Ik had jullie graag mijn nieuwe aanwinst willen voorstellen maar het is spaak gelopen.
Dit horloge werd met bieden “gewonnen” bij vacheron_nl een vertrouwd adres waar de meeste van ons inclusief mijzelf al jaren horloges en onderdelen kopen.
Het pakje werd bezorgd, en het bleek niet de Mido te zijn maar een hele mooie Precibel automaat duikershorloge.
Toen ik het aan de eigenaresse Albertine mailde was ze verrast, er was inderdaad een fout gemaakt,de Mido was onderweg naar Canada en men zou het horloge proberen te onderscheppen.
Dit bleek niet te werken en het horloge bereikte de Canadese klant die de Precibel terug zou sturen
Dit zou allemaal wel wat tijd gaan kosten en hoewel ik al zag dat de datum van de paypal kopersbescherming overschreden zou worden stemde ik daarin toe.
Ik kreeg een trackingnummer LX006031672CA, zodat ik het kon volgen via Canada Post.
Ondertussen had ik met mijn stomme kop de Precibel duiker al teruggestuurd.
De Mido is op 12 juni verzonden, arriveerde in Belgié en zo te zien is deze daarna spoorloos verdwenen.
Toen ik aan Albertine vroeg het aankoopbedrag anders maar te retourneren werd het contact verbroken en niet meer op mijn mails gereageerd.
Iedereen die wel eens afleveringen van Tros Opgelicht volgt, heeft geen horloge nodig om te weten hoe laat het dan is.
En of de Canadeze koper zijn Precibel duiker heeft ontvangen ???
Nou ja, ik ben weer één ervaring rijker en €100 armer.
Zijn er misschien meer mensen die een negatieve ervaring met deze verkoopster hebben ?
Jammer! Ëén keer een onderdeel niet ontvangen. Na mijn klagen daarover op dwf.nu was er contact met mij en kreeg ik mijn geld terug. Toen ik eerder al een berichtje had gestuurd (vriendelijk van toon) was de opmerking dat ik maar een claim moest indienen bij paypal. Na mijn opmerking op het forum bleek er dus meer mogelijk te zijn. Daarna nog wel eens wat besteld dat ook gearriveerd is.
Ik denk dat ze het druk hebben of zo, veel klanten, voor jou 10 anderen.
altijd lullig zoiets, maar toch een (zure) les geleerd: als je het item niet binnen 45 dagen hebt ontvangen, altijd via Paypal een geschil (dispute) openen, na 20 dagen kan je dan het geschil tot een claim opwaarderen.
De procedure is simpel, de koper krijgt eigenlijk altijd gelijk en het volledig bedrag terug gestort… (indertijd ook een keertje gehad met Rosario, de Italiaanse chrono-onderdelenboer, later weer even goede vrienden)
Ontvang je het horloge toch nog binnen die 20 dagen kan je altijd het geschil beeindigen.
Maar ja, da’s achteraf, nu rest er niks anders als een negatieve feedback achter te laten (zal ze wel niet wakker van liggen) heb zelf eigenlijk nooit problemen met deze verkoopster gehad, je leert ze pas kennen als het misgaat natuurlijk: spijtig!
… van Vacheron_nl kwam afgelopen zondag binnen.
Er werd excuses aangeboden, door een communicatiefout binnen het bedrijf was niet op mijn e-mails gereageerd.
Het aankoopbedrag plus $10 extra zou geretourneerd worden op mijn rekening .
Vandaag had ik het bedrag nog steeds niet ontvangen maar wel weer een e-mail.
Het adres was niet goed vermeld bij mijn PayPal rekening zodat PayPal de betaling niet kon uitvoeren, maar… er was vandaag bericht van het Postbedrijf binnengekomen
Er was een pakje aangekomen uit Canada !!!
Nou ja…ondanks dat er van alles fout is gegaan lijkt het na ruim vier maanden toch weer goed te komen.
Wordt vervolgd.
Vervelend verlopen transactie, ben zeer benieuw of je de Mido alsnog goed zult ontvangen. Hopelijk functioneert die dan trouwens, want ik heb een paar horloges van hun gekocht waarvan in de advertentie vermeld stond dat ze liepen, wat niet het geval bleek, of waar iets anders mee was. Maar telkens betaalde ze het aankoopbedrag en de verzendkosten terug, dus dat werd prima opgelost. Ik volg dit topic verder met interesse, houd ons svp op de hoogte van de afloop.
Zelf ben ik regelmatig klant bij haar. Er is ook wel eens iets mis gegaan maar altijd zonder slag of stoot netjes opgelost. Dus alleen maar positieve ervaringen van mijn kant.
Knap van je dat je het uurwerkje weer aan de praat hebt gekregen, Ernst.
Nee, ik heb nooit geweten dat je niet meer welkom bent als je een neutrale of negatieve feedback geeft.
Ik heb daar zelf zo’n 6 jaar lang geregeld wat gekocht en als er iets niet aankwam of niet klopte werd het altijd wel opgelost.
Ik keek er dan ook vreemd van op dat op mijn e-mails niet meer gereageerd werd.
Maar het ziet er naar uit dat ik volgende week de Mido in ontvangst kan nemen.
Ik hoop voor je dat het goed gaat aflopen, Chris. Een wristshot volgende week zou fijn zijn.
Overigens is €100 een prima deal, want ik heb ze alleen maar voor méér gezien.
Er gaat zo te zien best wel wat fout, ik vind dat niet zo erg, zolang het maar naar tevredenheid wordt opgelost.
En dat je niet meer gewenst bent nadat je een neutrale feedback hebt achtergelaten vind ik ook vreemd.
Laten we hopen dat het een en ander word herzien en het vanaf nu allemaal beter gaat.
Feedback is niet altijd even eerlijk , ik heb reeds 522 feedbacks op ebay en 100% positieve feedbackscore maar daarvoor moetje af en toe wel je trots in slikken want zijn ook veel onredelijke kopers bij , meestal mensen die uit impuls een horloge hebben gekocht .
Vaak probeert men middeld dreigen met negatieve feedback een gedeelte van het aankoopbedrag terug te krijgen door gebreken te verzinnen , ik trap hier niet meer in, is het niet goed dan stuur maar terug , geen partiele terugbetaling .
Zo heb ik al verwijten gekregen dat batterijen leeg waren van een handwinder, gouden binnen deksel van een gouden chrono niet goud was en het horloge is een damesmodel (34mm) .
Ja, dat zijn mooie klokjes.
Een paar jaar geleden werden deze horloges heel veel aangeboden op ebay door verkopers uit Azië voor lage prijzen.
Dat is nu veel minder geworden.
Mijn vader was als Marinier eind jaren vijftig gelegerd op Nieuw Guinea. Daar kon hij bij de Amerikaanse marine die er ook waren voor vijftig dollar een nieuwe Mido kopen. Helaas verzuimde hij het en moesten we dat lang horen tot ik in 2005 er een voor hem regelde.