Mido Commander Gradient > hoe vinden we die?

De Mido Commander serie heeft er weer nieuwe modellen bij, de Gradient serie. Een diameter van 40mm, en het Mido 80 caliber dat is gebaseerd op ETA C07.611. Deels transparante acryl dial, met een aparte datum verschijning. Verder heeft deze een doorzichtvenster, en een saffier crystal.

Ik vind ze wel wat hebben. Prijzen heb ik gezien van € 830 tot € 960.

Wat vinden we hiervan?

Info op site van Mido.
En een gelikte YouTube promo

7 likes

Apart maar niet mijn kop thee. Wel leuk om even te zien dus bedankt daarvoor.

2 likes

Ik ben meer van het kamp ‘apart, niet mijn kop thee, ook niet leuk om te zien, toch bedankt!’ :wink:

3 likes

vreemde kleurstelling, voor mij niet aantrekkelijk

1 like

Heb me afgelopen weekend geprofileerd als “mido-fan” in een ander topic, dus moet hier nu eigenlijk wel op reageren :stuck_out_tongue:.
Had het eigenlijk over vintage mido’s, maar moet zeggen dat ik de net uitgekomen releases van de commander serie Design-wise echt uniek vind. De manier waarop het automatische uurwerk zichtbaar is van de voorkant is esthetisch echt geslaagd naar mijn mening. Heel toffe en stoere look en met name die op de foto op leren band komt spreekt mij aan door de wat klassiekere vibe met de kleurstelling van kast en markers.

Zijn echter geen horloges die ik persoonlijk op korte termijn zou willen aanschaffen, maar snap het zeker als je hiervoor zou gaan! :slight_smile:

2 likes

Niet aan mij besteed.

1 like

Mido’s? Ja!

Deze? Nee!

1 like

Niet dat in hem zou willen hebben, maar de vervagende transparante wijzerplaat is wel geinig (en had ik nog niet eerder gezien). Wat dat betreft leuk, thx voor het delen :slight_smile:

2 likes

Ik vind ze prachtig. Fijn ook dat je ons op de hoogte brengt.
Mijn Mido Commander type 1959 is een van mijn top 3 horloges in de box. Je gaat er vanzelf steeds meer waardering voor krijgen.

1 like

De vraag is: op wat voor auto ligt de bovenste Mido?

1 like

Hij doet mij (een beetje) aan deze Oris denken:

3 likes

Ik vind het een mooi horloge. Vraag is ook wel hoe deze er in het echt uitziet…maar, niet alledaags en dat is wat mij betreft een goede zaak

Gaaf, maar mij staat tegen dat je de hele datumschijf ziet. Dat oogt druk en de cijfers staan dus rondom alle kanten op. Misschien hadden ze dat nog bedekt moeten laten.

De wijzerplaatzijde van een midrange ETA-uurwerk is niet de fraaiste om naar te kijken. Verder gaat de olie in de zichtbare steenlagers sneller in kwaliteit achteruit door - vooral - zonlicht, dat er nu vrijwel ongeremd op kan vallen.

En ik zie zo al dat ze veel te groot zijn voor mij. :wink:

Deze Mido is ook niet mijn cup of tea.