Middagje Den Haag. Feest voor een horlogeliefhebber!

Het Noordeinde in Den Haag. Voor velen van ons hier op het forum een soort bedevaartsoord, denk ik: Schaap & Citroen, Steltman en Horlogeplatform. Ik had graag Manbodh in dit rijtje opgenomen, maar die is verdwenen! In plaats daarvan… zie hieronder

Goed, een feestje voor de horlogeliefhebber dus. Eerst bij S&C voor het raam gestaan. Mooie Rollies, lelijke Chopards. Een paar deuren verder bij Steltman naar binnen: Blancpain en Panerai zagen er weer prachtig bij. De entourage is geweldig: mensen in witte jassen en zwarte handschoenen, maar hun kennis van horloges ouder dan een paar jaar is minimaal…

Nee, dan bij Horlogeplatform. Er stond een mooie Rolex Sub ND in de etalage, maar die was er alleen maar om het bandje dat er aan zat te showen… Binnen was het wel een feestje. Sommige oude modellen en… tralalaaaa! Een heel mooie Sinn! De reissue van een oud model. De Sinn 142 met getijdenschaal. Officieel de Sinn 142 St II GZ. Op onderstaande afbeelding met een stalen band die het allemaal heel lomp maakt. Het horloge dat ik om had zat aan een Chronissimo lederen band. Wat een klok!

Op straat kon ik weer rustig ademhalen en stak ik de straat over naar de antiquairs die daar zitten. Gewoon omdat we al een tijd op zoek zijn naar een mooie kast. En daar, bij Van Leeuwen, lagen gebroederlijk naast elkaar: een Breguet 20 en een Seamaster MKIII.

De Seamaster is volgens mijn vrouw veruit het lelijkste horloge dat ik om mijn pols heb gehad en misschien had ze wel gelijk. En een horloge dat je niet snel verkoopt: de verkoper deed moeiteloos 200 euro van de vraagprijs af. De Breguet was wel een schoonheid! Maar duur: vraagprijs 5K! Ik heb niet genoeg kennis van of over Breguets om te bepalen of het te duur is. Het is wel een redelijk uniek horloge!

Al met al een mooie manier om een middagje door Den Haag te lopen (We hebben nog geen kast).

Menno

(Foto’s van het Web)

w.v.setten Schreef:

hallo

wat koste de omega ben naar zo een op zoek

en klopt de foto met orgineel

heb je een adres van de dat bedrijf

mvg wout

Dag Wout, je gaat 'n PB krijgen!

Menno

Had de Breguet graveringen achterop het deksel?

Nee, het is een ‘civilian’ versie.

Menno