Middenmoot horloge

Beste horloge fanaten!

Al een tijdje ben ik op zoek naar een goede middenmoot horloge (rond de €1000-€1500). Ik ben alleen een redelijke newbie voor wat betreft de technische betrouwbaarheid en degelijkheid van horloges.

Mijn eigen ervaring is dat ik nogal wat mis aan mijn Seiko Presage (caliber 6R35).
Hij wijkt redelijk wat af als ik 'm niet gebruik, terwijl ik deze wel in zo’n watchwinder stop als ik 'm niet gebruik.
Ook ben ik niet zo’n fan van de duurzaamheid van de kroon, het voelt gewoon net niet goed genoeg aan.

Mijn vraag is dus natuurlijk aan jullie: wat is nou echt een goede middenmoot horloge?
Mijn voorkeur gaat uit naar Omega Seamaster/Speedmaster achtige modellen.

Ben benieuwd wat jullie vinden!

Doorsparen dan.

8 likes

Eens even zien:
Stalen bracelet✔
Chronograph✔
Mooie plaat✔
10 bar WR✔
Schroefkroon✔
Compressor pushers✔
Middenmoot :heavy_check_mark:

5 likes

Sinn 556


Of nomos club

Maar dan de handwinder voor dat geld.

Microfoon laten vallen!

15 likes

Uurwerk heeft soms wel wat problemen. Beurtje doet hem goed.

Niet meer doen -> meer slijtage. Gewoon een paar keer per maand dragen.

2 likes

Ik zou voor dat geld bij Squale kijken.

3 likes

Voor uw budget zou ik persoonlijk sowieso naar een Sinn kijken

1 like

Nou een suggestie waarmee je ook nog wat geld uitspaart …

Maar Sinn en Squale zijn ook zeker goeie suggesties!

4 likes

Ik snap dat ik niet voor een dubbeltje op de eerste rang kan zitten. Maar ik vraag meer voor een kwalitatieve horloge rond die prijsklasse in een bepaald uiterlijk.

Hiernaast spaar ik natuurlijk ook door voor een horloge in een hoger segment.

Als je van vintage houdt kun je binnen je budget gemakkelijk een mooie Seamaster vinden, bv. hier op het forum of bij Balanced Watches (dan zijn ze ook nog eens perfect geserviced)

4 likes

Tag Heuer Formula 1 is iets boven budget nieuw, maar kan je 2e hands vast voor dat geld vinden

2 likes

Ik zou dan eerder voor een horloge met een eigen gezicht kiezen anders heb je toch een beetje het net niet gevoel.
In deze prijsklasse is er genoeg leuks te krijgen. Squale bijvoorbeeld of Sinn en Hamilton en Certina.

1 like

Een leuke Squale zoals deze

of een Sinn

Ball

Oris

Even het blauw in de gaten houden, daar passeren af en toe mooie horloges zoals hierboven beschreven.

4 likes

Helemaal gelijk!
Ik zou Damasko ook nog toevoegen, maar Sinn heeft een streepje voor vind ik.

3 likes

Christopher Ward Sealander C63 voor €1000
In verschillende kleuren verkrijgbaar en in 39mm

4 likes

Welke is dit dan?

En een wat oudere Seamaster 200? Kun je tzt opwaarderen of aanvullen met een nieuwere. Behoudt ook aardig zijn waarde en de meeste zijn Quartz en dus heel nauwkeurig :wink:

4 likes

Qua formaat geen middenmoot, wel value for money wat mij betreft.

1 like

De Seiko SBBN031lijkt me een zeer respectabele concurrent voor de seamaster in je gewenste prijsklasse. Misschien wat duur voor een Seiko, maar een prima prijs voor een goed duikhorloge. De grootte (47,5mm) valt er mee, vanwege de korte afstand tussen de bandpinnen (41mm) en met 22mm zijn er banden zat te vinden.

3 likes

Of de MM200

2 likes