Normaal heb ik niet zoveel met dit soort horloges, maar ik moet zeggen dat ik deze Hamilton op de een of andere manier nog best mooi vind
Zoals je al zegt: benieuwd naar ‘in het echt’
Ik betrap mij er op dat ik met de regelmaat van de klok dit horloge bekijk. Een horloge welke ik in eerste instantie nog niet eens zo mooi vond. Met name de halve 6 voor de datumpositie heeft in mijn optiek nooit de schoonheidsprijs verdiend.
Maar hoe meer ik deze Longines aanschouw, hoe meer ik het een fascinerend horloge ga vinden.
Het straalt een bepaalde klasse, een nostalgie, een schoonheid uit waar ik zeer gecharmeerd van ben.
Dus wie weet!!
Hmmm, de Hamilton die ik mooi vind zit in de categorie moet nog samengesteld worden, of,… moet nog erg hard voor gespaard worden.
En aangezien mijn aardse goederen allemaal vinden dat zij lang genoeg met ons doorgebracht hebben, en wij voor 4 salarissen wensen hebben zal het wel heeeeeel lange termijn worden.
Middel (korte?) termijn is dan toch weer een Citizen, maar naar aanleiding van een ander topic hier wil ik daar eigenlkijk een mod van hebben.
Weet alleen niet of dit mogelijk/wenselijk is.
Die “star trek” hamilton heeft wel wat, zou ik zelf ook wel willen hebben, ik hou wel van een beetje "outside the box"
Nu had ik mijn sinnen gezet op de U1, ik zou gaan kijken bij horloge platform om hem eens in het eggie te zien en natuurlijk te passen. Helaas hadden ze er geen op voorraad, maar er zou er “volgende week” weer 1 binnen komen en dan zou ik bericht krijgen, we zijn nu bijna 3 weken verder…nog niets gehoord…jammer…ben ook gecharmeerd van Oris diver small second date met oranje indices, best fors horloge maar zit met de stalen band erg goed, wellicht komt ie er binnenkort…de 13de maand wordt door mijn werkgever namelijk in november uitgekeerd;)
wel een bijzonder horloge moet ik zeggen.
De Ventura Quartz is een re-issue van het origineel uit 1957, dat destijds horlogegeschiedenis schreef als eerste elektrische horloge met batterij ter wereld. Het nieuwe ontwerp is tot in detail gebaseerd op het origineel.
Presley droeg het opvallende, schildvormige horloge in de film ‘Blue Hawaii’ (1961).
De getoonde zwarte versie is de Ventura XXL en wordt uitgebracht ter ere van de 75ste verjaardag van Elvis in 2010 , en is een’modernere’ versie uit de Ventura range.
Ik betrap mij er op dat ik met de regelmaat van de
klok dit horloge bekijk. Een horloge welke ik in
eerste instantie nog niet eens zo mooi vond. Met
name de halve 6 voor de datumpositie heeft in mijn
optiek nooit de schoonheidsprijs verdiend.
Maar hoe meer ik deze Longines aanschouw, hoe meer
ik het een fascinerend horloge ga vinden.
Het straalt een bepaalde klasse, een nostalgie,
een schoonheid uit waar ik zeer gecharmeerd van
ben.
Dus wie weet!!
Orologio Signaturis Temporis.
Ja, jammer van die 6. Ik vind onderbroken cijfers ook niet mooi. Ik krijg ook steeds meer kriebels van Longines. Vooral na die mooie multi date met chrono van christoph. Maar weer die onderbroken cijfers. Doe mij daarom maar indices.
Heb (nog) geen horloges op het oog op de korte termijn.
Lange termijn is niet zeker, wil eerst een top 3 voor mezelf creeren en zien of ik daar naar toe kan werken.
Voor nu verandert mijn top 3 steeds dus moet ik het doen met wat er zo nu en dan op mijn pad komt