75090 of 75190. En Tudor is duidelijk als het gaat om het verwerken van de uitvoering in de nummering. Op het VRF vond ik dit:

" Tudor sub sizes…

79.90 - 40mm
75.90 - 35mm Mid size
73.90. - 32mm Mini Sub
76.90 - 26mm Lady Sub

.= 0 for plexi and 1 for sapphire"

Je kunt bijvoorbeeld dus een 75090 of een 75190 zoeken en je weet dan al dat de kast 35mm breed is.

Vandaar dat ik de eerste regel met die typenummers begon.

Menno

Menno, zoek eens naar Tudor ref. 94400.
Leuke mid size sub (34mm dacht ik).

Bedankt voor de tip! Ga ik uitzoeken!

Menno

Hey Menno,

Ik ben veel met Tudor bezig maar ik heb me nooit met die mini’s bezig gehouden. Sorry (tu)

Maar ik zou het wel leuk vinden als je (onderdelen van) je zoektocht zou willen delen. Kijk uit… want vintage Tudor is moeilijk. Er is heel veel jaren 80 fake in omloop op het net. Op Timezone zit wel wat kennis en vaak bereidheid om je op weg te helpen.

Succes.

Gr. Roel

tjibbe van uhrenfreund heeft ze wel eens liggen. Hij ziet ze vaker, en verkoopt ze met regelmaat (zal blijven kijken voor je!) duitsland is natuurlijk groot. Bel hem eens of hij je iets kan vertellen!

frenk Schreef:

tjibbe van uhrenfreund heeft ze wel eens liggen.
Hij ziet ze vaker, en verkoopt ze met regelmaat
(zal blijven kijken voor je!) duitsland is
natuurlijk groot. Bel hem eens of hij je iets kan
vertellen!

Spreekt hij Nederlands? Gezien zijn naam zou je het wel verwachten.

Menno

Ik heb er eentje gevonden in GB en ik ruil 'm tegen een Sinn 142 die ik twee keer in mijn verzameling heb. Geld mijn kant op; kan niet mooier. Heb ik mijn PRS17 gratis!

Als 'ie binnen is, breng ik 'm naar Jan Ubels voor een onderhoudsbeurt etc. en dan kan 'ie in een mooi doosje gepresenteerd worden als mijn vrouw jarig is.

Menno

snelle foto van de verkoper:

Van harte. Leuk spul! Heb er zelf ook een paar gehad maar vrouwlief vond ze toch te klein.