Mido kenners? Is dit een goede prijs?

Ik heb mijn oog laten vallen op dit horloge. Het is van Mido. Aangezien een rolex daydate even boven mijn budget ligt en ik toch iets beters dan een Alpha wil hebben vond ik dit exemplaar erg mooi. Vooral de robijnrode wijzerplaat spreekt me erg aan. De totaalprijs incl verzending komt op zo’n 245 euro. Is dat een goede prijs? Graag advies…

en hier het uurwerk.

Persoonlijk lijkt mij dit aan de dure kant. Ik ben geen kenner van dit merk, maar ik heb ook even op ebay rondgekeken en zie dan dat je tegen wat minder ook mooie kunt kopen en wellicht is het een prijsvergelijk.
Overtuig jezelf!

groet

Ed

http://attr-search.ebay.nl/search/search.dll?sofocus=so&sbrftog=1&catref=C6&from=R2&satitle=mido&sacat=26088%26catref%3DC6%26curcat%3Dtrue&a60=35868&a39=-24&a35=-24&a10244=-24&alist=a60%2Ca39%2Ca35%2Ca10244%2Ca3801&pfmode=1&reqtype=1&gcs=32&pfid=3010&pf_query=mido&floc=1&sargn=-1%26saslc%3D2&sadis=200&fpos=Postcode&fbfmt=1&sabfmts=1&saobfmts=insif&ga10244=10425&ft=1&ftrt=1&ftrv=13&saprclo=&saprchi=&fsop=1%26fsoo%3D1&coaction=compare&copagenum=1&coentrypage=search

Het gaat me specifiek om dit model. uiteraard heb ik heel ebay al afgestruind. Er wordt er slechts één aangeboden met een zilveren wijzerplaat maar die is tweedehans en ziet er niet echt mooi uit. Het gaat dus gewoon om een nieuw exemplaar in ovp.

Hallo Dreski,

Heb je hier al eens gekeken ?
Wel geen rode, maar toch ook veel Rolex lookalikes:

http://www.pmwf.com/Watches/WATCHSALES/BulovaSalesTable.htm

Edit: Alpha is zoooo slecht niet hoor.

Morse heeft mijn Alpha sub tot in de puntjes afgeregeld.
ik heb verleden week die sub dagelijks gedragen: na 1 week 0,0 seconden verschil !!!

Met de wijzerplaat naar boven loopt ie te snel, en met de kroon naar onderen te traag, maar zoals gezegd, TIJDENS HET DAADWERKELIJK AAN DE POLS DRAGEN, compenseert het ene, het andere, met als gevolg een horloge met de precizie van een quartz ! (tu)

Morse heeft mijn horloge dus afgeregeld op daadwerkelijk dragen.

Indien ik mijn horloge een week op de kast zou laten liggen en het dagelijks opwinden, zou ik na 1 week misschien wel aan + 1 minuut komen, eenvoudigweg omdat + niet gecompenseerd wordt door - :wink:

Ik heb ook niets tegen alpha’s ik heb er zelf twee. Maar ik wil graag een Zwitser hebben. En die wijzerplaat doet het hem gewoon. ik ga je link ff bekijken.

Dreski

Ik heb geen idee wat de normale nieuwprijs van dit horloge is. Als je dat weet zou ik zeggen ongeveer 50% daarvan als uitgangspunt.
Maar het allerbelangrijkste is wat jij er voor over hebt. Ze zeggen wel eens “wat een gek er voor geeft”.
Je hebt pas een paar nieuwe seiko’s laten zien, die ik persoonlijk een stuk mooier vind.
Wat is wijsheid in deze, ik zie ook zo veel mooie dingen voorbij komen, maar ik heb besloten alleen daarvoor te gaan, waar ik ook voor de volle 100% achter sta.

Ik wens je veel sterkte met je beslissing. ::o

groet

Ed

Hoi dreski,

of het een goede prijs is weet ik niet. Nieuwe Mido’s zijn vaak veel duurder.
Dit is denk ik een NOS uit de jaren 80??
De wijzerplaat is in ieder geval apart, ik vind dat rood wel mooi!

Groet,
Arno.

Hoi Dreski,

Mido’s zijn prima afgewerkte horloges mét geschiedenis !

Deze is inderdaad opvallend omwille van de kleur van de wijzerplaat. Anderzijds zit er een (weliswaar mooi afgewerkt) gewoon ETA werkje in, dus geen origineel Mido werk. (ik vermoed ook dat ie niet zo oud is).

Over de kwaliteit ervan hoef je je geen zorgen te maken. Dit is (als het 100% OK is) een prima uurwerkje van een heel goed merk uit de betere middenklasse.

Gezien de goede staat van het horloge enerzijds, maar omdat het binnenwerk mooi, maar toch “gewoontjes” is, zou ik hiervoor persoonlijk zo’n 150 à 170 Euro voor geven (zonder verzending). Maar dat is puur rationeel gedacht…:wink:

Dus als ie voor jou echt de moeite waard is (en zoveel Mido’s met deze rode wijzerplaat zie ik niet), dan is de vraagprijs relatief OK. (niet echt een “koopje”, maar ook niet “overdreven duur”).

Met Adviserende Groeten,

Morse.

Ik vind het werkelijk een prachtig horloge. Niet in de laatste plaats door de mooie wijzerplaat en de bijzondere dagaanduiding. Eigenlijk ben ik niet zo’n vintage liefhebber, maar deze heeft zoveel smoel dat hij zeker in mijn collectie zou mogen komen. Als hij feitelijk in nieuwstaat verkeert, lijkt de prijs van € 245,00 (inclusief verzendkosten nog wel) zeker gerechtvaardigd.

Succes met het beslisproces!

Gr Ron