geachte forumleden wat zijn nou echt de grote verschillen in het middensegment,betreffende nauwkeurigheid, kwaliteit, afwerking etc
omtrend merken als oris longines tag heuer rado breitling mido enz
deze merken hebben meestal de beweging sellita eta, genoemde bewegingen zijn nagenoeg gelijkwaardig . wat is dan nog de absolute kwaliteit klok in het middensegment .
het zelfde geldt natuurlijk voor het hogere segment Rolex Omega,
of in het top segment vacheron pp ap.
Bedoel wat is het verschil in de merken in het midden segment?
De stalen banden vind ik vaak beter in het top midden segment.
Daarnaast de variaties in kast afwerking, dus meer brushed en polished i.p.v. alleen gepolijst of helemaal brushed.
Uurwerk is vaak in wat meer posities afgeregeld, wat echt wel wat doet voor de nauwkeurigheid.
En een deel van het geld besteed je natuurlijk ook aan marketing en naamsbekendheid van de bekendere merken
De merken die je noemt vallen niet allemaal in de zelfde categorie. Zo zit Longines samen met Tag Heuer toch echt lager in de pikorde dan Breitling.
Sterker nog, ondanks dat veel Rolex fans het hier niet mee eens zijn valt Breitling in de categorie Rolex, Omega, Breitling e.d.
Ik vind weer van niet. Denk dat het subjectief is.
Als er grote verschillen waren zaten ze niet allemaal in het middensegment, of zie ik dit verkeerd?
Waarom vind je van niet? Breitling heeft ook inhouse uurwerken en een mooie afwerking van kasten en banden.
Als je alles naast elkaar zit zou ik Rolex en Omega wel beter noemen. Maar Breitling past eerder bij deze 2 merken dan bij Tag en Longines.
Wellicht dat Breitling een eigen tussen categorie verdient met Tudor.
Ik denk persoonlijk dat het op een gegeven moment (in een bepaald segment) met voorkeuren te maken heeft. Waarmee wil je je associeren? Of juist niet?
En ieder merk (of nog dieper, ieder model) excelleert weer ergens anders in. Daarom hebben veel leden een gevarieerde collectie, omdat het perfecte horloge niet bestaat en ieder horloge wel íets heeft.
Google zegt dat je voor de Bbrain zou moeten gaan.
Dan zal het wel waar zijn.
Ze hebben ook ETA uurwerken en TH en Longines hebben ook eigen calibers. Ik vind ze gewoon niet op dezelfde hoogte staan.
Over het algemeen wel verder gemodificeerd en gefinetuned/cosc dan Tag en Longines. Maar subjectief is het ook voor een deel. Zeker met Luxeproducten in deze categorie.
Waar Breitling echt mee opvalt is de prijs. Vind ze flink duur.
breitling superocean wel een mooie klok
maar wel met een eta beweging.voor de listprice van €3200
spaar dan liever door voor een omega seamaster .
Oris? Past hier ook tussen?