Mido Multifort 8 One Crown

Wat vinden jullie van de Mido Multifort 8 One Crown? Mido zie je niet zo vaak en minder populair dan bijvoorbeeld Tissot en Certina die in zelfde segment vallen en ook tot de Swatch Group behoren, maar mijn ervaring is dat kwaliteit en afwerking uitstekend is voor een horloge onder de duizend euro. Dit model is twee maanden geleden uitgekomen en het ontwerp en de specs van dit model (40mm in diamater, 9.9mm dik, screw down crown en 100m waterdicht) spreken mij wel aan. Hij is ook met zwarte plaat en in two tone verkrijgbaar, maar de blauwe plaat heeft mijn persoonlijke voorkeur. Heb hem alleen nog niet in het echt gezien en zijn maar weinig juweliers in NL die die Mido verkopen, dus lastig echt te beoordelen… Ben benieuwd naar jullie mening en of een van jullie heb misschien al om de pols heeft gehad. Hier wat plaatjes voor de sfeer:

10 likes

Ja, ik vind het wel een aardig horloge. Niet het meest originele design. Maar op zich netjes.

1 like

Ik vind het een zeer geslaagde uitgave, zij het wat veel bekeken bij de Laureato.

Ik geloof dat hij moet liggen bij Bouman dus je zou daar eens naar binnen kunnen lopen.

1 like

Mooi horloge. En leuk om eens een horloge met maar één kroon te zien.

3 likes

Ik zie dit nu pas voor het eerst. Werk aan de winkel voor hun marketingafdeling

1 like

Voor de lui die verdienen met het maken van content is mido de moeite niet.

Die kunnen beter van elke poep en scheet van Rolex/Tudor iets maken want daar wordt meer op geklikt.

Ja design is niet helemaal orgineel, maar vind het nog wel een eigen karakter hebben. Integrated bracelet trend zie je bij elk merk terug en is in kwaliteit ook niet te vergelijken met een AP of een GP. Ik heb ook een PRX, maar dit model spreek mij nog meer aan. En feit dat het een screw down crown heeft vind ik ook prettig. Zag hem bij Bouman online, maar woon er niet om de hoek. Dus benieuwd of iemand hier hem al een keer om de pols heeft gehad :nerd_face:

Klopt, Swatch groep zet in dit segment meeste marketing in op Tissot. Certina hoor je ook weinig van, maar kom je nog wel eens tegen. Met Mido lijken ze zich meer op andere markten te richten, zo schijnen ze in Latijns America wel meer naamsbekendheid te hebben. Zonde, want ze maken kwalitatief mooie horloges en stonden jaren lang in de top 5 als het gaat om het aantal COSC uurwerken dat ze jaarlijks produceren (achter Rolex, Omega en Breitling). Die lijst wordt sinds een aantal jaar niet meer gepuliceerd, wat overigens wel jammer is.